Jump to content

Tamiya - Porsche 911 GT2 - 1:24


Parahyba
 Share

Recommended Posts

Zaczynam nowy warsztat i wybór padł na Porsche 911 GT2 od Tamiyi.

 

Tym razem będę się starał odzwierciedlić konkretny egzemplarz.

Dodatkowo brak otwieranej maski (sporo pustego miejsca w środku) skusił mnie, by spróbować zrobić oświetlenie

Zobaczymy co z tego będzie.

uc?export=download&id=1nQxjIRzCe_IYDRD2qxwiy6TsTnsLa9Gn

 

Pudełko i zawartość:

uc?export=download&id=1i9O9UYP2OaEZwKKENgJf5hXZPxytNffC

uc?export=download&id=1XNDRW3yG8OqrHqSGN7xJJEiGyeQW9gEo

Link to comment
Share on other sites

Zacznę od tego co ostatnio wyszło mi najgorzej - od kasty.

Chcę ją pomalować sprayem Tamiya TS-47 (Chrome Yellow).

Pytanie czy mogę pod jasną farbę położyć szary podkład Mr Surfacer 1200?

Czy może lepiej kupić biały podkład? Mr Surfacer 1000 biały? Tamiya Fine Surfacer Primer L White Spray?

Link to comment
Share on other sites

Dupli color?

 

Jeśli chcesz uwzględnić uwagę kolegi karambolis8 z twojej galerii, to warto poczytać warsztaty aby dowiedzieć się paru rzeczy mających wpływ na osiągnięcie twojego celu.


  • Jakich lakierów ludzie używają?
  • Ile warstw kładą?
  • Ile czasu suszą przed szlifowaniem warstwy?
  • Jakich gradacji używają do szlifowania?
  • Czego używają do polerowania?

Link to comment
Share on other sites

O ile mi wiadomo nie ma czegoś takiego jak biały surfacer. Jest Mr. Base White 1000 ale to nie jest podkład, trzyma się plastiku słabiej niż surfacer. Proponuję normalny szary podkład, potem warstwa dowolnej białej, może być Base White.

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator
O ile mi wiadomo nie ma czegoś takiego jak biały surfacer.

 

A to nie jest Biały Surfecer?

Link

 

Polecam użyć ten surfacer z linku powyżej, a na to położyć farbę z linku poniżej.

Link

Oraz lakier bezbarwny

Link

Stosując te farby można osiągnąć taki efekt:

rkweVs7.jpg

Dh7aNXG.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak byś się skusił, to polecam lekturę z poniższego linku. Tam jest prawie wszystko o lakierach serii GX.

Link

Niestety, ale nie mam jeszcze aerografu, więc mogę używać tylko produktów z puszki.

Póki co plan na kastę to podkład, farba i lakier.

 

Wyciąłem wszystkie części z ramek i sprawdziłem co trzeba będzie szlifować lub szpachlować.

 

Spód wygląda w porządku.

uc?export=download&id=1wDk-z2srVSbG8BXqppjFj-721v9aGVum

 

Przednie felgi są dużo większe od opon. Tylne też nie są idealne. Mogę coś z tym zrobić?

uc?export=download&id=1v5h2xKerdpcxPQaBGyZ8zDkVUQwL1xRW

 

Wnętrze w porządku, chociaż egzemplarz na którym się wzoruje nie ma klatki, więc chyba ją odetnę w miejscach zaznaczonych na czerwono (tak, żeby deska rozdzielcza miała się na czym trzymać)

uc?export=download&id=1Ffh5TC7OXgsYI6cwOtUYuK0Lb5cFzspt

 

Kasta też bardzo dobrze pasuje do reszty, do usunięcia jest kilka linii formy (zaznaczonych markerem)

uc?export=download&id=1iqDoBMSucXGXK_cyif1YyVlgQdlOwFaj

 

Jedynym ewidentnie niepasującym elementem był spoiler, co już zostało naprawione.

uc?export=download&id=1tkiXPGUUjYgAqFM7kIHVDPyQbYpOOXss

uc?export=download&id=1yTSnHWwYswFioRtPUS8__1t90GUMmrSl

Link to comment
Share on other sites

GX100 w puszce też występuje. Jak Ci się Top Coat skończy, to weź ten:

https://www.mojehobby.pl/products/B-513-Mr.Super-Clear-Gloss-Spray.html

 

I odkładaj kase na aerograf z kompresorkiem Puszki są bardzo nieekonomiczne. Dużo większa ilość lakieru do rozcieńczenia, niż to co maszw puszce, kosztuje ok 14zł.

Link to comment
Share on other sites

A jak nakładać kalki stosując ten lakier?

 

Aero to nie tyle kwestia pieniędzy co miejsca, gdzie bym go używał. Przydałoby się osobne pomieszczenie z wyciągiem, żeby zapachy nie przeszkadzały pozostałym domownikom.

Link to comment
Share on other sites

Aero rozpyla mniej niż puszka. Więc argument zupełnie nietrafiony. Z resztą nie rozumiem - raz piszesz, że używasz Vallejo bo Topcoat drogi, a raz że nie o kwestie finanowe chodzi.

 

Kalki nakładać normalnie. W opisach jest, że groźne, rozpuszcza wszystko dookoła itp. Ale to kwestia tylko odpowiedniego zastosowania. Jak po porządnym wyschnięciu kalek pryśniesz na nie mgiełkę GX-100/Super Clear, nie zalewając na mokro, tylko żeby delikatnie je zabezpieczyć, a potem dasz tej pierwszej warstwie lakieru tak minimum 1 dzień na wyschnięcie, to nic się nie będzie złego działo ani z kalkami, ani z farbą.

Link to comment
Share on other sites

Aero rozpyla mniej niż puszka. Więc argument zupełnie nietrafiony. Z resztą nie rozumiem - raz piszesz, że używasz Vallejo bo Topcoat drogi, a raz że nie o kwestie finanowe chodzi.

 

Nie o kwestie finansowe chodzi odnośnie kupna aerografu. Natomist jeśli chodzi o lakier to z

zrozumiałem, że nie ma wielkiej różnicy pomiędzy jakością TopCoat a Vallejo, więc po co przepłacać.

 

Czyli chcesz mi powiedzieć, że moge malować aerografem w salonie i nikomu to nie będzie przeszkadzać? I drugie pytanie czy nie będzie uciążliwe codziennie wyciąganie i chowanie całego osprzętu do aerografu? Nie może on na stałe stać w salonie, więc musiałbym go trzymać w szafie i wyciągać jak chcę coś pomalować.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pryskasz w salonie puszką, to aerografem będzie mniej uciążliwe, bo strumień można kontrolować i generalnie jest mniejszy, niż z puszki.

 

Czy będzie to dla Ciebie upierdliwe, to sam sobie musisz odpowiedzieć ;)

 

Filmik jest o nakładaniu kalkomani, a nie wykańczaniu modelu na wysoki połysk, więc z dobrego filmiku wyciągnąłeś złe wnioski ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pryskasz w salonie puszką, to aerografem będzie mniej uciążliwe

 

W domu maluje tylko wodnymi akrylami (na początku przygody z malarstwem próbowałem malować emaliami Revella, ale ich zapach był zbyt uciążliwy).

Sprayami natomiast pryskam na dworze, ewentualnie w garażu jak były ujemne temperatury.

A nie wyobrażam obie wyniesienia aerografu i kompresora na dwór

Link to comment
Share on other sites

W domu maluje tylko wodnymi akrylami (na początku przygody z malarstwem próbowałem malować emaliami Revella, ale ich zapach był zbyt uciążliwy). Sprayami natomiast pryskam na dworze, ewentualnie w garażu jak były ujemne temperatury. A nie wyobrażam obie wyniesienia aerografu i kompresora na dwór

Ja z aero przeniosłem się właśnie do garażu. Co prawda, w zimie jest problem z ogrzaniem, ale to jedyne rozsądne rozwiązanie - chyba również dla Ciebie.

Na dworze to nie jest dobry pomysł, nawet z puszką. W domu smrodu nie unikniesz. Musiałbyś zrobić solidny wyciąg z rurą za okno, ale i tak będzie czuć, a rozkładanie tego osprzętu trochę trwa.

PS. W Bytomiu były warsztaty z udziałem aero. Pomimo wielkiej hali i dużego ruchu, tak z 5 m wyczułem, że "tu się maluje".

Link to comment
Share on other sites

Ja z aero przeniosłem się właśnie do garażu. Co prawda, w zimie jest problem z ogrzaniem, ale to jedyne rozsądne rozwiązanie - chyba również dla Ciebie.

Ja niestety nie wstawię aero do garażu, bo nie mam go na wyłączność (jest to duża hala garażowa pod całym blokiem).

Dobra, utnijmy ten temat.

Póki co nie mam gdzie malować aerografem, więc będę leciał puszkami

 

To jeszcze pytanie o ten lakier.

Karambolis piszesz, że jak nie zaleje nim modelu to nic się nie stanie z kalkami ani z farbą.

Czy mogę nim pryskać też po farbach akrylowych wodnych (Vallejo Model Color)?

Link to comment
Share on other sites

Możesz. Taka sama zasada ostrożności jak przy kalkach. Generalnie ja używam tego lakieru w wersji do aero na wszystkich swoich modelach, nie tylko tych na wysoki połysk i nic się nie dzieje. Często detale maluję Vallejo MC i wszystko jest OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzięki za porady karambolis, kupie ten lakier jak tylko skończe Topcoat.

 

Na chwilę obecną zeszlifowałem to co pozaznaczałem markerem

uc?export=download&id=1NNPZ8PIzgZrvW3Qzkpa0fvHHiA_JZDHB

 

Niestety nie wszędzie udało się wszystko ładnie załatać (okazało się to dopiero po położeniu podkładu), więc teraz klej CA i jeszcze jedno szlifowanie...

uc?export=download&id=1mTVXp2P_nwz3CG5GW-_MSFuoVyh1xvgy

 

Klatka docięta tak jak pisałem wcześniej

uc?export=download&id=1b5v7WU-ydXDtVTp36siNwiLW8acuVh0O

 

Spoiler sklejony i gotowy do malowania

uc?export=download&id=1gCSeo6EjCsIwCwK7rNY1Da265aNJ2gPO

 

Wywierciłem też dziury na oświetlenie

uc?export=download&id=1IInHo8Ircj40T9sfK5-Kq55xGn5bP65o

 

Pomalowałem lampy

uc?export=download&id=1wvvoP6Mr8sJv_nNVTutVAeZJCNUW8A8T

 

I przygotowałem układ oświetlenia - 6 diod połączonych równolegle

uc?export=download&id=1-DfXZPi-XRK8eYItFpu490R2MQxhOzMr

Link to comment
Share on other sites

Nie wyglada to na metallic wiec szlifuj przed bezbarwnym. Spróbuj 2000 i zobaczy czy zeszlifujesz wszystkie gorki do rownomiernej powierchni, jesli nie to 1500 itp. I pozniej papierem az do 5000 ew. 3000 bym zrobil. Tylko uwazaj na krawedziach bo bardzo latwo sie da przeszlifowac do podkladu.

Link to comment
Share on other sites

Nie wyglada to na metallic wiec szlifuj przed bezbarwnym. Spróbuj 2000 i zobaczy czy zeszlifujesz wszystkie gorki do rownomiernej powierchni, jesli nie to 1500 itp. I pozniej papierem az do 5000 ew. 3000 bym zrobil. Tylko uwazaj na krawedziach bo bardzo latwo sie da przeszlifowac do podkladu.

 

Dzięki, tak zrobię. Na mokro to szlifowanie prawda?

 

karambolis, Coppercat ja maluję z puszki.

A to jest Tamiya TS-47 na podkładzie Mr Hobby 1500 White.

Link to comment
Share on other sites

karambolis, Coppercat ja maluję z puszki.

A to jest Tamiya TS-47 na podkładzie Mr Hobby 1500 White.

Stawiam na to, że za grubą warstwę położyłeś na raz.

Szlifowanie, tylko na mokro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.