Jump to content

Demontaż owiewki/czyszczenie od środka


AstarSeran
 Share

Recommended Posts

Szanowni koledzy, niestety wydarzył mi się wypadek przy pracy - z powodu zbyt cienkiej warstwy lakieru przy ścieraniu washa zeszła mi z modelu farba. Model wyczyściłem z resztek farby zmywaczem wamodu i czystą wodą, niestety pojawił się inny problem - podczas spłukiwania zmywacza wewnętrzna strona owiewki uległa zawilgoceniu i po wyschnięciu owiewka jest wyraźnie zabrudzona od środka. Moje pytanie w związku z tym to co z tym można zrobić? Czy przyklejoną już owiewkę da się w jakiś bezpieczny sposób zdemontować, czy jest to już przegrana sprawa i lepiej zostawić brudną?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, abtb napisał:

Może spróbuj odciąć czeską piłką. po liniach klejenia 

Nie mam niestety czeskiej piłki, mam jedynie nożyk modelarski.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, AstarSeran napisał:

Nie mam niestety czeskiej piłki,

Szkoda, w porównaniu z nożykiem przy takiej robocie ma dwie zalety:

- stałą grubość

- ząbki, którymi  usuwasz materiał ze złącza "szkła" z plastikiem. Zero nacisku i siły przy operacji.

Sam miałem taki problem ostatnio i wyszło mi jak najbardziej ok i bez problemu. Czeska piłka to koszt kilkunastu zł (bez uchwytu, ale śmiało można korzystać z samej piłki) i przy najbliższych zakupach doradzałbym wrzucić do koszyka

13 minut temu, AstarSeran napisał:

mam jedynie nożyk modelarski.

Jak Olfę to też powinieneś poradzić. Kilka- kilkanaście razy przeciągasz po "sklejeniu" i wtedy delikatnie możesz spróbować podważyć czubkiem ostrza. Ważne, żeby złącze było osłabione po całym obwodzie bo inaczej może ci pęknąć i się wyszczerbić.

Delikatnie i powoli i odetniesz.

Edited by abtb
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, abtb napisał:

Jak Olfę to też powinieneś poradzić. Kilka- kilkanaście razy przeciągasz po "sklejeniu" i wtedy delikatnie możesz spróbować podważyć czubkiem ostrza. Ważne, żeby złącze było osłabione po całym obwodzie bo inaczej może ci pęknąć i się wyszczerbić.

Jest to generalnie o tyle problematyczne, że omawianym modelem jest MiG-21, część owiewki jest przyklejona do elementu za zagłówkiem, a nie do samego kadłuba, przez co do tego elementu nie mam zwyczajne dostępu, nie mam jak wsadzić tam nożyka, czy nacięcie reszty umożliwi bezpieczne oderwanie tego, czy jest możliwość uszkodzenia owiewki?

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, AstarSeran napisał:

część owiewki jest przyklejona do elementu za zagłówkiem,

:hmmm:

A który to MiGacz?  Jaka wersja i jakiej firmy?

Bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić "elementu za zagłówkiem". Chodzi o uskok kadłuba za fotelem ?

1587128688_Uskokkaduba.thumb.jpg.3ce34af0d2b14b17013c6725b0d2c633.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, abtb napisał:

A który to MiGacz?  Jaka wersja i jakiej firmy?

MiG-21 bis ze Zvezdy, chyba ten sam co na twoim zdjęciu

Cytat

Chodzi o uskok kadłuba za fotelem ?

Tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.