Jump to content

Modele Alpha Model


ANDY_JAW
 Share

Recommended Posts

Witam,.

Planuję kupić jeden z modeli Alpha Models w skali 1:24. Chodzi mi o jednego z Aston Martin'ów. Czy macie jakieś doświadczenie z tymi modelami? Czy poza ceną jest jakaś różnica w klejeniu? Jak wykonuje się szyby? Proszę pomóżcie, bo ceny są zaporowe. Chciałbym mieć jakiegoś współczesnego  Astona, a Tamiyi DBS jest praktycznie nieosiągalny lub cena wyż sza niż żywica. 

Z góry dziękuję za rady.

Andrzej 

Link to comment
Share on other sites

nie jest wyższa :)

 

na jednej grupie FB jest sprzedający z Polski, jego Aston od Tamki wychodzi za circa 530zł +przesyłka. Choć mnie się w głowie nie mieści, że ten Aston takie ceny osiągnął to przez pryzmat zestawu od Alpha Model, który nie ma nawet silnika to oferta plastikowej wersji wydaje się korzystniejsza. Inna sprawa, że Alpha ma kilka modeli Astona do wyboru, a Tamka ma tylko tego jednego, który choć ma najbardziej klasyczny wygląd to mnie szczerze mówiąc jakoś szczególnie ta stylistyka nie porywa :)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ANDY_JAW napisał:

Witam,.

Planuję kupić jeden z modeli Alpha Models w skali 1:24. Chodzi mi o jednego z Aston Martin'ów. Czy macie jakieś doświadczenie z tymi modelami? Czy poza ceną jest jakaś różnica w klejeniu? Jak wykonuje się szyby? Proszę pomóżcie, bo ceny są zaporowe. Chciałbym mieć jakiegoś współczesnego  Astona, a Tamiyi DBS jest praktycznie nieosiągalny lub cena wyż sza niż żywica. 

Z góry dziękuję za rady.

Andrzej 

Alpha Models to bardzo dobry wyrób żywiczny a i tak dużo tańszy niż np.Model Factory Hiro.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ANDY_JAW napisał:

Witam,.

Planuję kupić jeden z modeli Alpha Models w skali 1:24. Chodzi mi o jednego z Aston Martin'ów. Czy macie jakieś doświadczenie z tymi modelami? Czy poza ceną jest jakaś różnica w klejeniu? Jak wykonuje się szyby? Proszę pomóżcie, bo ceny są zaporowe. Chciałbym mieć jakiegoś współczesnego  Astona, a Tamiyi DBS jest praktycznie nieosiągalny lub cena wyż sza niż żywica. 

Z góry dziękuję za rady.

Andrzej 

Alpha Models jest bardzo dobrym wyrobem. Jednak (moim skromnym zdaniem) są to dość wymagające modele i po dłuższej przerwie lub braku doświadczenia w sklejaniu niezbyt polecam brać się za niego. Lepiej sobie odświeżyć warsztat najpierw jakąś tamiyą w plastiku 😉

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wszystkim za szybkie, celne rady i odpowiedzi.

Sklejonych mam już trochę - kleję od 1990 roku. Po kilkuletniej przerwie wróciłem i nadal się w to bawię, więc się nie boję. Nie kleiłem nigdy żywicy (poza felgami do BMW 635 CSi) i nie wiem  jak w żywicznych wykonane są szyby. Ze zdjęć samych wyprasek nie widzę.

Czy malujemy je tymi samymi farbami?

Decyzja i tak należy do Mikołaja😀

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, cervantez napisał:

nie jest wyższa :)

 

na jednej grupie FB jest sprzedający z Polski, jego Aston od Tamki wychodzi za circa 530zł +przesyłka. Choć mnie się w głowie nie mieści, że ten Aston takie ceny osiągnął to przez pryzmat zestawu od Alpha Model, który nie ma nawet silnika to oferta plastikowej wersji wydaje się korzystniejsza. Inna sprawa, że Alpha ma kilka modeli Astona do wyboru, a Tamka ma tylko tego jednego, który choć ma najbardziej klasyczny wygląd to mnie szczerze mówiąc jakoś szczególnie ta stylistyka nie porywa :)

To zobacz ceny na ebay'u. Od ~750 za mimo wszystko zwykłą Tamke to chyba sporo. Ja mam Aoshimę Jaguara XK120, który potrafi swoje kosztować na aukcjach, ale nie takie kwoty. Swojego kupiłem na pchlim targu w Niemczech w cenie śmiesznej.

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ANDY_JAW napisał:

Sklejonych mam już trochę - kleję od 1990 roku. Po kilkuletniej przerwie wróciłem i nadal się w to bawię, więc się nie boję. 

 

To nie rozumiem pytania. Doświadczony modelarz z gówna robi cacko i tyle w temacie.  

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, ANDY_JAW napisał:

To zobacz ceny na ebay'u. Od ~750 za mimo wszystko zwykłą Tamke to chyba sporo. Ja mam Aoshimę Jaguara XK120, który potrafi swoje kosztować na aukcjach, ale nie takie kwoty. Swojego kupiłem na pchlim targu w Niemczech w cenie śmiesznej.

 

tylko, że mówimy tu o tzw. białym kruku, półka cenowa na poziomie SL65 od Aoshimy.

 

No i tak jak pisałem wcześniej - jakbym był napalony na tego konkretnego Astona to bym brał od Tamki, bo jednak ma ten silnik. Niestety Alpha i generalnie modele żywiczne swoją cenę mają i dla mnie jako konsumenta cena nie jest adekwatna do zawartości. Zdaję sobie sprawę, że proces technologiczny jest bardziej kosztowny, co nie zmienia faktu, że mając na rynku kontrofertę w postaci bardziej zdetalowanej Tamki nawet za cenę 700-800zł i tak będzie to lepszy wybór z ekonomicznego punktu widzenia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dla mnie Alpha Model jak na razie to rzeźba. Niby detale, niby wszystko ok ale jednak rzeźba. No i te szyby.
Serio. Nie widziałem jeszcze modelu AM zrobionego na Profi poziomie, żeby zmiotło mnie z planszy. Dużym utrudnieniem są elementy wykonane w całości, gdzie np modele z wtrysku składają się z kilku elementów. Choćby ich ostatnia Giulia Quadrifoglio. Fajny model ale życzę powodzenia w malowaniu boczków drzwi, żeby jakoś wyglądały.
Skleić się da i pomalować. Postawić na półkę.
Jak na razie to nie warte ceny.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Trojan napisał:

Dla mnie Alpha Model jak na razie to rzeźba. Niby detale, niby wszystko ok ale jednak rzeźba. No i te szyby.
Serio. Nie widziałem jeszcze modelu AM zrobionego na Profi poziomie, żeby zmiotło mnie z planszy. Dużym utrudnieniem są elementy wykonane w całości, gdzie np modele z wtrysku składają się z kilku elementów. Choćby ich ostatnia Giulia Quadrifoglio. Fajny model ale życzę powodzenia w malowaniu boczków drzwi, żeby jakoś wyglądały.
Skleić się da i pomalować. Postawić na półkę.
Jak na razie to nie warte ceny.

też myślę, że cena mocno zaporowa. Jak mam kupować model za 800+ pln to jednak fajnie jakby trochę tych części było. Od jakiegoś czasu choruję na P1 GTR, bo tylko oni robią, ale czytałem że spasowanie niektórych elementów - zwłaszcza tylnych lamp to dramat. No i w sumie na tę chwilę się wyleczyłem. Sytuacja bardzo podobna do modeli od MFH tylko że tam to już są czterocyfrowe sumy, choć nie ukrywam, że ich Aston w wersji DBR9 na pierwszy rzut oka też wygląda kozacko.

Za tę cenę wolę wyrwać jakieś dwa białe kruki od Tamki na eBayu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.