martinello Napisano 7 Sierpnia 2022 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2022 (edytowane) A skrzydło C było grubsze od wcześniejszych ? Miało inna konstrukcje ? Może "coś jest na rzeczy" w tej zmianie położenia goleni do osłony ? Edytowane 7 Sierpnia 2022 przez martinello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 7 Sierpnia 2022 Share Napisano 7 Sierpnia 2022 2 godziny temu, greatgonzo napisał: Dzięki. Nie no, w kwestii przetłoczenia pisze jasno. Skrzydło C = brak przetłoczenia, tak jak wspomniałem wcześniej. Z resztą jest większy kłopot, bo nie udało mi się zrozumieć, czy pierwsze egzemplarze też miały płaskie nitowanie kadłuba, czy jeszcze załapały się na nity wypukłe. No nie. Tak jak napisałeś to wydaje mi się, że miało być. W tekście jest natomiast tak, jakby dopiero Mk XII miał wariant skrzydła C bez przetłoczeń (jest to kontynuacja frazy o pierwszym zastosowaniu wąskiej owiewki nad uzbrojeniem a następnie w sposób jawny wskazanie Mk XII). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 7 Sierpnia 2022 Share Napisano 7 Sierpnia 2022 (edytowane) 3 godziny temu, martinello napisał: A skrzydło C było grubsze od wcześniejszych ? Miało inna konstrukcje ? Może "coś jest na rzeczy" w tej zmianie położenia goleni do osłony ? Nie było grubsze. Skrzydło C miało (m.in.) innaczej zamontowane golenie podwozia niż B, ale pojawiło się wcześniej niż Mk XII. Edytowane 7 Sierpnia 2022 przez Wymysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Sierpnia 2022 Share Napisano 7 Sierpnia 2022 Godzinę temu, Wymysl napisał: W tekście jest natomiast tak... A być może. Ja historię skrzydła Spitfire przyjąłem jako aksjomat i może umknęły mi niuanse gramatyczne. Nie było zmiany położenia goleni do osłony. Po prostu zmieniono osłonę ze względu na zwis zamkniętego podwozia . Zmiana kąta zaklinowania podwozia pojawiła się z MkV i była efektem zastosowania cięższego silnika.. Kolejna zmiana geometrii podwozia Spitfire wiązała się z korektą trakcji i dotyczyła płata E. W międzyczasie pojawiały się zmiany goleni i kół, oraz wprowadzanie mechanizmu nożycowego. To znowu wiązało się z goleniami i drobnymi zmianami w skrzydle. Ale płat C, to płat C i jeśli zastosowany w MkXII to nadal reprezentował cechy tej wersji skrzydeł. Nie było korekt w podwoziu głównym dla MkXII. Były dla skrzydła C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxy Napisano 8 Sierpnia 2022 Share Napisano 8 Sierpnia 2022 Jesli Seafire to raczej Mk III , Mk XV miał całkowicie inny statecznik pionowy. Akurat Sword zrobił go prawidłowo w przeciwieństwie do Fujimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 8 Sierpnia 2022 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2022 10 minut temu, Maxy napisał: Jesli Seafire to raczej Mk III , Mk XV miał całkowicie inny statecznik pionowy. Akurat Sword zrobił go prawidłowo w przeciwieństwie do Fujimi Dzięki, ale dla mnie trudnością może być przeszczep nosa w okolicy krawędzi natarcia skrzydeł. Dlatego wolę 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 8 Sierpnia 2022 Share Napisano 8 Sierpnia 2022 (edytowane) 4 godziny temu, Maxy napisał: Jesli Seafire to raczej Mk III , Mk XV miał całkowicie inny statecznik pionowy. Akurat Sword zrobił go prawidłowo w przeciwieństwie do Fujimi. Stateczniki to akurat chyba miały takie same, różne były stery kierunku, ale akurat ten od Mk III bardziej się różnił niż ten od Mk XV. No i Fujimi nie robił Seafire'a. Co masz więc na myśli? Edytowane 8 Sierpnia 2022 przez Wymysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxy Napisano 8 Sierpnia 2022 Share Napisano 8 Sierpnia 2022 Spitfire mk XII to rzeczywiście przerobiona piątka a Spitfire Mk 14 czy XV to produkowane od nowa maszyny, miały wzmocniony kadłub i zmieniony statecznik .. Teoretycznie. Na planach rzeczywiście Spitfire XV Sworda pasuje do Spitfire Mk IX. Rób jak czcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 8 Sierpnia 2022 Share Napisano 8 Sierpnia 2022 Godzinę temu, Maxy napisał: Spitfire mk XII to rzeczywiście przerobiona piątka a Spitfire Mk 14 czy XV to produkowane od nowa maszyny, miały wzmocniony kadłub i zmieniony statecznik .. Teoretycznie. Na planach rzeczywiście Spitfire XV Sworda pasuje do Spitfire Mk IX. Rób jak czcesz. XIV miał zmieniony statecznik, XV nie miał zmienionego statecznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.