Skocz do zawartości

Spitfire Mk.XII 1:72


martinello

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, greatgonzo napisał:

Dzięki.

Nie no, w kwestii przetłoczenia pisze jasno. Skrzydło C = brak przetłoczenia, tak jak wspomniałem wcześniej.

Z resztą jest większy kłopot, bo nie udało mi się zrozumieć, czy pierwsze egzemplarze też miały płaskie nitowanie kadłuba, czy jeszcze załapały się na nity wypukłe.

No nie. Tak jak napisałeś to wydaje mi się, że miało być. W tekście jest natomiast tak, jakby dopiero Mk XII miał wariant skrzydła C bez przetłoczeń (jest to kontynuacja frazy o pierwszym zastosowaniu wąskiej owiewki nad uzbrojeniem a następnie w sposób jawny wskazanie Mk XII).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, martinello napisał:

A skrzydło C było grubsze od wcześniejszych ? Miało inna konstrukcje ?

Może "coś jest na rzeczy" w tej zmianie położenia goleni do osłony ?

Nie było grubsze. Skrzydło C miało (m.in.) innaczej zamontowane golenie podwozia niż B, ale pojawiło się wcześniej niż Mk XII.

Edytowane przez Wymysl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wymysl napisał:

W tekście jest natomiast tak...

A być może. Ja historię skrzydła Spitfire przyjąłem jako aksjomat i może umknęły mi niuanse gramatyczne.

 

 

Nie było zmiany położenia goleni do osłony. Po prostu zmieniono osłonę ze względu na zwis zamkniętego podwozia .

Zmiana kąta zaklinowania podwozia pojawiła się z MkV i była efektem zastosowania cięższego silnika..  Kolejna zmiana geometrii podwozia Spitfire wiązała się z korektą trakcji i dotyczyła płata E. W międzyczasie pojawiały się zmiany goleni i kół, oraz wprowadzanie mechanizmu nożycowego.  To znowu wiązało się z goleniami i drobnymi zmianami w skrzydle.

Ale płat C, to płat C i jeśli zastosowany w MkXII to nadal reprezentował cechy tej wersji skrzydeł. Nie było korekt w podwoziu głównym dla MkXII. Były dla skrzydła C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maxy napisał:

Jesli Seafire to raczej Mk III , Mk XV miał całkowicie inny statecznik pionowy. Akurat Sword zrobił go prawidłowo w przeciwieństwie do Fujimi

Dzięki, ale dla mnie trudnością może być przeszczep nosa w okolicy krawędzi natarcia skrzydeł. Dlatego wolę 15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maxy napisał:

Jesli Seafire to raczej Mk III , Mk XV miał całkowicie inny statecznik pionowy. Akurat Sword zrobił go prawidłowo w przeciwieństwie do Fujimi.

Stateczniki to akurat chyba miały takie same, różne były stery kierunku, ale akurat ten od Mk III bardziej się różnił niż ten od Mk XV. No i Fujimi nie robił Seafire'a. Co masz więc na myśli?

Edytowane przez Wymysl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spitfire mk XII to rzeczywiście przerobiona  piątka a Spitfire Mk 14 czy XV to produkowane od nowa maszyny, miały wzmocniony kadłub i zmieniony statecznik .. Teoretycznie. Na planach rzeczywiście Spitfire XV Sworda pasuje do Spitfire Mk IX. Rób jak czcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maxy napisał:

Spitfire mk XII to rzeczywiście przerobiona  piątka a Spitfire Mk 14 czy XV to produkowane od nowa maszyny, miały wzmocniony kadłub i zmieniony statecznik .. Teoretycznie. Na planach rzeczywiście Spitfire XV Sworda pasuje do Spitfire Mk IX. Rób jak czcesz.

XIV miał zmieniony statecznik, XV nie miał zmienionego statecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.