kowal76 Posted April 7 Share Posted April 7 Teraz czas na taki modelik . Malowanie EuroLot z kalek BOA. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted April 7 Share Posted April 7 (edited) Ha, ale trafiłeś . Znam ten samolot jak własną kieszeń, Eurolot rotacyjnie bazował swego czasu ATRy 42 i 72 w KRK i obsługiwaliśmy je codziennie. Połączenia do WAW i VIE. Uczyłem się na nich sztuki koordynacji operacji i mam do niego wielki sentyment. Praktycznie wszystkie maszyny z twoich kalek przewinęły się przez moje łapska, mieliśmy nawet jako koordynatorzy, uprawnienia do zabezpieczania samolotu na nocowanie. Samolot mały i ciasny, niezbyt przyjazny do obsługi, zwłaszcza dłuższa wersja. Trzeba się było bez mała kłaść na płycie żeby założyć szpilkę na przednią goleń lub zapiąć dyszel bo był tak niski. Jednak smutno było kiedy odlatywał ostatni egzemplarz. Poniżej kilka moich zdjęć wyszperanych na szybko, dwa pierwsze robione jeszcze przysłowiowym ziemniakiem. Na pierwszym Delta Fokstrot w porannym słońcu po przyjeździe na stanowisko (dawna siódemka przed terminalem krajowym), przed zdjęciem zabezpieczeń po nocowaniu: Na kolejnym Edek po przylocie, podczas przygotowań do nocowania: I trzecie, robione już porządnym smartfonem w roku 2014. Poranne odladzanie i ostatnie dni ATRów w barwach Eurolotu, na ich miejsce wchodziły już Bombardiery Q400. Za odladzarką widać ogon Delta Hotel, który jako jedyny ATR miał barwy takie, jakie trafiły na Bombardiery: Edited April 7 by barszczo 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 2 godziny temu, barszczo napisał: Ha, ale trafiłeś . Znam ten samolot jak własną kieszeń, Eurolot rotacyjnie bazował swego czasu ATRy 42 i 72 w KRK i obsługiwaliśmy je codziennie. Połączenia do WAW i VIE. Uczyłem się na nich sztuki koordynacji operacji i mam do niego wielki sentyment. Praktycznie wszystkie maszyny z twoich kalek przewinęły się przez moje łapska, mieliśmy nawet jako koordynatorzy, uprawnienia do zabezpieczania samolotu na nocowanie. Samolot mały i ciasny, niezbyt przyjazny do obsługi, zwłaszcza dłuższa wersja. Trzeba się było bez mała kłaść na płycie żeby założyć szpilkę na przednią goleń lub zapiąć dyszel bo był tak niski. Jednak smutno było kiedy odlatywał ostatni egzemplarz. Poniżej kilka moich zdjęć wyszperanych na szybko, dwa pierwsze robione jeszcze przysłowiowym ziemniakiem. Na pierwszym Delta Fokstrot w porannym słońcu po przyjeździe na stanowisko (dawna siódemka przed terminalem krajowym), przed zdjęciem zabezpieczeń po nocowaniu: Na kolejnym Edek po przylocie, podczas przygotowań do nocowania: I trzecie, robione już porządnym smartfonem w roku 2014. Poranne odladzanie i ostatnie dni ATRów w barwach Eurolotu, na ich miejsce wchodziły już Bombardiery Q400. Za odladzarką widać ogon Delta Hotel, który jako jedyny ATR miał barwy takie, jakie trafiły na Bombardiery: Super :). Mam w takim razie pytanie, w jakim kolorze kokpit ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFModel Posted April 7 Share Posted April 7 Kokpit: https://www.airliners.net/photo/EuroLOT/ATR-ATR-42-500/1345741?qsp=eJwtjEEKwjAQRe8yazetoNidegBdeIFh8tHQ2ITJgIbSuzst7h7vwZtJ8mT42qMV0EAVrPKiHRVWflcaZuKoKU5r7Ltjf/I2on2yBq90zTKWaC5rVrs0V4ENZxEUQ/j7mwbomlBlez991zlA7xvT/uA%2BxFoSbw8Yx0TL8gOt6jQ/ https://www.airliners.net/photo/EuroLOT/ATR-ATR-72-202/720521?qsp=eJwtjEEKwjAQRe8yazetoNidegBdeIFh8tHQ2ITJgIbSuzst7h7vwZtJ8mT42qMV0EAVrPKiHRVWflcaZuKoKU5r7Ltjf/I2on2yBq90zTKWaC5rVrs0V4ENZxEUQ/j7mwbomlBlez991zlA7xvT/uA%2BxFoSbw8Yx0TL8gOt6jQ/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 26 minut temu, SFModel napisał: Kokpit: https://www.airliners.net/photo/EuroLOT/ATR-ATR-42-500/1345741?qsp=eJwtjEEKwjAQRe8yazetoNidegBdeIFh8tHQ2ITJgIbSuzst7h7vwZtJ8mT42qMV0EAVrPKiHRVWflcaZuKoKU5r7Ltjf/I2on2yBq90zTKWaC5rVrs0V4ENZxEUQ/j7mwbomlBlez991zlA7xvT/uA%2BxFoSbw8Yx0TL8gOt6jQ/ https://www.airliners.net/photo/EuroLOT/ATR-ATR-72-202/720521?qsp=eJwtjEEKwjAQRe8yazetoNidegBdeIFh8tHQ2ITJgIbSuzst7h7vwZtJ8mT42qMV0EAVrPKiHRVWflcaZuKoKU5r7Ltjf/I2on2yBq90zTKWaC5rVrs0V4ENZxEUQ/j7mwbomlBlez991zlA7xvT/uA%2BxFoSbw8Yx0TL8gOt6jQ/ Dziękuję, sam potrafie sobie znalezc zeby nie bylo , ale chciałem Barszcza zapytać jak przy nich pracował Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted April 7 Share Posted April 7 (edited) Niestety, zdjęcia kokpitu i kabiny mam tylko z ATR72 Foxtrot Charlie. Kolory w kokpicie ATR42 na bank te same jak na zdjęciach, czyli konsola i tablica brązowe, boki jasnoszare. Konsola była metalowa i miała nieco inny odcień brązu od tablicy, której panele były plastikowe. Inne były kolory foteli załogantów - ciemnoszare. Podłoga taka jak widać na zdjęciach, czarna ze wzmocnieniami. W kabinie pasażerskiej wykładzina taka sama jak na zdjęciu, czyli granatowa. Fotele czarne, szare lub granatowe, ale nie pamiętam który egzemplarz jakie miał. Pamiętam tylko że dwa ostatnie egzemplarze, czyli Edgar i Delta Hotel fotele miały szare. Obowiązkowo zagłówki białe gładkie lub z logiem Eurolotu. Z tyłu fotela rozkładana plastikowa półka w kolorze jasnoszarym. Kolor kabiny pasażerskiej jasnoszary. Podłoga w przedsionku w kolorze wykładziny - granatowa. W bagażnikach podłoga taka jak w kokpicie. Tyle pamiętam, popytam jeszcze ludzi, może ktoś ma zdjęcia. A tymczasem moje fotki: Edited April 7 by barszczo 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 W sumie to nic pewnie nie będzie widać przez oszklenie, ale zawsze coś tam :). Dzięki 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 Tradycyjnie części powycinane, częściowo sklejone i przygotowane pod malowanie. Jak na razie fajnie się to wycina i obrabia, nie jest to EE lub Amodel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 7 Share Posted April 7 Bo pedestal w przeciwieństwie do tablicy nie był przykryty plastikowymi nakladkami, stąd inny odcień. Już nie pamiętam czy plastiki na bokach były szare czy szare w niebieską igielke. Po za tem co można było malowane ,,ekologiczną,, farba której smród pamiętam do dziś. Z zewnątrz były urozmaicenia w postaci łat różnego białego koloru. Usmolone na brąz i czarno spody gondol sinikowych, za wylotem z rur od spodu namalowany czarny ,rozszerzajacy sie do krawedzi splywu prostokat. Czy na edkach ? Spod samolotu ,lacznie z oslonami podwozia i ogonem okrutnie zawsze brudny. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted April 7 Share Posted April 7 20 minut temu, em napisał: Spod samolotu ,lacznie z oslonami podwozia i ogonem okrutnie zawsze brudny. Dokładnie, samolot, jak pisałem, był bardzo niski i łapał wszystko jak leci. Tutaj przykład zimowego brudu na gondoli bocznej i osłonach podwozia na ATR72: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 Pytania mam. Golenie, wewnętrzna strona osłon podwozia i wnęki w jakim kolorze ?. Na niektórych zdjęciach widzę coć na górze statecznika z przodu, co to jest, jakieś światło ?. Z tyłu ogona też jakaś kopułka ze szkła ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 7 Share Posted April 7 (edited) Golenie, francuski srebrny, osłony i komora podwozia biały. Na sterze kierunku i na kilu gondoli podwozia mlg beacony, przezroczyste.Ster kierunku oraz lotki ich naplywy w kolorze polerowanego aluminium świecące jak psie...W zakończeniu kadłuba pod pleksa strobo i białe nawigacyjne. Charakterystyczne na zakonczeniu kadłuba od tylnej wregi ciśnieniowej paski rozladowywaczy statycznych, ta czesc była kompozytu Edited April 7 by em 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 Nawierciłem te otwory pod światła, w modelu ich nie ma zaznaczonych. Na fotkach widzę że są, to są te mig beacony ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 7 Share Posted April 7 (edited) To co nawierciles to światła ladowania, miały ksztalt pilki do rugby. Beacon dolny jest na polaczeniu tej dziury Edited April 7 by em Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 9 minut temu, em napisał: To co nawierciles to światła ladowania, miały ksztalt pilki do rugby. Beacon dolny jest na polaczeniu tej dziury Ok, rozumiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted April 7 Share Posted April 7 57 minut temu, em napisał: Golenie, francuski srebrny, osłony i komora podwozia biały. Na sterze kierunku i na kilu gondoli podwozia mlg beacony, przezroczyste.Ster kierunku oraz lotki ich naplywy w kolorze polerowanego aluminium świecące jak psie...W zakończeniu kadłuba pod pleksa strobo i białe nawigacyjne. Charakterystyczne na zakonczeniu kadłuba od tylnej wregi ciśnieniowej paski rozladowywaczy statycznych, ta czesc była kompozytu No i krawędzie natarcia skrzydeł i stateczników poziomych gumiane, czyli czarne. Poniżej jeszcze kilka zdjęć ze szczegółami, najpierw ATR72 Dwie Fujary, czyli Foxtrot Foxtrot. Pod oknami kokpitu widać jedyny sposób na przekazanie dokumentów załodze po ich wejściu do kokpitu i załadowaniu przedniego bagażnika. To ta prostokątna dziura zamykana od wewnątrz klapką: I jeszcze Edgar podczas inauguracji połączenia KRK-POZ: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 (edited) Ale widzę jeszcze jakby niebieską plexi na górze statecznika z przodu ?. O dzięki za te zdjęcia :). Edited April 7 by kowal76 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 7 Share Posted April 7 (edited) Jesli mowisz o tym czyms na pionowym to popularny but czyli nakladka p/oblodzeniowa, nadmu:bip:e się i lód odpada.Czarna guma. Powiedzal bym półmat. Nakładki p/oblodzeniowe na kadlubie, te na wysokości smigiel są różne.Tzn prawa zaczyna się u dołu kadłuba, lewa zaś od góry kadłuba. Edited April 7 by em Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 3 minuty temu, em napisał: Jesli mowisz o tym czyms na pionowym to popularny but czyli nakladka p/oblodzeniowa, nadmu:bip:e się i lód odpada.Czarna guma. Powiedzal bym półmat. Dzięki, a na fotkach wygląda na niebieskawy kolor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek59 Posted April 7 Share Posted April 7 Takie fabryczne rysunki znalazłem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted April 7 Share Posted April 7 (edited) Przypomniało misie, dwa odgromniki nad i pod przezroczystą banka z tyłu były większe od pozostałych i w kolorze żółtym . Edited April 7 by em Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted April 7 Author Share Posted April 7 Koledzy dziękuję bardzo, ale to 1/144 i aż tak dokładny nie będę. I tak mnie oczy bolą, jak mam go w rękach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek59 Posted April 7 Share Posted April 7 A te dotyczą malowań, pierwszych egzemplarzy ATR 42-300. Rejestracja fikcyjna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek59 Posted April 7 Share Posted April 7 A tu trochę widać reflektory lądowania. POD wlotami powietrza do chłodnicy powietrzno-powietrznej układu klimatyzacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek59 Posted April 7 Share Posted April 7 A na stronie : http://lotnictwo.net. kilku pracowników EUROLotu publikowało swoje zdjęcia, w tym ATRów 42. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.