baragiles Napisano 9 Maja Share Napisano 9 Maja Witam Na Forum jestem już jakiś czas i jak do tej pory ograniczałem się jedynie do przeglądania i czytania . Jest to więc moja pierwsza relacja z budowy. Trochę opisu modelu - Garford-Putilov to rosyjski samochód pancerny na podwoziu pięciotonowego samochodu ciężarowego Garford. Produkcję prowadzono w latach 1915–1916 i jak na swoje czasy był jednym z lepiej opancerzonych i uzbrojonych pojazdów. Armia polska posiadała 3 takie pojazdy , które zostały nazwane : „Zagłoba” , „Dziadek” i „Generał Szeptycki” . Tyle z opisu zapraszam do relacji z budowy: Zestaw firmy CSM nie zawiera zbyt wielu części , ale oferuje za to dużo opcji malowania , w tym dwie polskie , ja wybrałem malowanie "Dziadek" Sam model zrobię raczej pierwszy raz od bardzo dawna "prosto z pudła" bo na rynku nie ma zbyt wielu dodatków a jakość modelu jest na prawdę bardzo dobra ewentualnie dodam kilka poprawek/elementów od siebie . Tyle na wstępie zabieram się do budowy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 9 Maja Share Napisano 9 Maja Ciekawy temat, chętnie popatrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chorąży Napisano 9 Maja Share Napisano 9 Maja Fajny temat, zasiadam i obserwuję Coś innego niż te "obecne" ochydy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 14 Maja Autor Share Napisano 14 Maja Podwozie i elementy uzbrojenia sklejone. Jak na razie bez większych problemów , części pasują do siebie bardzo dobrze. W karabinach wywierciłem otwory luf za pomocą igły. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano Środa o 16:23 Share Napisano Środa o 16:23 Jestem ciekaw, jak to się składa- mówią, że z modelu na model CSM jest coraz bardziej przyjazny modelarzom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano Piątek o 20:26 Autor Share Napisano Piątek o 20:26 W dniu 15.05.2024 o 18:23, rhinoceros napisał: Jestem ciekaw, jak to się składa- mówią, że z modelu na model CSM jest coraz bardziej przyjazny modelarzom... Póki co skleja się go bez większych problemów , części dobrze do siebie pasują i nie wymagają jakiś większych obróbek. Jak z innymi modelami z CSM niestety nie wiem bo jest to mój pierwszy model z tej firmy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano Sobota o 14:59 Autor Share Napisano Sobota o 14:59 Kadłub sklejony i pomalowany , malowałem farbami Tamiya. Dół to XF-67 Nato Green z XF-71 Cockpit Green , a ściany to wiadomo XF- 2 Flat White. Obicia zrobiłem za pomocą farby Vallejo Dark Rust. Do brudzenia użyłem washa MIG Stone Grey. Dajcie znać co myślicie Pozdrawiam 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AchtungCancer Napisano Sobota o 15:05 Share Napisano Sobota o 15:05 Hej Te "drzwi" za kierowcą to tak na prawdę skórzana (albo płócienna) płachta. Możesz rozważyć, czy nie wypadałoby jej dać w innym kolorze nić ściany (choćby innym odcieniu białego), żeby to zaznaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano wczoraj o 16:59 Autor Share Napisano wczoraj o 16:59 W dniu 18.05.2024 o 17:05, AchtungCancer napisał: Hej Te "drzwi" za kierowcą to tak na prawdę skórzana (albo płócienna) płachta. Możesz rozważyć, czy nie wypadałoby jej dać w innym kolorze nić ściany (choćby innym odcieniu białego), żeby to zaznaczyć. Dzięki za podpowiedz przyznam , że jeśli chodzi o wnętrze to nie udało mi się znaleźć zbyt wiele informacji na temat malowania i jedyne co zostaje to wzorowanie się instrukcją pojazdu. Jeśli chodzi o te drzwi/płachtę to były one obszyte materiałem ? no i jaki wtedy kolor najlepiej wybrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AchtungCancer Napisano wczoraj o 19:21 Share Napisano wczoraj o 19:21 "Drzwi" użyłem tylko jako pewne przybliżenie, bo CSM oddał ten element tak, że od przodu nie różni się od ścian i przypomina coś solidnego. Jeżeli spojrzysz z drugiej strony, zobaczysz, że to podwójna zasłona na relingu. Czy czymś obszywali skórę nie mam pojęcia. Co do koloru, to nie ma właściwej odpowiedzi. W przypadku pierwszowojennych pojazdów, gdzie każdy pewnie był jakoś unikalny, jest spore pole manewru zwłaszcza przy tak łatwo wymienialnych elmentach. Jedyne co mogę podpowiedzieć, to, że białe wnętrze miało generalnie zwiększać widoczność, więc poszedłbym w coś bardziej jasnego niż ciemnego. Sądzę, że ważniejsze jest zaimitowanie faktury skóry i zużycia, żeby odróżnić od metalu. Jedyne zdjęcie jakie widziałem pokazujące tę przesłonkę, to ten bardzo wczesny Garford. Jak widzisz różni się od tego co dał CSM, bo się różniło w poszczególnych pojazdach, zwłaszcza tych wczesnych, w których pierwotnie nic tam nie było (o ile się nie mylę, dodali to po testach albo już po pierwszych doświadczeniach na froncie). Jasne, czy to obszyta skóra czy jakaś tkanina może w wypełnieniem nie wiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano wczoraj o 19:24 Share Napisano wczoraj o 19:24 ,, Dziadek ,, znaleziony w sieci 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 8 godzin temu Autor Share Napisano 8 godzin temu 17 godzin temu, AchtungCancer napisał: "Drzwi" użyłem tylko jako pewne przybliżenie, bo CSM oddał ten element tak, że od przodu nie różni się od ścian i przypomina coś solidnego. Jeżeli spojrzysz z drugiej strony, zobaczysz, że to podwójna zasłona na relingu. Czy czymś obszywali skórę nie mam pojęcia. Co do koloru, to nie ma właściwej odpowiedzi. W przypadku pierwszowojennych pojazdów, gdzie każdy pewnie był jakoś unikalny, jest spore pole manewru zwłaszcza przy tak łatwo wymienialnych elmentach. Jedyne co mogę podpowiedzieć, to, że białe wnętrze miało generalnie zwiększać widoczność, więc poszedłbym w coś bardziej jasnego niż ciemnego. Sądzę, że ważniejsze jest zaimitowanie faktury skóry i zużycia, żeby odróżnić od metalu. Jedyne zdjęcie jakie widziałem pokazujące tę przesłonkę, to ten bardzo wczesny Garford. Jak widzisz różni się od tego co dał CSM, bo się różniło w poszczególnych pojazdach, zwłaszcza tych wczesnych, w których pierwotnie nic tam nie było (o ile się nie mylę, dodali to po testach albo już po pierwszych doświadczeniach na froncie). Jasne, czy to obszyta skóra czy jakaś tkanina może w wypełnieniem nie wiem. 17 godzin temu, bulik58 napisał: ,, Dziadek ,, znaleziony w sieci Dzięki za pomoc , spróbuje coś z tym podziałać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 7 godzin temu Share Napisano 7 godzin temu Jak na razie malowanie i obicia wyglądają bardzo dobrze. Szczególnie podobają mi się poduszki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.