Skocz do zawartości

Boeing Stearman PT-17 Kaydet 1/32 ICM


MarcinWSS

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na warsztat wskoczył model samolotu, który "od zawsze" mi się podobał. Do standardowego zestawu ICM dołożyłem blaszki od Eduarda. 

 

 

D5CAFB27-2906-4528-8817-C2C40074B074_1_201_a.jpeg

 

 

Na pierwszy ogień poszedł silnik  : fabryczny wyrób ICM, moim zdaniem, mógłby wyglądać lepiej, zwłaszcza w kwestii odwzorowania "ożebrowania" cylindrów. W tym samolociku silnik to istna biżuteria, powinien zatem "biżuteryjne"  wyglądać. Poprawiłem głębokość wspomnianych żeberek :

 

 

677C340C-F832-4519-BB9A-A8F4E75BBE0F_1_201_a.jpeg

 

1F831018-9801-431A-96C0-7BF7774ECA53_1_201_a.jpeg

 

  Wyprodukowałem też poduchy do foteli :

 

3C00B29A-5F3A-4BA5-94DA-3587E96781F2_1_201_a.jpeg

 

Całość wnętrza kabiny, przed "łoszem" :

 

 

DB5F34B1-E081-4CE9-94D1-DA26D889C9BC_1_201_a.jpeg

 

0982CF3A-07C0-4FD1-8688-6B623F6B92DC_1_201_a.jpeg

 

8036C57E-8198-4D92-8053-79741CE1CB5F_1_201_a.jpeg

 

 

C.D.N.

Edytowane przez MarcinWSS
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2020 o 10:32, MarcinWSS napisał:

Na warsztat wskoczył model samolotu, który "od zawsze" mi się podobał. 

 

Faktycznie, moim zdaniem również jeden z piękniejszych dwupłatów.

 

Dobry początek. Będę obserwować, bo sam mam ten model w magazynie.  Silnik faktycznie detalem nie powala, więc może warto poczekać na jakieś aftermarkety? O ile dobrze pamiętam, to montaż silnika w tym modelu to jeden z ostatnich etapów budowy. Pasy to Eduard?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Patent  prosty : linka to EZ Line - rozciągliwa, stabilna, nie zmienia koloru od UV. Śruby rzymskie, w zasadzie ich imitacja, to rurki Albion Alloys 0,5 mm. I tu prawdziwy patent : do niedawna, jak ciołek, ciąłem w/w czeską żyletką. Żmudne i chropowate zajęcie - trzeba było szlifować/frezować krawędzie. Aż zobaczyłem filmik, który zaoszczędza mnóstwo czasu : otóż rurkę kładziesz na macie do cięcia a ostry skalpel przykładasz w miejscu cięcia  i "rolujesz" ostrzem w miejscu w którym chcesz dokonać cięcia. Krawędzi najczęściej nie trzeba szlifować etc.

Patent nr 2 : równe odległości "podwójnych" naciagów uzyskuję wklejając w miejsce zamontowania naciągu rurkę średnicy 0,7 mm o takiej długości (3-4mm) jaki ma być odstęp linek "podwójnego naciągu".  Owa rurka na obu końcach naciągu zapewnia idealną równoległość/dystans :)

pzdr

Marcin 

Edytowane przez MarcinWSS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.