Igmar Napisano 28 Listopada 2023 Share Napisano 28 Listopada 2023 Witajcie, koledzy. Komunikuję się z pomocą wirtualnego tłumacza. Bf. 109 G6, pilot - Hermann Graf. Skala 1/48, producent "Hasegawa". Kadłub został rozpiłowany i dopasowany zgodnie z rysunkiem, skrzydła, statecznik, kurek śmigła, łopaty, koła - z pudełka. Na samolotach symulowane nity. Koło "kula" - "elf". Karabiny maszynowe (czernienie chemiczne - "bluing") - "Aber". Rurka Pitota - "FineModels" (zmodyfikowana). Rury wydechowe - "Moskit". W kokpicie, którego niestety nie widać - deska rozdzielcza "Eduard" z modyfikacjami i kilkoma innymi detalami. Wlot powietrza dmuchawy pochodzi z "Zvezdy" (Bf. 109 F-4, kopiowanie jest lepsze niż w zestawie modelarskim), pierścień wlotu powietrza wykonany jest z mosiądzu. We wlotach powietrza, siatki / siatki chłodnic są "Eduard". Wszystko inne jest wykonane ręcznie. Latarnia kokpitu, oprawa latarni dwustronna, lutowanie folią miedzianą 0,1 mm, oszklenie - "Tamievskaya" "Pla Plate" 0,2 mm i pleksi. Uchwyty na otworach zostały wykonane z przezroczystego wlewu, przyklejonego "Revell" "Contacta Liquid special", który został rozcieńczony acetonem. Celownik wykonany jest ręcznie, widoczna jest dłutowana soczewka, kolor celownika to czernienie chemiczne. Rozpórki podwozia - aluminiowe, toczone na maszynie "Unimat". We wnękach podwozia - folia formowana. Osłony przeciwpyłowe - folia miedziana 0,06 mm, przeszyta drutem miedzianym. Tak, i jeden detal z "Eduarda" jest obecny. Chłodnice pod skrzydłami - również trochę folii. Pod skrzydłami "WfG. 21" - drut miedziany, folia. Rakieta - toczenie, ebonit. Szwy spawane, a także na wlocie powietrza do dmuchawy - Tamiya "Light-curing putty". "Tulipan" na dziobie to kolorystyka, a nie kalkomania. Jest jeszcze wiele innych części domowej roboty, ale powiedziałem o głównych. 18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 28 Listopada 2023 Share Napisano 28 Listopada 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herod Napisano 28 Listopada 2023 Share Napisano 28 Listopada 2023 Przydałoby się więcej ujęć całego modelu. Ale i tak jest fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 28 Listopada 2023 Share Napisano 28 Listopada 2023 (edytowane) Widać duży wkład własny pracy, świetny efekt Jedna rzecz: na klatkach z kroniki filmowej, na której nagrany jest ten samolot pod skrzydłami widać coś co według mnie wygląda jak klapki zamykające podwozie. Jest to możliwe bo całkowite zamykanie podwozia było planowane już w pierwszej wersji G. Edytowane 28 Listopada 2023 przez RogerM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 28 Listopada 2023 Share Napisano 28 Listopada 2023 Coś pięknego, fantastyczna praca. Dawno nie widziałem tak dopieszczonego modelu . 3 godziny temu, RogerM napisał: Jedna rzecz: na klatkach z kroniki filmowej, na której nagrany jest ten samolot pod skrzydłami widać coś co według mnie wygląda jak klapki zamykające podwozie. Zgadza się, ten egzemplarz miał podwozie chowane w całości, tak jak w wersji K. Oprócz tego górna część ruchomej osłony kabiny posiadał charakterystyczna wypukłość: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igmar Napisano 29 Listopada 2023 Autor Share Napisano 29 Listopada 2023 14 godzin temu, barszczo napisał: Zgadza się, ten egzemplarz miał podwozie chowane w całości, tak jak w wersji K. Oprócz tego górna część ruchomej osłony kabiny posiadał charakterystyczna wypukłość Mylisz się. Ta maszyna z okresu, jak sądzę, jesieni 1943 r., nie miała funkcji, o których wspominasz. To jest absolutnie pewne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 29 Listopada 2023 Share Napisano 29 Listopada 2023 Owiewka mnie urzekła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 29 Listopada 2023 Share Napisano 29 Listopada 2023 6 godzin temu, Igmar napisał: Mylisz się. Ta maszyna z okresu, jak sądzę, jesieni 1943 r., nie miała funkcji, o których wspominasz. To jest absolutnie pewne. "Jak sądzę" i "absolutnie pewne" raczej nie idą w parze Przecież Kolega barszczo wstawił zdjęcia więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo722 Napisano 29 Listopada 2023 Share Napisano 29 Listopada 2023 Kawał modelarskiej roboty podoba się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 29 Listopada 2023 Share Napisano 29 Listopada 2023 8 godzin temu, Igmar napisał: Ta maszyna z okresu, jak sądzę, jesieni 1943 r., nie miała funkcji, o których wspominasz. To jest absolutnie pewne. Według mojej wiedzy, film nakręcono w połowie września 1943 roku, na lotnisku Wiesbaden. Klatki filmu które wrzuciłem pokazują "zieloną 1" Grafa o niepotwierdzonym W.Nr.15919. Dodatkowe klapki zamontowano wraz z wyrzutniami W.Gr.21. Prawdopodobnie ich zadaniem było chronić podwozie przed płomieniem z wystrzelonych pocisków. Wszystkie samoloty w jednostce były wypolerowane dla zwiększenia prędkości i wyposażone w instalację GM1. Są jeszcze inne zdjęcia maszyny Grafa pokazujące te klapki i wypukłość na ruchomej części osłony kabiny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igmar Napisano 29 Listopada 2023 Autor Share Napisano 29 Listopada 2023 19 minut temu, barszczo napisał: Według mojej wiedzy, film nakręcono w połowie września 1943 roku, na lotnisku Wiesbaden. Klatki filmu które wrzuciłem pokazują "zieloną 1" Grafa o niepotwierdzonym W.Nr.15919. O ile mi wiadomo, "tulipan" na nosie miał W.Nr 15915. Cóż, będę musiał znaleźć jakieś materiały i opublikuję moje ustalenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 29 Listopada 2023 Share Napisano 29 Listopada 2023 Godzinę temu, Igmar napisał: O ile mi wiadomo, "tulipan" na nosie miał W.Nr 15915. Cóż, będę musiał znaleźć jakieś materiały i opublikuję moje ustalenia. No to czekamy bo to ciekawy przypadek G-6 i chętnie poznam nowe materiały na temat tego samolotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.