Jump to content

Triumph 3HW 1:9


MarcinWSS
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Oto kilka fot z postępów pracy nad Triumph"em. To oczywiście znany wyrób ESCI/Italeri i inbox niewiele by wniósł. Postanowiłem wklejać zdjęcia z poszczególnymi etapami budowy.

Na pierwszy ogień poszły koła. Postanowiłem wypróbować nową dla mnie metodę wykonania szprych : nie tak jak w wypadku Harleya, w którym wycinałem wszystkie fabryczne szprychy oddzielając piastę od obręczy koła, tylko zostawiłem po dwie przeciwległe aby zachować oryginalną geometrię piasty względem obręczy. Pozwoliło to również na lepszą kontrolę prawidłowego splotu szprych.

 

1) Najpierw skleiłem połowy fabrycznego koła :

 

gLGNmkK.jpg

 

2) Usunąłem większość fabrycznych szprych i pomalowałem pierwszą warstwę podkładu Mr.Color 1500

 

Wn3w2uK.jpg

 

3) Następnie z mosiężnego drutu 0,5 oraz cienkościennej rurki wykonałem szprychy wraz z nyplami i zacząłem je wklejać w miejsce fabrycznych zachowując oryginalną geometrię przeplotu

 

znLabs0.jpg

y9kFTvM.jpg

g9u6BOD.jpg

 

4) Na tym etapie usunąłem pozostałe fabryczne szprychy, zaszpachlowałem ubytki i wkleiłem resztę. Dorobiłem wentyle i koła prezentują się tak :

 

AkN9uuq.jpg

 

JwGKUYD.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Będą sprężyny. Na tą chwilę musiałem "złapać" geometrię siedziska oraz zrobić kopyto, aby ułożyć imitację skóry, która nie była łatwa do ułożenia.

Coś jak te :

hQjwFvRl.jpg.

Edited by MarcinWSS
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej,

Zapowiada się ciekawy model :) Skoro relacja jest w cywilach to pewnie malowanie będzie równie interesujące. Czy masz już jakieś upatrzone? 

Ja w tej skali robię szprychy ze struny gitarowej 0,3 mm - drut 0,5 wydaje mi się nieco zbyt gruby :wink:

Link to comment
Share on other sites

Chyba nie... Znalazłem wymiary szprych do Triumpha (chyba współczesnego ale dzisiejsze motory są cięższe niż 3WH więc te szprychy nie powinny być cieńsze niż w motorze z lat 30tych). Otóż szprychy te mają 6/8 cala średnicy co w skali 1:9 daje 0,21166 mm. Więc szprychy ze struny 0,3 są moim zdaniem bardziej zbliżone do oryginału niż drut 0,5 mm który pomnożony przez skalę daje szprychy w 1:1 o średnicy 4,5 milimetra. 

Chyba że macie na to jakieś konkretne kwity, to wszystko odszczekam i wymienię szprychy w swoim Triumphie :cool:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że mam Ci zmierzyć z oryginału .

Co do wagi motocykli dawniej i dziś to bym polemizował , masa np Sokoła 600 to 170 kg a 1000 solo  250 kg .

Oba jednak mają szprychy 4mm.

Mopedy z tamtego okresu typu Sachs 2,5 mm czyli tyle ile twoje szprychy .

AJS 350 z 1929  którego mam pod ręką ma 3mm .

Nie masz czego odszczekiwać ,bo chodzi tutaj raczej o pewną wiedzę z tamtego okresu która ma się nijak do dnia dzisiejszego .

 

 

Edited by Andrzej Godlewski
Link to comment
Share on other sites

OK. Aktualnie kończę WSK Gil w 1:9 na podstawie Modelika (tu wstawię szprychy 0,3 mm). Ale zbieram już kwity do Sokoła i dzięki Tobie wiem że w nim będą musiały być szprychy maks 0,45 mm. 

Dzięki za info i już nie offtopuję :wink:

 

Edited by Marudek
Link to comment
Share on other sites

Ciekawa rozmowa się rozwinęła ;). Ad meritum : niejaki Stefano, z forum pojazdów zabytkowych HMVW, napisał, iż w jego 3HW występują dwa rozmiary szprych : 3,3 oraz 3,6 mm i to w oparciu te dane zdecydowałem się na drut 0,5mm. Oczywiście najlepiej było by zastosować 0,4mm ale takowego wówczas nie mogłem namierzyć..

 

Edited by MarcinWSS
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.