Jump to content
Coppercat

Ferrari 250 GTO 1:24

Recommended Posts

Hobby Design pokazał nowe metalowe koła szprychowe do GTO. Przyglądałeś się im może?

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakieś postępy?

 

Postępy są znaczne, tylko straciłem ochotę do pisania na forach.

 

Hobby Design pokazał nowe metalowe koła szprychowe do GTO. Przypadałeś się im może?

 

Oglądałem fotki tych kółek. Wygląda to nieźle. Wszystko zależy od "szerokości" szprych.

Kółka do 250TR, które wypuściło HD miały szerokie szprychy. Daje to efekt "płaskości" i nie wygląda najlepiej.

Koła KA-Models są bez porównania lepsze. Szprychy są tak cieniutkie, że zanika efekt płaskiej blachy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam jeszcze inne. Wyglądają w miarę dobrze.

viewtopic.php?f=75&t=56255

 

To chyba najdroższe koła szprychowe w 1:24 o jakich słyszałem.

Próbowałeś je montować ?

Ja mam jeszcze koła z MFH, ale wyglądają tak samo topornie, jak te z HD. Mimo, że kosztowały trzy razy tyle co HD.

 

Dopisane:

Mała korekta - koła Acu-Stion wcale nie są najdroższe. Właśnie znalazłem takie cudo.

Przebijają cenowo wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno nic nie pisałem, bo motywacji jakoś brakło.

W warsztacie sporo się dzieje. Widać już koniec projektu.

Dzisiaj uzupełniam braki w relacji z budowy.

Mniej więcej w połowie stycznia zrobiłem przymiarkę kasty do podwozia.

Przymierzyłem wszelkie elementy ruchome (maska, klapa, klapka korka chłodnicy, drzwi).

Wyszło mi, że można próbować składać to do kupy, ale łatwo nie będzie.

Fotki z przymiarek (wszystko złożone na słowo honoru lub Patafix'a):

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

 

006.jpg

 

007.jpg

 

008.jpg

 

009.jpg

 

Na dzień dzisiejszy zamontowałem wszystkie światła. Było tego mnóstwo:

- kierunkowskazy,

- światła mijania,

- światła pozycyjne,

- oświetlenie kabiny,

- podświetlenie zegarów (zrobione wcześniej).

Wkleiłem wszystkie klosze lamp wszelakich.

 

Zrobiłem wszystkie zawiasy części ruchomych:

- drzwi (na fotkach poniżej tylko jedna strona),

- pokrywa bagażnika/koła zapasowego,

- maska silnika,

- klapka korka chłodnicy.

 

Popracowałem też nad detalami typu:

- siateczki maskujące różne dziury w nadwoziu,

- okucia domykania maski silnika,

- dopasowanie oszklenia,

- wlot powietrza na tylnej szybie,

- milion innych rzeczy, które już zamontowałem lub przygotowałem do zamontowania.

 

I fotki (sorry za jakość):

 

010.jpg

 

011.jpg

 

012.jpg

 

013.jpg

 

014.jpg

 

015.jpg

 

016.jpg

 

017.jpg

 

I tyle....

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna Ferrarka.

Jakość i dbałość o detale powala na kolana

Kawał porządnej roboty wykonałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piękna Ferrarka.

Jakość i dbałość o detale powala na kolana

Kawał porządnej roboty wykonałeś.

 

Dzięki wielkie za dobre słowo. Cieszę się, że podoba Ci się mój ulep.

Jednak jeszcze mnóstwo pracy zostało do końca projektu.

Najtrudniejsze będą ramki szyb w drzwiach (są w tym samochodzie dość specyficzne) i oczywiście klosze przednich lamp (chromowe ramki).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piękna Ferrarka.

Jakość i dbałość o detale powala na kolana

Kawał porządnej roboty wykonałeś.

No i co tu więcej napisać...

Całkowicie się zgadzam z kolegą Bodzio.

Mam nadzieję Jacku, że zobaczymy go w Bytomiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model być może pojedzie do Bytomia. Ja natomiast prawdopodobnie nie dam rady jechać.

Jeżeli się pojawię, to tylko w niedzielę.

Będę się starał, żeby debiut tego modelu był w Koszęcinie.

To oczywiście nic pewnego.

W pewnym stopniu zależy to od Ciebie Andrzeju.

Nieśmiało chciałbym Cię prosić o wydrukowanie naklejki pod przyciski na podstawce.

Będzie jeden więcej niż poprzednio (światła postojowe). Odezwę się jeszcze w tej sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieśmiało chciałbym Cię prosić o wydrukowanie naklejki pod przyciski na podstawce.

Będzie jeden więcej niż poprzednio (światła postojowe). Odezwę się jeszcze w tej sprawie.

Nie ma najmniejszego problemu. Czekam na info, jak będziesz gotowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co tu dużo pisać, trzymasz poziom i nie zawodzisz moich oczekiwań!

Share this post


Link to post
Share on other sites

W czasie weekend'u wkleiłem zrobione wcześniej ramki szyb bocznych.

Ramki zrobione od podstaw.

Pomysł był taki, żeby od strony kierowcy szyba była uchylona, a od strony pasażera zamknięta.

W F250GTO szyby były przesuwane, a nie opuszczane. Dorobiłem stosowne rączki do "manewrowania" szybami.

Fotki ogólne, bo na zbliżeniach widać ślady "walki" przy pasowaniu ramek do nadwozia (oj, działo się ......)

Szczegóły pokażę jak mi się uda chociaż trochę wyczyścić szybki.

 

007.jpg

 

006.jpg

 

005.jpg

 

001.jpg

 

CDN

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam aż będzie w całości. Kawał dobrej roboty. Zazdroszczę umiejętności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z kronikarskiego poczucia obowiązku wrzucam garść kiepskich fotek z postępów prac warsztatowych.

 

Podstawka z grubsza ogarnięta. Głównie dzięki pomocy Marak'a. Dzięki Andrzeju za zaprojektowanie i wykonanie naklejek pod przyciski.

 

002.jpg

 

001.jpg

 

Fotki aktualnego stanu modelu.

Fotki warsztatowe, więc kurz, odciski paluchów itp.

Jeszcze sporo pracy zostało, ale już coś widać.

 

004.jpg

 

005.jpg

 

007.jpg

 

008.jpg

 

010.jpg

 

011.jpg

 

012.jpg

 

013.jpg

 

014.jpg

 

015.jpg

 

016.jpg

 

017.jpg

 

019.jpg

 

020.jpg

 

021.jpg

 

cdn

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum cisza, a model piękny.

Szykuję się na oglądanie na żywo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpadły mi w łapy nowe kółka szprychowe od Hobby Design.

 

003.jpg

 

W środku znalazłem kilka blaszek, aluminiowe obręcze, aluminiowe osie, żywiczne przejściówki do Fujimi oraz metalowe wentyle.

Oczywiście jeszcze instrukcja składania tego do kupy.

 

004.jpg

 

005.jpg

 

006.jpg

 

Zestaw jest o tyle nietypowy, że "szprychy" mają przeplot. Daje to dość fajny efekt. Nie są tak płaskie, jak wszystkie jakie widziałem dotychczas.

Porównałem te koła z produktami KA-Models (zamontowane na modelu F250GTO) oraz Fujimi Borrani (osobny zestaw za stosunkowo dużą kasę).

Wyszło tak:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

Nadal podobają mi się koła od KA-Models, ale wypust HD chyba jest w tym zestawieniu najlepszy.

Jak wróci z wojaży moja F250TR porównam jeszcze koła HD z dedykowanymi kołami Hasegawy.

 

I tyle ...

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

O w maske !! Genialna robota. Wygląda fantastycznie !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.