Jump to content

Albatros D.III OAW W.Nr 2586/17 - 1/72 - Roden


ZIO BY NAITT
 Share

Recommended Posts

Witam .

 

Dla mnie bomba - zwłaszcza odwzorowanie sklejki kadłuba - w tej skali to cymesik .

Popraw mnie jeśli się mylę , czy kamuflaż na płatach ma fakturę matową ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No i gitara - zresztą już mówiłem w wątku warsztatowym. Gratulacje.

Dosztukuj tylko proszę drugi przewód do chłodnicy, bo bez niego jakoś tak ... łyso

Link to comment
Share on other sites

Fajnie odwzorowałeś fakturę sklejki, bez przesadnego eksponowania słojów... skala 1:72. Ale nie podoba mi się połączenie statecznika pionowego i podstawy płozy z kadłubem. Jak patrzyłem po obrazkach i zdjęciach to wszędzie ciasno przylega.

Link to comment
Share on other sites

Śliczny. Zgadzam się z przedmówcą jeśli chodzi o fakturę i kolor sklejki. Wyszło Ci to super

Link to comment
Share on other sites

Witam .

 

Zastanawia mnie jaki kolor miały by mieć płaty w tym egzemplarzu który przedstawił nam kolega SmokHaosu

 

Samolot Garsztki przedstawiono w malowaniu z kwietnia 1917r. , a więc płaty powinny być w kolorach Green i Red/Brown . Kolor liliowy wprowadzono dopiero dyrektywą Inspektoratu Lotnictwa Wojskowego ( Idflieg ) z 12.kwietnia 1917r. i zaczął się pojawiać na maszynach dostarczanych od maja 1917r.

 

Pozdrawiam .

Link to comment
Share on other sites

Przydałby się pewnie jakiś schemacik... ale to i tak dużo jak na podpowiedź... Dzięki serdecznie

Schemacik jest powszechnie znany. Tą maszynę z Jasta 11 nawet Eduard wrzucił do swojego Albatrosa D.III Limited Edition w skali 1/48. Z tym, że oni tam zasugerowali cały przód czerwony (raczej jest to błąd - wprawdzie na fotografii tak to wygląda, ale to padający cień). Ten profil z linka jest jak najbardziej dobry

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam .

 

ale dlaczego takie grube naciagi?

 

Pamiętaj , że to jest 1:72 .Nie jest łatwo znaleźć materiał grubości włosa , który dałby się naprężyć bez zerwania . Moim zdaniem można zredukować efekt "grubości"przecierając naciągi metalizerem .

 

Przy okazji mam pytanie do autora modelu : czy olinowanie wzorowałeś na jakimś zdjęciu lub schemacie ?

 

Pozdrawiam .

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji mam pytanie do autora modelu : czy olinowanie wzorowałeś na jakimś zdjęciu lub schemacie ?

Wprawdzie nie jestem 'autorem tego modelu', ale pewnie Konrad powie Ci to samo. Jak się robi 'n-tego' Albatrosa, to już się te naciągi z pamięci wkleja

Wszak w niemal wszystkich D.III były takie same. Po co zatem zdjęcie czy specjalny schemat?

Link to comment
Share on other sites

Witam .

 

Pytałem z ciekawości ponieważ ten samolot ma nietypową dla D.III konfigurację linek biegnących z przedniej częsci kadłuba . Nie chodzi mi oczywiście o czepianie się , ale ustalenie , jak to wyglądało w oryginale - niestety nie mam żadnego zdjęcia tej konkretnej maszyny .

Problem polega na tym , że na wszystkich znanych mi fotografiach Albatrosów D.III linki wychodzące z przodu kadłuba były poprowadzone do dolnego płata albo były zdublowane - po dwie z każdej burty - jedna do górnego , jedna do dolnego płata . Natomiast w modelu przedstawione jest rozwiązanie typowe dla D.II . Nie zmienia to faktu , że model mi się podoba .

 

Pozdrowienia .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.