Skocz do zawartości

Wash


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

eee.... a czemu "Neutral Wash" ? co chcesz tym pokrywać? Jeśli coś co ma camo zimowe, piaskowe jasne czy ogólnie jasne to się nada.

 

BTW, pamiętaj by go dokładnie wstrząsnąć przed użyciem, następnie takie wstrząsanie powtarzać po około minucie używania, bo pigment opada i wash staje się coraz to jaśniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pancerki weź MIGa. Lepiej się rozprowadza, ma ładniejsze nasycenie koloru.

Vallejo jest na bazie wody i jakiegoś alko. I jest akrylowy. Rewelacyjnie się sprawdza, chociaż ja używam washy tej firmy ale innych kolorów. Troszkę ciężko po nim jakieś poprawki zrobić. Ale kwestia przyzwyczajenia.

 

Tak że bierz MIGa. Pamiętaj tylko by go dokładnie wstrząsnąć i co jakiś czas czynność powtarzać (znaczy wstrząsanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wiec dzis dotarl do mnie wash firmy MIG Productions - Dark Wash.

Teraz pytanie jak go uzyc i na co tzn. jak nanosic na figurke, jaka iloscia (skala 1:35). Rozumiem, ze elementy cieniowane maja byc juz pomalowane ostatecznie tzn. kilkoma warstwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jakos nie widze siebie czytajacego 12 str slowo w slowo ,a w 1 poscie cos nie wyczytalem , wiec pytam na szybko.

Czy do washa musza byc tylko i wylaczenie farby ?

Moge np uzyc pigmentu ? Czarny pigment rozdrabniam na papke i jade na model - da rade czy nie ?

 

Meczy mnie dokladnie jedno pytanie - czy pigmentem da rade robic slady eksploatacji (zacieci,wycieki itp) i bloto , kurz. Czy musze miec do washa farby , a do blota pigment?

 

Dzieki serdeczne za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maluje akrylami Gunze seria H ..... Jest szansa

Dzieki Ostach.

Jutro sikne Bradleya piaskowym i pod wieczor czarnym humbrolem porobie zacieki czy cos - w kazdym badz razie bede jakos brudzic 1 raz w zyciu.

 

Ale jak pomaluje model Model Masterem emaloia ,to juz washa farbka MM , Humbrola nie zrobie.... Wiec i tak bede musial miec farbke dla plastykow :P

 

No wlasnie , dlaczego emalia na akryl , a sido nie daje powloki ktora w pewnym sensie zabezpieczy spodu -akrylowego ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farba z tubki dla plastyków jest olejna - rozcieńczasz ją m. in. rozcieńczalnikiem Wamodu ergo zmywając washa zmyjesz i warstwę emalii pod spodem i w wyniku tego wyjdzie tzw. "lipa".

Farbę olejną czy też emalię TRZEBA zabezpieczyć lakierem wodnym bądź akrylowym (jesli nawet to nie to samo:P) np. Sidoluxem bądź akrylowymi lakierami Vallejo bądź MM. Sido u mnie sprawdza się najlepiej.

 

Robiąc washa z farby olejnej/emalii rozcieńczasz je rozcieńczalnikami, które reagują z warstwami farb tego właśnie rodzaju. Dlatego TRZEBA i NALEŻY robić to na warstwie akrylowej. Po prostu rzeczony rozcieńczalnik np. Wamodu nie rusza powłoki farby akrylowej bądź lakieru akrylowego, tudzież Sidoluxu. Ja mimo, że kładę ostatnio przeważnie farby akrylowe to jednak zabezpieczam je dodatkowo Sidoluxem - zawsze to jeszcze jedna warstwa przed "dokopaniem się" do właściwego koloru. Istnieje bowiem szansa, że ścierajac washa, w wyniku tarcia dokopiecie się do głębszych warstw farby.

Dodam jeszcze, że wierzchnia powłoka (akrylowa jeśli wash z emalii) MUSI być BŁYSZCZĄCA!!! Na powierzchni matowej wash za bardzo wniknie w warstwę i też wyjdzie tzw. "lipa".

 

W skrócie i dla opornych na przyszłość:

 

lakier finalny (mat, satyna, błysk, dowolnego typu)

wash

lakier błyszczący (druga warstwa dla pewności co by kalek nie zniszczyć)

lakier błyszczący

kalki

lakier błyszczący (tyle warstw, żeby był błyszcząco)

kolor

podkład

plastik

 

To jest absolutna podstawa jeśli model ma wyglądać jakkolwiek plastycznie. Poczatkującym modelarzom polecam branie się za kolejne techniki po oponowaniu washa i niwelacji srebrzenia się kalek.

 

Po co washa z emalii robi się na akrylowy lakier?

Żeby nie wyszła lipa!

 

I pamiętajcie, że najlepiej jest kleić samoloty! ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Lipa ogolnie :P

 

Ja to widzialem tak :

 

 

Maluje model Gunze H

Sikam Sido

Nakladam kalki

Leje humbrolem rozjechanym mocno w rozczienczalniku wamodu(robie otarcia , ogolnie brudze)

lakier matowy

model na polke

 

 

Zamiast brudzenia mam w oopcji suchy pedzel , mam ten sam odcien piaskowego w MM i pomieszac to z bialym(dla rozjasnienia) i uzyc suchego pedzla na modelu ;]

 

 

Zaczyna mi sie komplikowac to wszystko ;p Moze zostane przy modelach "prosto z farbyki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak całość utytłasz washem i tylko washa użyjesz do "brudzenia" to Ci wyjdzie brzydki, brudny model. Wash generalnie służy do uwypuklenia szczegółów, zaciemnienia linii podziału, wszelkich zakamarków gdzie na oryginale światło nie docierało bądź był cień. Wystające elementy można rozjaśnić suchym pędzlem. Efekt powinien być taki, że np samolot po zrobieniu tylko washa powinien wyglądać na takiego prosto z fabryki - jeśli np washem zaciemniasz linie podziału. Dopiero kolejnymi zabiegami robi się tzw. brudzenie czyli ślady eksploatacji - w dużym skrócie. Wspomnianymi wcześniej olejami dla plastyków łatwo zrobić wszelkie zacieki, rdzę (aluminium nie rdzewieje), inne cuda. Trzeba pamiętać o różnicowaniu kolorów.

 

Problem kiedy, jak, czym robić washa i jakie inne zabiegi stosować w czasie malowania i później by uzyskać realistycznie wyeksploatowany model jest bardzo złożony. Ja też ciągle się uczę i niewiele tak naprawdę umiem. Żeby uzyskać "ładny model" wystarczy to co opisałem wcześniej. Oczywiście wszystko należy robić zgodnie z zasadami sztuki.

 

Nie da się wszystkiego krótko opisać. Czytaj forum i rób modele, z czasem nabierzesz wprawy, dojdziesz do własnych sposobów na różne rzeczy i za pewne dojdziesz do wniosku, że inne rzeczy można robić inaczej.

 

Należy też pamiętać, że po washowaniu, zmieniają się nieco kolory. Najlepiej wszystko dobrze przemyśleć i pytać na forum. Pisz do mnie PW jakby co. Z Gunze nie miałem do czynienia, ale co wiem to chętnie przekażę.

 

Najlepiej budować samoloty!!!

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samolocie jest latwiejsza kwestia - na podklad jade aero wszystkie linie , na to kolor bazowy i na koncu mozna porobic smugi czy okopcenia od silnika.

 

Aktualnie mam cisnienie na niemcow i ich bron wiec......

 

Bradleya zostawie prosto z fabryki , bo imo troche trudny do takich treningow

 

Robie jeszcze u boota i sd kfz 250 tutaj zrobie washa , na u boccie interesuja mnie zacieki rdzy , chyba Ty nawet zrobiles fachowego u boota w skali 1:72 ;> Cos tak mi sie kojarzy avek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Farba z tubki dla plastyków jest olejna - rozcieńczasz ją m. in. rozcieńczalnikiem Wamodu ergo zmywając washa zmyjesz i warstwę emalii pod spodem i w wyniku tego wyjdzie tzw. "lipa".
Należy też pamiętać, że po washowaniu, zmieniają się nieco kolory. Najlepiej wszystko dobrze przemyśleć i pytać na forum. Pisz do mnie PW jakby co. Z Gunze nie miałem do czynienia, ale co wiem to chętnie przekażę.

Ja washa robię farbami dla plastyków, rozcieńczam White Spirit; to wszystko na warstwe farby Gunze H bez zadnych powłok zabezpieczających. Jeszcze mi się nie zdażyło by zcierając washa zeszła mi farba... Rozwiązanie proste i skuteczne - ważne tylko, by dobrze olejne plastyków rozcieńczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samolocie jest latwiejsza kwestia - na podklad jade aero wszystkie linie , na to kolor bazowy i na koncu mozna porobic smugi czy okopcenia od silnika.
Na linie i tak warto zrobić washa. Model od razu inaczej wygląda. Linie są wyraźniejsze i bardziej plastycznie to wygląda.

 

Aktualnie mam cisnienie na niemcow i ich bron wiec......
Więc sklej fokę

 

 

Ja washa robię farbami dla plastyków, rozcieńczam White Spirit; to wszystko na warstwe farby Gunze H bez zadnych powłok zabezpieczających. Jeszcze mi się nie zdażyło by zcierając washa zeszła mi farba... Rozwiązanie proste i skuteczne - ważne tylko, by dobrze olejne plastyków rozcieńczyć.
No właśnie co modelarz to inne spojrzenie. Mnie się zdarzało i przez sidoluks przetrzeć ale robiłem mocnego washa. Z wystających elementów też mi schodziła czasem farba. I raz po jednej warstwie sido na kalkach też udało mi się je zetrzeć ;p

 

 

Robie jeszcze u boota i sd kfz 250 tutaj zrobie washa , na u boccie interesuja mnie zacieki rdzy , chyba Ty nawet zrobiles fachowego u boota w skali 1:72 ;> Cos tak mi sie kojarzy avek....
Ano zrobiłem ale na ile jest fachowy to nie wiem. Galeria do znalezienia na MW, warsztat na nPWM.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polakierowalem model akrylem Mircocale (gloss), kalki ładnie siadły itd. Na próbę dałem trochę washa z nitro w niewidocznym miejscu - rozpuściło farbę pod spodem (Gunze C)... co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.