Skocz do zawartości

Cessna C-185 Skywagon 1/72 - Kovozavody Prostejov


ArtDeco

Rekomendowane odpowiedzi

„Polarna dynia” czyli Cessna 185 Skywagon 
Witam w wątku, w którym to popełniam po raz pierwszy model w technologii plastiku.
Przymierzam się do większego projektu w skali 1:48 (coś pływającego) więc muszę zacząć od podstaw.
Cestę wybrałam całkiem przypadkowo.
Zaczęłam grzebać w internecie na jej temat i trafiłam na stronę z właścicielem „Polarnej dyni” https://www.polarflight90.com/index.htm
Spodobała mi się historia i idea tego kultowego, amerykańskiego samolotu. Model prosty dla początkujących (tak piszą) więc zaczynam.
Moje porażki to:
- malowanie aerografem - pomimo nałożenia podkładu to i tak farba schodziła....   (zabezpieczyłam lakierem) 
- próbowałam „przybrudzić” - rety!!! masakra
- kalki - nakładałam pierwszy raz w życiu (poszarpałam, porwałam)  ale pierwsze koty za płoty :)
- klej Clearfix - szyby przyklejone pod naciskiem odpadały więc przykleiłam na wikol  ponieważ chciałam potem nakleić własnoręcznie zrobione maski
  (nie chciałam aby mi wpadły do środka po sklejeniu kadłuba)  Szyby bardzo grube nie przylegają i żałuję, że nie wykonałam ich z grubszej folii.
 Porażka bo po sklejeniu kadłuba niestety najmniejsza szybka wpadła do środka i teraz ciężko ją wkleić.
  Jak stosować Clearfix ?

 tylko się nie śmiejcie, póki co nie poddaję się .....
 

00.jpg

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

20.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @ArtDeco "...najmniejsza szybka wpadła do środka i teraz ciężko ją wkleić."  Pomysł stary ale jary. Podkleisz ją z powrotem kiedy "złowisz" ten element na jakiś przedmiot z  substancją, którą po ponownym przymocowaniu do miejsca odpadnięcia da się z szybki oczyścić. Podciągasz szybkę i od wewnątrz podklejasz. Lub robisz tak jak mówisz: z innego elastycznego tworzywa ale technika przyklejenia raczej się nie zmieni  Tutaj inne foto tej Cessny i jakieś szczegóły  https://khmelikvictor.livejournal.com/211232.html , airglass.com , https://www.john2031.com/cessna/185/airplane_pictures/2/2.html

patyczek plastelina.png

Edytowane przez panmopsik
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia w budowie!
Zwróć tylko uwagę, że masz źle (za nisko) wklejoną tablicę z przyrządami. W instrukcji wygląda to tak:


image.thumb.png.6f46a273e7c7d2cacf8f429c34c878fe.png

 

Jak widać, żeby weszło na swoje miejsce trzeba trochę podocinać (można mniej niż na ww rysunku, ale trochę dopasowywania jest - bez tego nie założysz przedniej szyby. no i uważaj na przednie podwozia głównego - są baaardzo delikatne.

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję chłopaki za wszelkie porady, które dla mnie są bardzo cenne.
Zanim się zorientowałam na czym polega sklejanie i odpowiednia obróbka, popełniłam kilka błędów, których nie da się cofnąć.
Idę dalej zniesmaczona wyglądem brudnych szyb i nie obrobionych ich wnęk.
Domyślam się, że mogłam wyczyścić obrzeża otworów i wsunąć szyby, a ja zrobiłam tak jak zrobiłam.... no i wielki żal.
Model jest jak najbardziej w porządku, cokolwiek nie tak to niestety moja wina....
Wykonałam własnoręcznie różnej wielkości i gradacji pilniczki z patyczków.
Model coraz bardziej zaczyna przypominać samolot :) no i dalej szpachluję i szlifuję.
Coraz bliżej malowanie .
 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w niemym kinie trochę. Obraz jest, wyczuwam jakiś narastający dramat ale nikłe wyrobienie modelarskie nie pozwala mi zgłębić jego natury. Słówko komentarza mogłoby wiele wyjaśnić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, zaruk napisał:

Jak w niemym kinie trochę. Obraz jest, wyczuwam jakiś narastający dramat ale nikłe wyrobienie modelarskie nie pozwala mi zgłębić jego natury. Słówko komentarza mogłoby wiele wyjaśnić...

Dokładnie jak w kinie....

Niepowodzenie w malowaniu, sama nie wiem jak to się stało, przy malowaniu już na podkładzie zacięła się moja ultra zaczęła sama pryskać ( dokładnie sama pryskała bez naciskania spustu), było za późno... plamy no i moje wspaniałe pomysły, aby te kleksy zetrzeć ... rezultat widać. Skończyło się całkowitym zmyciu farby wraz z podkładem.

Tym razem zrobię podkład szary.

Edytowane przez ArtDeco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ultra jest dwufunkcyjna. Naciskasz spust żeby puścić powietrze. Odciągajsz - żeby puścić farbę. Czy spust nie był ani wciśnięty, ani odciągnięty kiedy aerograf pluł farbą?

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, ArtDeco napisał:

Niepowodzenie w malowaniu, sama nie wiem jak to się stało, przy malowaniu już na podkładzie zacięła się moja ultra zaczęła sama pryskać ( dokładnie sama pryskała bez naciskania spustu), było za późno... plamy no i moje wspaniałe pomysły, aby te kleksy zetrzeć ... rezultat widać. Skończyło się całkowitym zmyciu farby wraz z podkładem.

Tym razem zrobię podkład szary.

 

Ja widzę tu dwa oddzielne problemy.

1. Podkład. Używasz podkładu akrylowego (tak założyłem, bo większość produktów malarskich na zdjęciach masz opartych o akryl) a akryl... lubi zatykać dyszę. Wiem, że są tacy, którzy opanowali to medium, ale ja ZAWSZE miałem problemy z zasychającymi akrylami (nie wiem - za mało rozcieńczane, za mało opóźniacza czy za mało talentu, ale fakt jest faktem). Jeżeli używasz podkładów AK to sam producent sugeruje dysze 0,4-0,5 - jakich używasz? Tu w temacie oprócz częstego i agresywnego (dokładnego) mycia aerografu niewiele więcej doradzę 😞

 

2. Podkład . Tak, to nie błąd - drugi raz podkład! Właściwie to sam kolor podkładu. Stosując czarny podkład praktycznie NIE MASZ SZANS na fajny pomarańcz 😞 Nie i kropka. Przepraszam za porównanie, ale jak nakapiesz sobie sok z pomarańczy na koszulki: białą i czarną to czy na obydwu otrzymasz pomarańczową plamę? No nie... Jeżeli chcesz położyć czarny podkład na koniec szpachlowania i polerowania (dobry pomysł!) to po sprawdzeniu powierzchni powinnaś model pomalować na biało. Dopiero na ten biały model (może być LEKKO podcieniowany jasnoszarym lub jasno czerwonym czy żółtym - do sprawdzenia, która kombinacja Ci pasuje, podoba się) maluj na pomarańczowo. Twój model ma "walić po oczach" - po to oryginał malowano na pomarańczowo, aby łatwo go zobaczyć na śniegu.

Walcz dalej, bo masz kilku kibiców :)

Edytowane przez Kon_Bar
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zaruk napisał:

Ultra jest dwufunkcyjna. Naciskasz spust żeby puścić powietrze. Odciągajsz - żeby puścić farbę. Czy spust nie był ani wciśnięty, ani odciągnięty kiedy aerograf pluł farbą?

nie było palca na spuście a on dmuchał (farba leciała), co to może oznaczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kon_Bar napisał:

 

to po sprawdzeniu powierzchni powinnaś model pomalować na biało. Dopiero na ten biały model (może być LEKKO podcieniowany jasnoszarym lub jasno czerwonym czy żółtym - do sprawdzenia, która kombinacja Ci pasuje, podoba się) maluj na pomarańczowo. Twój model ma "walić po oczach" - po to oryginał malowano na pomarańczowo, aby łatwo go zobaczyć na śniegu.

Walcz dalej, bo masz kilku kibiców :)

Kupię biały podkład :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ArtDeco napisał:

nie było palca na spuście a on dmuchał (farba leciała), co to może oznaczać?

 

Najpewniej to, co Kon_Bar napisał. Podkład zasechł na igle, która nie mogła szczelnie zatkać dyszy i - mimo pozostawionego w spokoju spustu - farba leciała.

Jeśli kupujesz biały podkład, to rozważ ten:

 

mr.thumb.jpg.dd3cca8a337ee3354ad45357dae4b3f6.jpg

 

Nie mam z nim żadnych kłopotów. Oczywiście pamiętaj o rozcieńczeniu. Mr. Levelling Thinner lub tańsza wersja Wamodu (Level Hihg Thinner). To nie są najtańsze kosmetyki, ale ich poziom jest bardzo dobry, wydajność też nie najgorsza.

Edytowane przez zaruk
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ArtDeco napisał:

nie było palca na spuście a on dmuchał (farba leciała), co to może oznaczać?

 

Musisz precyzyjniej opisać problem.

 

Nic nie naciskasz, nic nie odciągasz a dmucha i leci farba - totalnie zasyfiony aerograf (pomijam możliwość uszkodzenia uszczelek). Musiałby być i brudny kanał doprowadzający powietrze (nie zamyka dopływu powietrza po puszczeniu spustu) i brudna igła (nie zamyka dopływu farby po cofnięciu spustu).

 

Naciskasz ale nie odciągasz spustu a dmucha i leci farba - brudna igła (i najprawdopodobniej) dysza. U Ultrze H&S wyczyszczenie tego to chwila roboty - zerknij na YouTube za poradnikami. Pytanie czym rozpuszczać akryle ale chyba alkohol izopropylowy będzie skuteczny.

 

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za to lubię to forum 😀

Trzeba się naprawdę postarać by nie otrzymać jasnych wskazówek co i jak poprawić . 
To co się rzuca na pierwszy rzut oka to dobre przygotowanie do warsztatu 👍

u wielu początkujących to nie jest tak oczywiste .

Widac dusze artysty😀

Reszta to niuanse . Słuchać kolegów i będzie dobrze.

Kibicuje 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kon_Bar napisał:

 

Musisz precyzyjniej opisać problem.

 

Nic nie naciskasz, nic nie odciągasz a dmucha i leci farba - totalnie zasyfiony aerograf (pomijam możliwość uszkodzenia uszczelek). Musiałby być i brudny kanał doprowadzający powietrze (nie zamyka dopływu powietrza po puszczeniu spustu) i brudna igła (nie zamyka dopływu farby po cofnięciu spustu).

 

Naciskasz ale nie odciągasz spustu a dmucha i leci farba - brudna igła (i najprawdopodobniej) dysza. U Ultrze H&S wyczyszczenie tego to chwila roboty - zerknij na YouTube za poradnikami. Pytanie czym rozpuszczać akryle ale chyba alkohol izopropylowy będzie skuteczny.

 

 

 

Wyczyściłam dokładnie i jest już ok. 

Jak to klasyk powiedział " Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz"

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu aerograf, który był super czyściutki sam z siebie dmuchał powietrzem tuż po podłączeniu do kompresora. Znalazłam przyczynę samoistnego dmuchania, nie był to brudny aerograf , ale mój błędny montaż części. Zbyt delikatna jestem. Prawidłowo wysunęłam igłę w stronę dyszy (nie była tam szczelności) oraz kilka razy majstrowałam przy zaworze powietrza i spuście (  wszystko razem dało dobre rezultaty) Teraz wszystko ładnie chodzi. Początki są ciężkie. 

Edytowane przez ArtDeco
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, greatgonzo napisał:

Kalkomanie mogą go  wymusić.

 

Nie wiadomo, czy są w planie. Szkoda szpecić taki piękny pomarańcz.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.