Skocz do zawartości

Albatros D.III OAW W.Nr 2586/17 - 1/72 - Roden


ZIO BY NAITT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

 

Dla mnie bomba - zwłaszcza odwzorowanie sklejki kadłuba - w tej skali to cymesik .

Popraw mnie jeśli się mylę , czy kamuflaż na płatach ma fakturę matową ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie odwzorowałeś fakturę sklejki, bez przesadnego eksponowania słojów... skala 1:72. Ale nie podoba mi się połączenie statecznika pionowego i podstawy płozy z kadłubem. Jak patrzyłem po obrazkach i zdjęciach to wszędzie ciasno przylega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliczny. Zgadzam się z przedmówcą jeśli chodzi o fakturę i kolor sklejki. Wyszło Ci to super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

Zastanawia mnie jaki kolor miały by mieć płaty w tym egzemplarzu który przedstawił nam kolega SmokHaosu

 

Samolot Garsztki przedstawiono w malowaniu z kwietnia 1917r. , a więc płaty powinny być w kolorach Green i Red/Brown . Kolor liliowy wprowadzono dopiero dyrektywą Inspektoratu Lotnictwa Wojskowego ( Idflieg ) z 12.kwietnia 1917r. i zaczął się pojawiać na maszynach dostarczanych od maja 1917r.

 

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się pewnie jakiś schemacik... ale to i tak dużo jak na podpowiedź... Dzięki serdecznie

Schemacik jest powszechnie znany. Tą maszynę z Jasta 11 nawet Eduard wrzucił do swojego Albatrosa D.III Limited Edition w skali 1/48. Z tym, że oni tam zasugerowali cały przód czerwony (raczej jest to błąd - wprawdzie na fotografii tak to wygląda, ale to padający cień). Ten profil z linka jest jak najbardziej dobry

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

ale dlaczego takie grube naciagi?

 

Pamiętaj , że to jest 1:72 .Nie jest łatwo znaleźć materiał grubości włosa , który dałby się naprężyć bez zerwania . Moim zdaniem można zredukować efekt "grubości"przecierając naciągi metalizerem .

 

Przy okazji mam pytanie do autora modelu : czy olinowanie wzorowałeś na jakimś zdjęciu lub schemacie ?

 

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji mam pytanie do autora modelu : czy olinowanie wzorowałeś na jakimś zdjęciu lub schemacie ?

Wprawdzie nie jestem 'autorem tego modelu', ale pewnie Konrad powie Ci to samo. Jak się robi 'n-tego' Albatrosa, to już się te naciągi z pamięci wkleja

Wszak w niemal wszystkich D.III były takie same. Po co zatem zdjęcie czy specjalny schemat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

Pytałem z ciekawości ponieważ ten samolot ma nietypową dla D.III konfigurację linek biegnących z przedniej częsci kadłuba . Nie chodzi mi oczywiście o czepianie się , ale ustalenie , jak to wyglądało w oryginale - niestety nie mam żadnego zdjęcia tej konkretnej maszyny .

Problem polega na tym , że na wszystkich znanych mi fotografiach Albatrosów D.III linki wychodzące z przodu kadłuba były poprowadzone do dolnego płata albo były zdublowane - po dwie z każdej burty - jedna do górnego , jedna do dolnego płata . Natomiast w modelu przedstawione jest rozwiązanie typowe dla D.II . Nie zmienia to faktu , że model mi się podoba .

 

Pozdrowienia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.