Jump to content
Złośliwiec

PZInż. 130 i PZInż 152 z Choroszy Modelbud

Recommended Posts

Wreszcie się doczekałem po przepięknych modelach PZInż.130 i różnych wersji kultowego motoru Sokół Choroszy Modelbud wydał na świat żywiczny model prototypu polskiego ciągnika PZInż.152

 

Tu link do ich modeli:

http://www.modelbud.pl/modelbud/polskaiangielska/pojazdy.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne modele, widziałem je już kilka tygodni temu w jednej z gazet modelarskich:) Chętnie sprawiłbym sobie takiego, ale raz nie bardzo teraz jest czas, a dwa mam masę polskiego sprzętu do poprawki... Z PZInża 152 łatwo można zrobić prototyp "polskiego Hetzera" czy PZInża 160

Spoko nie ucieknie, może do tego czasu wypuszczą jeszcze PZInż 222, PZInż 202 albo mojego faworyta czyli PZInż 303 czekam, czekam. A jak nie to zrobię sobie sam

A Ty masz zamiar kupić tą 152ke ? daj znać na priv ewentulanie. Masz może tego ich PZInża 130 albo Sokoła ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PZinż.130 w wersjach z nkm-em i Browingiem 30' kupiłem od nich jakieś pół roku temu, w pierwszej połowie czerwca tego roku moja Przyszła-niedoszła podarowała mi znów po takim samym modelu 130-ki (spóźniony dzień dziecka ).

A dziś zamówiłem sobie dwa PZInż.152 i jednego Browinga 30' (V09).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To widzę szerokim frontem idziesz, dwie sztuki na raz to wyszło kilka stówek pewnie. Prześlij mi proszę fotki tego PZInża 130 na jedrzej.korbal@gmail.com ok ? A co do 152 (podobnie jak 130) to ciekaw jestem jakiej jakości są części, to plastik czy żywica ? Rozkład wnętrza jest prawidłowy ? Gąsienice są z tego co pamiętam ogniwkowe prawda ? Silnik jest cały czy tylko obudowa w zestawie ? Wrzuć fotki prosze albo prześlij na email.

 

moja Przyszła-niedoszła

To dobrze czy źle ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tylko się dorwę do aparatu Przyszłej-niedoszłej to porobię i prześlę zdjęcia. Modele są żywiczne, posiadają wnętrze, jakość bardzo dobra, gąski z pojedynczych ogniwek - 180szt., silnik to kilkadziesiąt części, a z rozkładem wnętrza to nie mam zielonego pojęcia bo nie spotkałem żadnego zdjęcia pokazującego to co pod pancerzem 130-ki. A i samych zdjęć 130-tek jakoś mało po necie krąży...

 

Przyszła-niedoszła, hmm... Wiesz jak to mawiają najpiękniejszy dzień Twojego życia to dzień przed zaręczynami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo chętnie spojrzę na zdjęcia, tym bardziej, że chwalisz sobie jakość wykonania. Skoro jest wnętrze i silniczek też w komplecie to muszę dopisać ten model do swojej listy przyszłych-niedoszłych :P

Jeśli chodzi o masz dokumentację to fakt, jest z tym kiepściuchno. Jest jednak kilka fot 152/160, najwięcej tradycyjne na forum odkrywcy lub w literaturze.

Przyszła-niedoszła, hmm... Wiesz jak to mawiają najpiękniejszy dzień Twojego życia to dzień przed zaręczynami
hehehe wiem, wiem moja już zasnęła ... więc muszę zaraz spadać ;)

 

PS Co Ty masz z tą ręką ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jendrass1 sprawdź pocztę.

 

Gdyby ktoś chciał zapoznać się z instrukcją do PZInż.130 to niech da znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złośliwy ... zazdroszczę Ci tego modelu, jeśli części wyglądają podobnie jak w instrukcji to wyjdzie z tego nie lada maszyna. Stopień szczegółowości robi wrażenie, instrukcję aż się miło ogląda. Największym zaskoczeniem jest dla mnie kompleksowe wnętrze pojazdu, byłem przekonany, że to sama skorupa, co najwyżej z kilkoma bajerami w wieży, a tu proszę, pozytywnie zaskoczony !

Mam nadzieję, że niebawem pierwsze zdjęcia z prac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Złośliwy ... zazdroszczę Ci tego modelu

 

Nie ma czego, na PW napisałem Ci dlaczego

 

Zdjęć z placu budowy niestety nie będzie bo nie mogę się "dorobić" aparatu - jakoś tak zawsze dziwnie się składa, że jak uzbiera się kasę to pojawia się model który trzeba kupić, a do tego modelu jeszcze jakieś duperele, literaturę, chemię itd, itp... Tylko nie bijcie mnie za to

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 Polskich Nowych Złotych ? ale strzelam z biodra, Złośliwy niech się wypowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że mnie za to Pan Arkadiusz Choroszy nie ubije. Oto cennik jaki mi przesłał:

 

Skala 1:35

V01 -120 PLN

V02 -120 PLN

V03 -120 PLN

V04 -120 PLN

V05 -140 PLN

V06 -140 PLN

V07 -120 PLN

V08 -120 PLN

V09 ? 50 PLN

V10 -50 PLN

V11- 150 PLN

V12- 150 PLN

V13- 150 PLN

V14 ? 60 PLN

V15- 140 PLN

 

V** - oznaczenie katalogowe modelu

 

Czyli wychodzi po 150zł za PZInż.130 i 140zł za PZInż.152.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złośliwy jak możesz ... dlaczego mi to robisz ;) teraz nie pozostaje mi nic innego jak tylko zdefraudować uciułane w na wyjazd do Moskwy pieniądze i kupić sobie od razu cały szwadron rozpoznawczy wz 1940 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz Ci los ... nie dam sie Złośliwcze. Sklejaj tego PZInż`a lepiej :P bom ciekaw wielce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś odebrałem na poczcie paczuszkę (a raczej pakę) z dwoma PZInż.152 i Browingiem 30'. Jeśli ktoś jest zainteresowany skanami instrukcji 152-ki to proszę dać znać. In-Box niestety zrobię dopiero za jakieś półtora tygodnia bo nie mam dostępu do aparatu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasowo wrzucam skany instrukcji do PZInż.152, jak tylko dorwę się to aparatu to porobię zdjęcia modelu i wstawię w ich miejsce.

 

025864c26aed3e43m.jpg

fcfa10a6fc8b69b2m.jpg

9bc78970650158e8m.jpg

3ea4e242d3e764cbm.jpg

dc09b135d77b8e94m.jpg

ff7fbec07c81a1c2m.jpg

 

Jendrass1 Ty niedowiarku masz pozdrowienia od Nataszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złośliwy ... nie bez powodu masz taki nick:) Męczysz mnie tym pojazdem i przed ciężką próbą stawiasz moją słabą silną wolę. Instrukcja wygląda fachowo, zresztą podobnie tak ta od PZInża 130. Ładny modelik się zapowiada. Co pierwsze będzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz, ze względu na rękę trochę się boję ruszać PZInż.152 (chociaż korci jak diabli) więc na razie potrenuję na czymś innym (BT-7 z ModelKrak jako DOT), czego ewentualna strata będzie do przełknięcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. W końcu dorwałem się do aparatu, niestety miałem tylko 20 minut na zdjęcia, a i fotograf ze mnie taki jak z koziej .... trąbka wiec jakość zdjęć jest

Więc mnie za nie nie gańcie

 

Link do zdjęć odlewów PZInż.152 i 130: http://zlosliwiec.fotosik.pl/albumy/478685.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nareszcie Model robi wrażenie, zwłaszcza moduł silnika i układ przeniesienia napędu przy PZInżu 152. Oczywiście 130 też ładna sztuka. Ciekaw jestem Twoich prac, nad tym modelem. Mam nadzieję, że z ręką coraz lepiej.

Trzymaj się.

 

PS Te gąski wyglądają strasznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gąski od 130 są najlepsze - masochista mógłby spróbować zrobić je ruchome

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nareszcie Model robi wrażenie, zwłaszcza moduł silnika i układ przeniesienia napędu przy PZInżu 152.

 

Szkoda, że to jedynie fantazja i domysły projektanta modelu. Dotyczy to też 130-tki i jej całego wnętrza prócz wieży. No ale cóż zrobić, gdy nie ma żadnej zachowanej dokumentacji. Trzeba improwizować. I za tą improwizację i zdroworozsądkowe podejście należą się producentowi brawa. Do tego cena, jak na model żywiczny całkiem atrakcyjna. Może też się kiedyś skuszę na takie cudeńko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.