Jump to content

[In-Box] Sd.Kfz. 9/1 "Drehkran 6t..." Trumpeter 1/


mnowogro
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Po bardzo udanym modelu Sd. Kfz. 9 "Famo" (do którego będę się tutaj odnosił) Trumpeter wypuścił w końcu dawno zapowiadane dwa pozostałe pojazdy na tym podwoziu: wersję późną oraz wersję późną z dźwigiem, i to o tym ostatnim pojeździe będzie ten in-box.

(Wszystkie zdjęcia dostępne w większej rozdzielczości na mojej galerii w picasie)

 

box.JPG

 

Pojazd nabyłem tydzień temu w IBG models, za cenę 56 zł, teraz można go dostać od 49 zł na allegro do ok 54 zł w sklepach modelarskich.

 

Pudełko standard jak na tę skalę, na okładce zdjęcie zrobionego modelu, po bokach możliwe wersje malowania i opisowy szkic pojazdu. Co do okładki, modelu wykonanego na pudełku, jak sami widzicie malarsko jest całkiem całkiem, to niestety firmowemu sklejaczowi nie chciało się zbyt dużo popracować nad częściami (łączenie i ułożenie gąsek, likwidacja śladów łączenia form itp).

Ale co jest w środku?

 

Model jest wykonany w jasnoszarym plastiku, o odpowiedniej "miękkości".

Gąsienice dostajemy w postaci ogniwek do sklejenia (czarny plastik) lub też gumowe. Do tego gumowe oponki, kawałek sznureczka do wyciągarki oraz przezroczysty plastik na szybki z obrysem do ich wycięcia.

Do tego modelu nie zostały załączone żadne kalkomanie!

 

wypraski podwozia:

C1.JPG

C2.JPG

 

A1.JPG

A2.JPG

 

D.JPG

PICT0050.JPG

 

B.JPG

Ładnie zrobione, nie ma dużo nadlewek ani jam skurczowych.

 

Na okładce pudełka znajdujemy informację "dla dorosłych modelarzy". Niestety, po przejrzeniu uważnym zawartości, tym razem Trumpek poszedł na umniejszenie zabawy ze sklejania modelu. Niektóre elementy są już odlane jako całość, np.: dostajemy całość ramy jako jeden element (dość dobrze odlany). Duuużym rozczarowaniem jest coś, co było super mocnym elementem poprzedniego famo - silnik. W tym modelu jest on bardzo uproszczony, np. łopatki chłodnicy. Generalnie niestety o ile jeszcze pod maską może zostać, to będzie psuł wrażenie całego modelu, jeśli zostanie zawieszony na dźwigu, tak jak na jednym ze zdjęć umieszczonych na firmowej stronie trumpetera. Szkoda.

 

wypraska dźwigu:

F.JPG

Dźwig nie jest obrotowy wg. zamierzeń producenta.

 

Wypraski gąsienic:

PICT0053.JPG

Takie same jak w poprzednim famo, ładnie zrobione, w poszczególnych ogniwkach są nawet odpowiednie dziurki, jak w oryginałach. Niestety mankamentem tych ogniwek jest to, że nie pasują do siebie dobrze, każde ogniwko i gumową nakładkę trzeba nieco poprawić, w przeciwnym wypadku, po złożeniu pojawiają się napięcia i ogniwka sprężynują.

Gąsienice gumowe:

gaski1.JPG

gaski2.JPG

dobrze odlane, trumpeter po raz kolejny udowadnia że gumowe gąsienice mogą mieć ładny wzór po obydwu stronach gąsienic. w pojedynczych miejscach jedynie wymagać będą interwencji skalpela.

 

Opony, szybki, sznureczek:

PICT0056.JPG

Opony ładnie odlane, napis Continental, sznureczek jak to sznureczek.

Jedynym mankamentem tutaj jest bieżnik opon. W porównaniu do poprzedniego Famo, tym razem mi się trafiła jedna opona z dobrze odwzorowanym bieżnikiem, u dwóch pozostałych ten bieżnik jest "przesunięty w fazie".

 

Instrukcja w postaci książeczki, czytelna i przejrzysta:

 

instr1.JPG

jak widać, zamieszczono jeden schemat malowania.

 

instr2.JPG

instr3.JPG

instr4.JPG

instr5.JPG

instr6.JPG

 

Wieczorem spojrzę na zgodność części z dostępną w domu literaturą - Nuts&Bolts. Jeśli ktoś ma jakieś pytania, zapraszam.

 

[Mam nadzieję że duże (szer 800pix) zdjęcia nie są przeszkodą]

Link to comment
Share on other sites

Jeden z punktów obowiązkowych na liscie zakupów na ten rok:) Model ciekawy i raczej niespotykany:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Niestety model ten ma jedną wadę:

 

Otóż niestety zbudowanie wersji angielskiej (jak zostało pokazane na pudełku) wymagałoby kilku przeróbek.

 

[ciekawe kto się zorientował?, że na pudełkowej okładce, zdjęcie zostało odbite w lustrze, i przedstawia pojazd z kierownicą po prawej stronie ]

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze tylko dodam drugą pudełkową ciekawostkę,

mianowicie zwróćcie uwagę na malutki obrazek z boku pudełka.

 

PICT0001.JPG

 

Przedstawia ono wczesną (z dwoma rzędami siedzeń, bez tylnej skrzyni i z wczesnymi błotnikami), czyli wersję pojazdu której nie zbudujesz prosto z pudelka

 

Pewnie inni to już oblukali, ale niedługo wyjdzie druga wersja tego zestawu - wczesna. Ciekawe jak tym razem pomieszają obrazki ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie próbowałem wpasować drugiego rzędu ławeczek na lawetę,

ale mogą się tam pojawić problemy takie jak, np. odpowiednie przesunięcie do tyłu dźwigu, oraz zlikwidowanie skrzyni narzędziowej.

 

Wszystko się wyjaśni, gdy do sklepów dotrze drugi model dźwigu, firmowany jako wczesny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.