Skocz do zawartości

VK45.01(H), Ryefield Model 1:35


Seb

Rekomendowane odpowiedzi

A dokładnie VK45.01(H) Fgsl.nr.V1, czyli prototypowy Tygrys nr 1 zbudowany na początku 1942.

Pojazd nigdy nie brał udziału w walkach, a na front trafiły już mocno zmodyfikowane tzw. Tygrysy Initiale.

Model RFM 5071 + kilka dodatków jak metalowa lufa, drukowane lampy czy fototrawione błotniki.

Model w zasadzie spoko, ale niestety ma 3 istotne wtopy.

Nie będę opisywał, bo analizę można znaleźć tu:

https://tiger1.info/models/products-page/RM5071

Dodatkowo oczywiście jak to we wszystkich Tygrysach RFM za wysokie są wydechy.

 

1459831167_bezopicuprototyp.jpg.39180a66c9eaf50917b9c50d34d53819.jpg

_DSC6421.thumb.JPG.d8ecc2f3348099baf6596f5c30eca2cf.JPG

_DSC6422.thumb.JPG.433f715f15d434346a88748945038951.JPG

_DSC6423.thumb.JPG.b73f2a78814ffd8c01a7ee60f6e3519f.JPG

_DSC6424.thumb.JPG.364908bf299f7aeeeb3c4a41f51e404e.JPG

_DSC6432.thumb.JPG.1265cabcd4a08b6ecd5c256706ff07ef.JPG

 

 

 

 

_DSC6426.thumb.JPG.a0c735eb06a8d59274b28387184eb0dc.JPG

_DSC6430.thumb.JPG.b6170a53aafdedef88136b6351db53e1.JPG

 

Uwaga dla wszystkich przyszłych budowniczych tego modelu.

Montaż opuszczanego pancerza tzw. "Vorpanzer" jest dość skomplikowany!

 

Edytowane przez Seb
  • Like 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest i delikatne CM, są zacieki, trochę kurzu, no ale to prototyp, więc więcej wymagać nie należy.

Ciekawy jest ten Vorpanzer i chyba zrozumiałe, dlaczego z niego zrezygnowano.

...zastanawia mnie tylko, co się stało z lewym kołem (prawe chyba też, ale nie bardzo to widać) napinającym, bo sądząc po układzie lekko klapniętych gąsienic, koło jakby opadnięte jest.

Ogólnie jednak 👍

Edytowane przez Rafał B
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Rafał B napisał:

Jest i delikatne CM, są zacieki, trochę kurzu, no ale to prototyp, więc więcej wymagać nie należy.

Ciekawy jest ten Vorpanzer i chyba zrozumiałe, dlaczego z niego zrezygnowano.

...zastanawia mnie tylko, co się stało z lewym kołem (prawe chyba też, ale nie bardzo to widać) napinającym, bo sądząc po układzie lekko klapniętych gąsienic, koło jakby opadnięte jest.

Ogólnie jednak 👍

Dzięki Rafał.

Prawdopodobnie główną przyczyną zrezygnowania z Vorpancera było to że system hydrauliczny za dużo miejsca zajmował? Hydraulicznie też były podnoszone klapy tylne, dlatego brak

późniejszych charakterystycznych haków do przytrzymywania klap w pozycji otwartej.

Koła napinające były tak skonstruowane, że regulowana oś przemieszczała koło w dół jeżeli chciało się zmniejszyć napięcie gąsienicy, a do tyłu żeby napiąć.

Przeważnie robię Tygrysy z kołem skierowanym w dół, żeby wlazła przepisowa ilość  ogniw gąsienicy 😁

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Seb napisał:

Prawdopodobnie główną przyczyną zrezygnowania z Vorpancera było to że system hydrauliczny za dużo miejsca zajmował...

To jedno, a drugie, to przypuszczam, że byłby podatny na uszkodzenia, a przez to mocno awaryjny.

No i wszystko w temacie Seb, dzięki za wyjaśnienia 😎

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny wyszedł choć mało komiksowy:szczerbol: Chrapy z tyłu to wyglądają jakby miał własną wersję AA acht koma acht. Wiecie, coś ala Schräge Musik:szczerbol:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.