Skocz do zawartości

VW T1 transporter Porsche Team.


cayman

Rekomendowane odpowiedzi

Wątek w telegraficznym skrócie.

Do budowy tego modelu zakupiłem zestaw VW Pick-up Truck Hasegawy i konwersję żywiczną USPC VW T1 Long Transporter.

Co do konwersji żywicznej to pozostaje wiele do życzenia i początkującym Kolegom modelarzom nie polecam . Linie podziału musiałem odtwarzać od zera a najsłabszym punktem są górne burty,bardzo cienkie i giętkie . Przy burtach miałem najwięcej pracy, ponieważ było dużo nadlewek i nierówności.  Jak to żywica. 🤨 .Natomiast świetnej jakości zostały wykonane decale ,które są bardzo cienkie i bardzo dobrze się układały . Na początku miałem obawy czy na białym decalu nie będzie przebijał czerwony bazowy kolor, ale wyszło Ok.

 

helgbs.jpg

 

p0qpot.jpg

 

To jeden z egzemplarzy holenderskiego Teamu State Of Art .

 

p2oaNB.jpg

 

Kolor bazowy jaki użyłem to Red C327 Gunze.

 

fO46EY.jpg

 

i paka z kabiną

 

EvTHnB.jpg

 

Szybka godzina docinania i oklejania logo VW.

 

2juowl.jpg

 

Malunek białym i po ściągnięciu masek chwila prawdy.

 

Na6mDa.jpg

 

mu22uR.jpg

 

qPiejn.jpg

 

G66n3W.jpg

 

Kolejnym etapem była aplikacja decali na burty. Napis został wykonany na jednym decalu, ale ja postanowiłem powycinać litery i układać  je pojedynczo i tu uważam ,że poszedłem dobrą drogą .

 

SKU0DR.jpg

 

O83YfQ.jpg

 

Następny etap to clear i tu z pomocą mojej sikawki PS290 poszły trzy warstwy GX112 Gunze. Dwie pierwsze w proporcji 1/2 i ciśnieniu 30PSI, matowanie na mokro micromeshem 6000 i trzecia w proporcji 1/1,5 i ciśnieniu 35PSI.

Tu zauważyłem ,że przy mniejszym rozcieńczeniu cleara  Leveling Thinerem nie nastąpił po wyschnięciu typowy lekki skurcz.

Oto efekt.

 

RX69Qs.jpg

 

nzum29.jpg

 

Q63yvs.jpg

 

4YewnD.jpg

 

ISvsnz.jpg

 

To tyle na dzień dzisiejszy i przy okazji wszystkim Kolegom życzę Zdrowych i Spokojnych Świąt  Wielkanocnych.

 

 

 

 

Edytowane przez cayman
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paka wylakierowana nowym sposobem i tu nie widzę potrzeby użycia past polerskich.

 

pgnWZi.jpg

 

Wszystkie elementy karoseryjne schną to zająłem się kołami. Felgi pomalowałem GX-1 White a dekle C327 Red Gunze. W zagłębienia logo VW zapuściłem białą emalię Tamiyi.

Do felg dojdą jeszcze wentyle . Teraz myślę jak wymalować  białym matem obwoluty na oponach.:pomysl:

qh7bXi.jpg

 

NTGvIf.jpg

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, że mnie spotkało to samo? Zamiast GX100 przez pomyłkę wziąłem GX112 i pomalowałem PS290 w proporcji +/- 1:1.5 (tylko na Wamodowskim MLT) na ciśnieniu 25PSI z matowieniem 5000 pomiędzy. Bardzo ładnie się rozlało, z automatu co prawda wypolerowałem, ale mógłbym zostawić tak jak było. 

Kalka Westermanstraat Ci w dół zeszła na początku, miłego życia z tym faktem 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, toled napisał:

A wiesz, że mnie spotkało to samo? Zamiast GX100 przez pomyłkę wziąłem GX112 i pomalowałem PS290 w proporcji +/- 1:1.5 (tylko na Wamodowskim MLT) na ciśnieniu 25PSI z matowieniem 5000 pomiędzy. Bardzo ładnie się rozlało, z automatu co prawda wypolerowałem, ale mógłbym zostawić tak jak było. 

Kalka Westermanstraat Ci w dół zeszła na początku, miłego życia z tym faktem 🤣

Następnym razem daj 35PSI na wyjściu z regulatora powietrza i powiem Ci dlaczego, dorobiłem dodatkowo manometr pod Aero i na motylku PS290 przy otwartym spuście ciśnienie spada o 4-5 PSI a to ma znaczenie bo PS290 potrzebuje między 30-35 PSI roboczego a nie na wyjściu z regulatora.

Z kalką wiem ,ale jak ją położyłem już nie było ratunku, próbowałem ją zmiękczyć wodą i płynem żeby odeszła ale po 15 minutach się poddałem. Myślałem żeby włożyć całość do naczynia z wodą ,ale się bałem ,że jak odejdzie to się poskręca bo jest bardzo cienka ,a wtedy ból byłby większy. Jakby to były kalki Tamiji to tak bym zrobił bo są grubościenne bez obawy o uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, cayman napisał:

Następnym razem daj 35PSI na wyjściu z regulatora powietrza i powiem Ci dlaczego, dorobiłem dodatkowo manometr pod Aero i na motylku PS290 przy otwartym spuście ciśnienie spada o 4-5 PSI a to ma znaczenie bo PS290 potrzebuje między 30-35 PSI roboczego a nie na wyjściu z regulatora.

Z kalką wiem ,ale jak ją położyłem już nie było ratunku, próbowałem ją zmiękczyć wodą i płynem żeby odeszła ale po 15 minutach się poddałem. Myślałem żeby włożyć całość do naczynia z wodą ,ale się bałem ,że jak odejdzie to się poskręca bo jest bardzo cienka ,a wtedy ból byłby większy. Jakby to były kalki Tamiji to tak bym zrobił bo są grubościenne bez obawy o uszkodzenie.


Ogólnie podaję ciśnienie już +/- robocze, ale dzięki, że uświadomiłeś mnie, że PS290 żre aż tyle PSI w porównaniu do wskazania na wyjściu. Ja jeszcze mam rozgałęźnik na trzy węże, więc strzelam, że to też mi zabiera PSI, więc realnie pewnie było robocze 20 PSI u mnie, a to trochę nisko, ale i tak jakoś to się ładnie rozlało. Ustawię na kompresorze 40PSI i chyba pod PS290 zamontuję manometr, bo jednak ten aero odwala najważniejszą robotę w malowaniu budy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, toled napisał:


Ogólnie podaję ciśnienie już +/- robocze, ale dzięki, że uświadomiłeś mnie, że PS290 żre aż tyle PSI w porównaniu do wskazania na wyjściu. Ja jeszcze mam rozgałęźnik na trzy węże, więc strzelam, że to też mi zabiera PSI, więc realnie pewnie było robocze 20 PSI u mnie, a to trochę nisko, ale i tak jakoś to się ładnie rozlało. Ustawię na kompresorze 40PSI i chyba pod PS290 zamontuję manometr, bo jednak ten aero odwala najważniejszą robotę w malowaniu budy. 

Nie inaczej!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.