Jump to content

Recommended Posts

Witam!

Mam pytanie czy wash'a można zrobić ze zwykłych farb akrylowych, takich dla artystów?? Bo robię Bmp-3,spróbowałem i jakoś niebardzo mi się podoba. Farba nie zostaje tylko w zagłębieniach, ale także na pozostałych powierzchniach,do których dotrze

Niewiem co na to poradzić

Póżniej wrzuce zdjęcia

Pozdrawiam, przemek298

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak powinno być. Farbę, która znajdzie się poza liniami, zagłębieniami, wycierasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do washu bardziej nadają się olejne - lepiej się "rozlewają" po szczelinach i zakamarkach.

Akrylowe schną szybciej, często dając brzydkie plamy mimo wycierania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie o te plamy mi chodzi.

Farbę mam zaaplikowaćtylko w szczeliny, na nity, itp., czy na resztę modelu też?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daję na cały model i ścieram pędzlem płaskim - daje mi to jednocześnie pierwszy etap przybrudzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Chciałem zrobić washa na moim p-51 mustang i znalazłem taki artykuł

" Intensywny wash - dążenie do uzyskania wyglądu mocno wyeksploatowanej powierzchni

 

Nakładamy farbę praktycznie na całą powierzchnię i potem zaschniętą ścieramy ręcznikiem papierowym zwilżonym wódką, w poprzek skrzydeł i wzdłuż kadłuba, nie przejmując się tym, że wycieramy farbę niedokładnie. Otrzymujemy efekt spracowanej, wyeksploatowanej maszyny. Gdy linie podziałowe na modelach nie są najlepsze, są rozmyte – warto pogłębić je igłą. Wtedy farba trzyma się w nich zdecydowanie lepiej i nie zdarzy się, że wycierając powierzchnię, wytrzemy też farbę z linii. Użycie wódki ma w tym przypadku swoje zalety – alkohol szybko paruje, dzięki czemu nadmiar farby faktycznie jest wycierany a na modelu nie powstaje "mokre bajoro" utrudniające kontrolę nad efektem. Niedokładnie ścierana farba nakładana na dużą powierzchnię pozwala osiągać dodatkowe przebarwienia. Dla zróżnicowania można użyć kilku kolorów – na przykład czarnego i brązowego". To co tam napisali to dobry sposób?? czy też nie.

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arek17

 

Warto zawsze przy cytatach podać źródło (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wash_(technika_modelarska)), bo sam cytat bez kontekstu może być błędnie zinterpretowany.

 

Ta "farba" której starcie będzie możliwe przy pomocy ręcznika, to rozrzedzona plakatówa (o czym autor na wikipediu wcześniej sygnalizował).

 

Dla mnie ta technika to wyższa szkoła jazdy bo pracujemy w "rewersie" - czyli działamy (ścieramy) na tych obszarach modelu które mają zostać niezmienione.

Cięzko jest odpowiedzieć na pytanie czy ta technika jest dobra, bo bardzo dużo zależy doświadczenia, umiejętności i wyobraźni. Wydaje mi się, że możesz ją spróbować na swoim modelu bez zbyt wielkiego ryzyka, że zmiany będą nieodwracalne.

 

Podobna technika (dumnie nazwana reverse wash ), aczkolwiek przy wykorzystaniu prawdziwej farbki jest przedstawiona tu:

http://www.aircraftresourcecenter.com/tnt1/101-200/tnt142_Me-262_Ben-Shahar/tnt142.htm

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dziękuje.Dałem link ale nie działał. Chciałem poprawić wygląd modelu, ale niewiedziałem czy to dobre. A co jest najlepsze aby zrobić lekki wash na model? Model malowałem humbrolami i MM

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co łatwiejsze. Tak żeby było widać że był używany.

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arek17 - proponuję na początku żebyś spróbował washa "wodnego", czyli jakiś czarny pigment + woda + kropla płynu do mycia naczyń. Samolot przed tym pomaluj sidoluxem, albo innym bezbarwnym błyszczącym lakierem bo inaczej wash po prostu zabrudzi Ci cały model. Jak już sidolux czy lakier wyschnie to "pozapuszczaj" linie podziału wcześniej przygotowanym washem, poczekaj aż wyschnie, a następnie jego nadmiar pościeraj potyczkiem do uszu.

Mam nadzieję, że taki lakoniczny skrótowy opis będzie Ci pomocny.

Zrób najpierw próbę na mało widocznej części modelu.

 

Jeszcze jedno - mi to wyszło dopiero za 10-tym razem

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.Dziękuje za pomoc

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam że tak post pod postem, ale mam takie pytanko. Żeby zrobić wash trzeba nałożyć bezbarwny lakier jak np.Sidolux.Ja sidoluxu nie posiadam, ale czy zamiast sido, moge użyć pronto?? i czy na kalki równiez go moge też użyć??

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arek17 - nie jest łatwo odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Popatrz ile było pytań o Sidolux, a to dlatego, że jst Sidolux to PCV, do drewna, do kamienia itp a każdy z nich ma trochę inne właściwości.

Napisz dokładniej co to za Pronto, a poza tym weź kawałek plastiku (karta telefoniczna, opakowanie po jogurcie, kawałki ramki) i pomaluj to tym Pronto. Sprawdź następnie czy nie reaguje z wodą i czy się błyszczy - ten prosty eksperymeny powinień ułatwić Ci podjęcie decyzji.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam Pronto i jestem zadowolony. 1:20 stosunek pronto do wody i będzie git.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja używam Pronto i jestem zadowolony. 1:20 stosunek pronto do wody i będzie git.

Pzdr

Do aerografu czy do pędzla? Jaka jest pełna nazwa tego Pronto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
boję się ,że coś w nim rozwali

Co najwyżej rozsadzi go od środka

 

Ja używam Pronto "super połysk" do podłóg drewnianych, już od roku.

1. Nie trzeba go w ogóle rozcieńczać, tylko prosto z butli można lać do aero, ma idealną konsystencje (lub nakładać pędzlem)

2. Aero przepłukuję zmywaczem do akryli Wamodu i nic z Pronto nie zostaje w środku.

3. Po nałożeniu równomiernej warstwy Pronto model jest ochroniony przed niekorzystnym działaniem nośników washa...

I po raz któryś tam piszę:

Pronto jest substytutem Sidoluksu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pronto "multi surface" ale pisze że można na plastik nakładać.

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pronto jest substytutem Sidoluksu !

Dzięki.

Wszystkie te zasady (brak rozcieńczania i malowanie) stosują się również do "Sidolux Panele". Z innymi Sido jest różnie t.j. są bardziej gęste i trzeba je raczej rozcieńczać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko nei wolno wstrząsnać pronto przed malowaniem bo pianka będzie na pół butelki :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pronto w spreyu. To dobre czy złe? bo jak cos to kupie sidolux, tylko że do czego? bo sa 4 rodzaje.

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam pronto w spreyu. To dobre czy złe? bo jak cos to kupie sidolux, tylko że do czego? bo sa 4 rodzaje.

Wszystkie te zasady (brak rozcieńczania i malowanie) stosują się również do "Sidolux Panele"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Kupiłem jakiś środek nabłyszczajacy do paneli i parkietów "Samlux". Narazie nałożyłem pierwszą warstwę tego i zobaczymy co bedzie. Teraz czy moge humbrola rozcieńczyć w rozcieńczalniku vamod??

 

Pozd:Arek17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.