Skocz do zawartości

Problem z matowym lakierem vallejo.


Rekomendowane odpowiedzi

Więc sprawa wygląda tak. Na lakier błyszczący x-22 tamiyi kładłem ten oto lakier ( w sprayu)  dwoma warstwami. Starałem się aby były cienkie. Problem w tym , że po lakierowaniu na modelu (nie wszędzie) są takie jakby  metaliczne odbicia , nie wiem jak to ująć. Tak jakby ktoś robił przetarcia gąbką kolorem metalicznym. Nie jest to mocno widoczne , a nawet wogóle kiedy patrzy się na model od góry (mniej więcej) , ale pod kątem tak. Model pomalowany pactrami, pędzlem. Dodam , że jestem początkujący więc może to normalne tylko , że nie wiem. Dziękuję.

Edytowane przez Jakubdo
Treść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jakubdo changed the title to Problem z matowym lakierem vallejo.

Wrzuć jakieś zdjęcie, które zobrazuje problem.  Przyczyn takiego stanu może być kilka:

- za słabo wymieszany lakier

- zbyt gruba warstwa lakieru

- lakier położony na słabo wyschnięty kolor bazowy

- lakier wszedł w reakcję z farbą

- lakier stał parę lat w sklepie (lub u nabywcy) i zmienił swoje właściwości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się wrzucić zdjęcie ale z widocznością tego problemu   będzie bardzo  słabo. Druga rzecz jest taka , że aż żenujące dla mnie jest wstawianie zdjęcia tego modelu bo wyszedł on słabo ( model na naukę) i prawdopodobnie forumowicze jak to zobaczą to parskną śmiechem. Lakier mieszałem 3 minuty. Kolor bazowy  schnął dniami bo nie robiłem nic przy modelu. Ile stał w sklepie nie wiem a u mnie długo nie stoi.

Edytowane przez Jakubdo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to są moje problemy. Drugi gdzie są białe babole to pewnie chodzi o za grubą warstwę matu. Przetarcia są od mojej próby starcia tych viałych kropek papierem ściernym o gradacji 5000.

20210816_160741.jpg

20210816_160902.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach