MarcinWSS Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Cześć, Oto kilka fot z postępów pracy nad Triumph"em. To oczywiście znany wyrób ESCI/Italeri i inbox niewiele by wniósł. Postanowiłem wklejać zdjęcia z poszczególnymi etapami budowy. Na pierwszy ogień poszły koła. Postanowiłem wypróbować nową dla mnie metodę wykonania szprych : nie tak jak w wypadku Harleya, w którym wycinałem wszystkie fabryczne szprychy oddzielając piastę od obręczy koła, tylko zostawiłem po dwie przeciwległe aby zachować oryginalną geometrię piasty względem obręczy. Pozwoliło to również na lepszą kontrolę prawidłowego splotu szprych. 1) Najpierw skleiłem połowy fabrycznego koła : 2) Usunąłem większość fabrycznych szprych i pomalowałem pierwszą warstwę podkładu Mr.Color 1500 3) Następnie z mosiężnego drutu 0,5 oraz cienkościennej rurki wykonałem szprychy wraz z nyplami i zacząłem je wklejać w miejsce fabrycznych zachowując oryginalną geometrię przeplotu 4) Na tym etapie usunąłem pozostałe fabryczne szprychy, zaszpachlowałem ubytki i wkleiłem resztę. Dorobiłem wentyle i koła prezentują się tak : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Browarek90 Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Fajny efekt brawo:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Prace idą niezmiernie powoli - Italeri zmusza do ciągłych poprawek.. Oto zamiennik fabrycznego zbiornika wyrównawczego : 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted April 16, 2018 Author Share Posted April 16, 2018 (edited) Montaż silnika i części osprzętu : Edited April 23, 2018 by Guest 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakub476 Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Czym zabezpieczasz alclada? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted April 16, 2018 Author Share Posted April 16, 2018 Nic nie "kładę" na Alclada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted January 29, 2020 Author Share Posted January 29, 2020 Wznowiłem prace. Na warsztat trafiło siedzisko. Toporny oryginał : postanowiłem "zrewaloryzować" oraz ubrać w imitację skóry od Hiroboy : Wyszło tak : 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Godlewski Posted January 30, 2020 Share Posted January 30, 2020 Wszystko fajnie tylko czy aby pod siedzeniem nie powinno być sprężyn .? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted January 30, 2020 Author Share Posted January 30, 2020 Chodzi Ci o sprężyny pod stelażem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Godlewski Posted January 30, 2020 Share Posted January 30, 2020 (edited) Tak , w typie siedzenia ,, Terry ,, tak jest ,choć zapewne nie będzie to eksponowane . Edited January 30, 2020 by Andrzej Godlewski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted January 30, 2020 Author Share Posted January 30, 2020 (edited) Będą sprężyny. Na tą chwilę musiałem "złapać" geometrię siedziska oraz zrobić kopyto, aby ułożyć imitację skóry, która nie była łatwa do ułożenia. Coś jak te : . Edited January 30, 2020 by MarcinWSS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Hej, Zapowiada się ciekawy model Skoro relacja jest w cywilach to pewnie malowanie będzie równie interesujące. Czy masz już jakieś upatrzone? Ja w tej skali robię szprychy ze struny gitarowej 0,3 mm - drut 0,5 wydaje mi się nieco zbyt gruby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Godlewski Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 0,3 mm ,to w tej skali szprychy do motoroweru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 Chyba nie... Znalazłem wymiary szprych do Triumpha (chyba współczesnego ale dzisiejsze motory są cięższe niż 3WH więc te szprychy nie powinny być cieńsze niż w motorze z lat 30tych). Otóż szprychy te mają 6/8 cala średnicy co w skali 1:9 daje 0,21166 mm. Więc szprychy ze struny 0,3 są moim zdaniem bardziej zbliżone do oryginału niż drut 0,5 mm który pomnożony przez skalę daje szprychy w 1:1 o średnicy 4,5 milimetra. Chyba że macie na to jakieś konkretne kwity, to wszystko odszczekam i wymienię szprychy w swoim Triumphie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Godlewski Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 (edited) Rozumiem że mam Ci zmierzyć z oryginału . Co do wagi motocykli dawniej i dziś to bym polemizował , masa np Sokoła 600 to 170 kg a 1000 solo 250 kg . Oba jednak mają szprychy 4mm. Mopedy z tamtego okresu typu Sachs 2,5 mm czyli tyle ile twoje szprychy . AJS 350 z 1929 którego mam pod ręką ma 3mm . Nie masz czego odszczekiwać ,bo chodzi tutaj raczej o pewną wiedzę z tamtego okresu która ma się nijak do dnia dzisiejszego . Edited February 19, 2020 by Andrzej Godlewski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 (edited) OK. Aktualnie kończę WSK Gil w 1:9 na podstawie Modelika (tu wstawię szprychy 0,3 mm). Ale zbieram już kwity do Sokoła i dzięki Tobie wiem że w nim będą musiały być szprychy maks 0,45 mm. Dzięki za info i już nie offtopuję Edited February 19, 2020 by Marudek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted February 20, 2020 Author Share Posted February 20, 2020 (edited) Ciekawa rozmowa się rozwinęła ;). Ad meritum : niejaki Stefano, z forum pojazdów zabytkowych HMVW, napisał, iż w jego 3HW występują dwa rozmiary szprych : 3,3 oraz 3,6 mm i to w oparciu te dane zdecydowałem się na drut 0,5mm. Oczywiście najlepiej było by zastosować 0,4mm ale takowego wówczas nie mogłem namierzyć.. Edited February 20, 2020 by MarcinWSS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted April 1, 2020 Author Share Posted April 1, 2020 Montaż.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted April 2, 2020 Author Share Posted April 2, 2020 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted April 2, 2020 Author Share Posted April 2, 2020 (edited) Edited April 2, 2020 by MarcinWSS 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTiStyle Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 Aż nie chce się wierzyć, że jest to model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted April 5, 2020 Author Share Posted April 5, 2020 C.D. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 Podoba się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinWSS Posted April 5, 2020 Author Share Posted April 5, 2020 Dzięki! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marudek Posted April 5, 2020 Share Posted April 5, 2020 Fajne malowanie! Czy będziesz coś zmieniał w przedniej lampie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.