FLECZER Posted February 28, 2020 Share Posted February 28, 2020 (edited) Nowy temat ,,akcja reanimacja''. Obudził się we mnie instynkt opiekuńczy i kupiłem złomik modelarski. Model Revella, niekompletny, wymagający zmycia farby i ponownej obróbki części. Chcę go połączyć z wieżą pzIV. pochodząca z nadmiarowych części z zestawu Italeri. Dziś jeszcze trafi do kreta i będzie można lepiej ocenić jego stan. Pytanie do publiki i wielka prośba o pomoc. Znalazłem 2 zdjecia tego pojazdu ale żadnego od tyłu. Czy kadłuba na tyle posiadał zasobniki? Czy wieża czołgu miała zasobnik i pełną osłonę shutzen czy nie? Zimmeritu chyba nie miał Edited February 28, 2020 by FLECZER Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted February 29, 2020 Author Share Posted February 29, 2020 Po washu w krecie decyzja buduję dalej pojazd z tytułu. Gdyby było bardzo źle pantera obsypana gruzem i wszelakim pyłem trafiłaby na berlińskie skrzyżowanie z 1945 roku jako stacjonarny punkt oporu. Z wieży i tak kiedyś planuję zrobić bunkier pantherturm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OLO Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Witaj w rzeczywistym świecie było to swego rodzaju działo samobieżne na osadzone na Bergepanther i miało na stałe przymocowaną wieżę, pozdrawiam OLO. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 (edited) 18 godzin temu, FLECZER napisał: Czy kadłuba na tyle posiadał zasobniki? TAK. 18 godzin temu, FLECZER napisał: Czy wieża czołgu miała zasobnik i pełną osłonę shutzen czy nie? TAK - wieża w wersji Pz.Kpfw.IV ausf.H z zasobnikiem wieżowym i pełnym zestawem osłon. NIE od ausf.J 18 godzin temu, FLECZER napisał: Zimmeritu chyba nie miał NIE - nie miał pasaty - ani na kadłubie, ani na wieży. Kadłub to - jeden z pierwszych 12-stu pojazdów Bergepanther wykonanych przez montownie M.A.N - (Fgst.210125 ~ 210137) w maju/czerwcu 1943 roku. Kadłub od Pantery ausf.D z przeróbkami. Wieża zamontowana na stałe przez warsztat polowy. Miała tylko zakrywać otwarty przedział. Pozdrawiam Krzysztof Edited February 29, 2020 by meser262 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted February 29, 2020 Author Share Posted February 29, 2020 Dziękuję!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enten Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 31 minut temu, meser262 napisał: Kadłub od Pantery ausf.D z przeróbkami. Czy te przeróbki to tylko kwestia stropu kadłuba wymuszone montażem innej wieży czy coś jeszcze wchodzi w grę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 21 minut temu, enten napisał: Czy te przeróbki to tylko kwestia stropu kadłuba wymuszone montażem innej wieży czy coś jeszcze wchodzi w grę? Pierwsze pojazdy Bergrpanther nie miały zainstalowanego żadnego specjalnego wyposażenia. Były to normalne podwozia bez wieży z cylindryczną osłoną nad pierścieniem wieży. Prace tylko konieczne do zamontowania wieży od ausf.H - przyspawana na stałe. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted March 2, 2020 Author Share Posted March 2, 2020 Koła wreszcie ustawione w linii. Jeszcze w kilku miejscach muszę powalczyć ze skorupą kleju CA za pomocą którego to ktoś próbował sklecić zawieszenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Wybacz, ale ten pojazd (podwozie) nic, a nic nie przypomina wersji Pantery Ausf.D. Chyba że to ma być totalne SF. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 9 minut temu, meser262 napisał: Wybacz, ale ten pojazd (podwozie) nic, a nic nie przypomina wersji Pantery Ausf.D. Chyba że to ma być totalne SF. Pozdrawiam Krzysztof Masz na myśli koło napędowe czy coś jeszcze? Jeśli chodzi o zawieszenie to nie będę zmieniał niczego co będzie niewidoczne pod osłonami bocznymi bo szkoda czasu i pracy na walkę ze zniszczeniami jakie tam zastałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Godzinę temu, FLECZER napisał: Masz na myśli koło napędowe czy coś jeszcze? Jak Dasz więcej fotek to może coś jeszcze można będzie poprawić w modelu - aby go bardziej upodobnić do ausf.D. Na razie z tego co można zobaczyć na fotkach - to : - koła jezdne - powinny mieć 16 lub 32 śruby - śruby/nity - koło napędowe powinno być od wersji ausf.D, a nie ausf.A/G - koło napinające powinno być od wersji ausf.D, a nie późnej ausf.G - tylne zasobniki/skrzynki powinny mieć mocowania od góry zaczepione o pancerz. - I co bardzo jest widoczne to "Grile" i haki przy tych "grilach" do podnoszenia - stosowane w wersji ausf.G - z przodu brak otworów holowniczych - w miejscu w którym był montowany komin powietrzny - nie powinno być wystającego rantu - tylko blaszka z siatką zaślepiająca ten otwór. Przykręcona śrubami. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 Pytałem na razie tylko o zawieszenie bo o nim wspomniałeś. Reszty jeszcze nawet nie porównywałem z planami. Kadłub ma na razie tylko zmytą farbę i wyrównane boki. Najpierw walczę z tym żeby doprowadzić toto do stanu jaki zaplanował producent. Model był źle sklejony, smarki farby, CA i chyba kleju na gorąco wszędzie gdzie popadło. Modyfikować błędy producenta będę na kolejnym etapie Odnośnie kół napinających nie wiem jeszcze czy dam radę coś poprawić ale płytę nadsilnikową miałem w planach poprawiać. Część rzeczy odpuszczę np: zły kształt linii tylnej części boku kadłuba bo to będzie zasłonięte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 3 godziny temu, meser262 napisał: Jak Dasz więcej fotek to może coś jeszcze można będzie poprawić w modelu - aby go bardziej upodobnić do ausf.D. Na razie z tego co można zobaczyć na fotkach - to : - koła jezdne - powinny mieć 16 lub 32 śruby - śruby/nity - koło napędowe powinno być od wersji ausf.D, a nie ausf.A/G - koło napinające powinno być od wersji ausf.D, a nie późnej ausf.G Pozdrawiam Krzysztof Na tym mogę się opierać? Zdjęcia z googla celem dyskusji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 2 godziny temu, FLECZER napisał: Na tym mogę się opierać? Jeśli chodzi o koła jezdne i koło napinające to TAK. Na zdjęciach wygląda na to że miał 16 śrub na kołach jezdnych. Koło napędowe w montowni M.A.N. trochę inaczej w tym czasie wyglądało - przypominam to maj/czerwiec 1943 roku. W maju i czerwcu 1943 roku - M.A.N - stosował jeszcze pierwszy typ mocowania. Pantera ausf.D którą przedstawiłeś na fotkach jest z późniejszego okresu - lipiec 1943 roku gdy zaczęli stosować drugi wariant mocowania. Starsza wersja miała tę klapkę przyspawaną wewnątrz. Pozdrawiam Krzysztof 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FLECZER Posted March 4, 2020 Author Share Posted March 4, 2020 Maleńki upgrade bo niestety na więcej nie mam czasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.