Skocz do zawartości

Triumph 3HW 1:9


MarcinWSS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Oto kilka fot z postępów pracy nad Triumph"em. To oczywiście znany wyrób ESCI/Italeri i inbox niewiele by wniósł. Postanowiłem wklejać zdjęcia z poszczególnymi etapami budowy.

Na pierwszy ogień poszły koła. Postanowiłem wypróbować nową dla mnie metodę wykonania szprych : nie tak jak w wypadku Harleya, w którym wycinałem wszystkie fabryczne szprychy oddzielając piastę od obręczy koła, tylko zostawiłem po dwie przeciwległe aby zachować oryginalną geometrię piasty względem obręczy. Pozwoliło to również na lepszą kontrolę prawidłowego splotu szprych.

 

1) Najpierw skleiłem połowy fabrycznego koła :

 

gLGNmkK.jpg

 

2) Usunąłem większość fabrycznych szprych i pomalowałem pierwszą warstwę podkładu Mr.Color 1500

 

Wn3w2uK.jpg

 

3) Następnie z mosiężnego drutu 0,5 oraz cienkościennej rurki wykonałem szprychy wraz z nyplami i zacząłem je wklejać w miejsce fabrycznych zachowując oryginalną geometrię przeplotu

 

znLabs0.jpg

y9kFTvM.jpg

g9u6BOD.jpg

 

4) Na tym etapie usunąłem pozostałe fabryczne szprychy, zaszpachlowałem ubytki i wkleiłem resztę. Dorobiłem wentyle i koła prezentują się tak :

 

AkN9uuq.jpg

 

JwGKUYD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Będą sprężyny. Na tą chwilę musiałem "złapać" geometrię siedziska oraz zrobić kopyto, aby ułożyć imitację skóry, która nie była łatwa do ułożenia.

Coś jak te :

hQjwFvRl.jpg.

Edytowane przez MarcinWSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Hej,

Zapowiada się ciekawy model :) Skoro relacja jest w cywilach to pewnie malowanie będzie równie interesujące. Czy masz już jakieś upatrzone? 

Ja w tej skali robię szprychy ze struny gitarowej 0,3 mm - drut 0,5 wydaje mi się nieco zbyt gruby :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie... Znalazłem wymiary szprych do Triumpha (chyba współczesnego ale dzisiejsze motory są cięższe niż 3WH więc te szprychy nie powinny być cieńsze niż w motorze z lat 30tych). Otóż szprychy te mają 6/8 cala średnicy co w skali 1:9 daje 0,21166 mm. Więc szprychy ze struny 0,3 są moim zdaniem bardziej zbliżone do oryginału niż drut 0,5 mm który pomnożony przez skalę daje szprychy w 1:1 o średnicy 4,5 milimetra. 

Chyba że macie na to jakieś konkretne kwity, to wszystko odszczekam i wymienię szprychy w swoim Triumphie :cool:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że mam Ci zmierzyć z oryginału .

Co do wagi motocykli dawniej i dziś to bym polemizował , masa np Sokoła 600 to 170 kg a 1000 solo  250 kg .

Oba jednak mają szprychy 4mm.

Mopedy z tamtego okresu typu Sachs 2,5 mm czyli tyle ile twoje szprychy .

AJS 350 z 1929  którego mam pod ręką ma 3mm .

Nie masz czego odszczekiwać ,bo chodzi tutaj raczej o pewną wiedzę z tamtego okresu która ma się nijak do dnia dzisiejszego .

 

 

Edytowane przez Andrzej Godlewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Aktualnie kończę WSK Gil w 1:9 na podstawie Modelika (tu wstawię szprychy 0,3 mm). Ale zbieram już kwity do Sokoła i dzięki Tobie wiem że w nim będą musiały być szprychy maks 0,45 mm. 

Dzięki za info i już nie offtopuję :wink:

 

Edytowane przez Marudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa rozmowa się rozwinęła ;). Ad meritum : niejaki Stefano, z forum pojazdów zabytkowych HMVW, napisał, iż w jego 3HW występują dwa rozmiary szprych : 3,3 oraz 3,6 mm i to w oparciu te dane zdecydowałem się na drut 0,5mm. Oczywiście najlepiej było by zastosować 0,4mm ale takowego wówczas nie mogłem namierzyć..

 

Edytowane przez MarcinWSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.