Skocz do zawartości

Bf.109G-6 - "Kwiatowy" Messerschmitt.


Igmar

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, koledzy.

Komunikuję się z pomocą wirtualnego tłumacza.
Bf. 109 G6, pilot - Hermann Graf. Skala 1/48, producent "Hasegawa".
Kadłub został rozpiłowany i dopasowany zgodnie z rysunkiem, skrzydła, statecznik, kurek śmigła, łopaty, koła - z pudełka. Na samolotach symulowane nity.
Koło "kula" - "elf". Karabiny maszynowe (czernienie chemiczne - "bluing") - "Aber". Rurka Pitota - "FineModels" (zmodyfikowana). Rury wydechowe - "Moskit". W kokpicie, którego niestety nie widać - deska rozdzielcza "Eduard" z modyfikacjami i kilkoma innymi detalami. Wlot powietrza dmuchawy pochodzi z "Zvezdy" (Bf. 109 F-4, kopiowanie jest lepsze niż w zestawie modelarskim), pierścień wlotu powietrza wykonany jest z mosiądzu. We wlotach powietrza, siatki / siatki chłodnic są "Eduard".
Wszystko inne jest wykonane ręcznie.

Latarnia kokpitu, oprawa latarni dwustronna, lutowanie folią miedzianą 0,1 mm, oszklenie - "Tamievskaya" "Pla Plate" 0,2 mm i pleksi. Uchwyty na otworach zostały wykonane z przezroczystego wlewu, przyklejonego "Revell" "Contacta Liquid special", który został rozcieńczony acetonem. Celownik wykonany jest ręcznie, widoczna jest dłutowana soczewka, kolor celownika to czernienie chemiczne.
Rozpórki podwozia - aluminiowe, toczone na maszynie "Unimat".
We wnękach podwozia - folia formowana. Osłony przeciwpyłowe - folia miedziana 0,06 mm, przeszyta drutem miedzianym. Tak, i jeden detal z "Eduarda" jest obecny.
Chłodnice pod skrzydłami - również trochę folii.
Pod skrzydłami "WfG. 21" - drut miedziany, folia. Rakieta - toczenie, ebonit. Szwy spawane, a także na wlocie powietrza do dmuchawy - Tamiya "Light-curing putty".
"Tulipan" na dziobie to kolorystyka, a nie kalkomania.
Jest jeszcze wiele innych części domowej roboty, ale powiedziałem o głównych.

 

IMG_7106.jpg

IMG_7104.jpg

IMG_7118.jpg

IMG_7130.jpg

IMG_7131.jpg

IMG_7110.jpg

IMG_7125.jpg

IMG_7136.jpg

  • Like 18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać duży wkład własny pracy, świetny efekt :brawo: Jedna rzecz: na klatkach z kroniki filmowej, na której nagrany jest ten samolot pod skrzydłami widać coś co według mnie wygląda jak klapki zamykające podwozie. Jest to możliwe bo całkowite zamykanie podwozia było planowane już w pierwszej wersji G.

Edytowane przez RogerM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pięknego, fantastyczna praca. Dawno nie widziałem tak dopieszczonego modelu :D .

 

3 godziny temu, RogerM napisał:

Jedna rzecz: na klatkach z kroniki filmowej, na której nagrany jest ten samolot pod skrzydłami widać coś co według mnie wygląda jak klapki zamykające podwozie.

Zgadza się, ten egzemplarz miał podwozie chowane w całości, tak jak w wersji K. Oprócz tego górna część ruchomej osłony kabiny posiadał charakterystyczna wypukłość:

008.thumb.JPG.29edc5d9ca32a14d6df6be3fd8eca304.JPG

 

009.thumb.JPG.80bbef8319562f440c829d06350baea8.JPG

 

010.thumb.JPG.afdf634e94274e5781cdcaf3a22ef54f.JPG

 

014.thumb.JPG.c21854cde1f1927cd4cde5837e7217c1.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, barszczo napisał:

Zgadza się, ten egzemplarz miał podwozie chowane w całości, tak jak w wersji K. Oprócz tego górna część ruchomej osłony kabiny posiadał charakterystyczna wypukłość

Mylisz się. Ta maszyna z okresu, jak sądzę, jesieni 1943 r., nie miała funkcji, o których wspominasz. To jest absolutnie pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Igmar napisał:

Mylisz się. Ta maszyna z okresu, jak sądzę, jesieni 1943 r., nie miała funkcji, o których wspominasz. To jest absolutnie pewne.

"Jak sądzę" i "absolutnie pewne" raczej nie idą w parze 😉 Przecież Kolega barszczo wstawił zdjęcia więc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Igmar napisał:

Ta maszyna z okresu, jak sądzę, jesieni 1943 r., nie miała funkcji, o których wspominasz. To jest absolutnie pewne.

Według mojej wiedzy, film nakręcono  w połowie września 1943 roku, na lotnisku Wiesbaden. Klatki filmu które wrzuciłem pokazują "zieloną 1" Grafa o niepotwierdzonym W.Nr.15919. Dodatkowe klapki zamontowano wraz z wyrzutniami W.Gr.21.  Prawdopodobnie ich zadaniem było chronić podwozie przed płomieniem z wystrzelonych pocisków. Wszystkie samoloty w jednostce były wypolerowane dla zwiększenia prędkości i wyposażone w instalację GM1. Są jeszcze inne zdjęcia maszyny Grafa pokazujące te klapki i wypukłość na ruchomej części osłony kabiny wink4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, barszczo napisał:

Według mojej wiedzy, film nakręcono  w połowie września 1943 roku, na lotnisku Wiesbaden. Klatki filmu które wrzuciłem pokazują "zieloną 1" Grafa o niepotwierdzonym W.Nr.15919.

O ile mi wiadomo, "tulipan" na nosie miał W.Nr 15915. Cóż, będę musiał znaleźć jakieś materiały i opublikuję moje ustalenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Igmar napisał:

O ile mi wiadomo, "tulipan" na nosie miał W.Nr 15915. Cóż, będę musiał znaleźć jakieś materiały i opublikuję moje ustalenia.

No to czekamy bo to ciekawy przypadek G-6 i chętnie poznam nowe materiały na temat tego samolotu 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.