baragiles Napisano 9 Maja Share Napisano 9 Maja Witam Na Forum jestem już jakiś czas i jak do tej pory ograniczałem się jedynie do przeglądania i czytania . Jest to więc moja pierwsza relacja z budowy. Trochę opisu modelu - Garford-Putilov to rosyjski samochód pancerny na podwoziu pięciotonowego samochodu ciężarowego Garford. Produkcję prowadzono w latach 1915–1916 i jak na swoje czasy był jednym z lepiej opancerzonych i uzbrojonych pojazdów. Armia polska posiadała 3 takie pojazdy , które zostały nazwane : „Zagłoba” , „Dziadek” i „Generał Szeptycki” . Tyle z opisu zapraszam do relacji z budowy: Zestaw firmy CSM nie zawiera zbyt wielu części , ale oferuje za to dużo opcji malowania , w tym dwie polskie , ja wybrałem malowanie "Dziadek" Sam model zrobię raczej pierwszy raz od bardzo dawna "prosto z pudła" bo na rynku nie ma zbyt wielu dodatków a jakość modelu jest na prawdę bardzo dobra ewentualnie dodam kilka poprawek/elementów od siebie . Tyle na wstępie zabieram się do budowy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 9 Maja Share Napisano 9 Maja Ciekawy temat, chętnie popatrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chorąży Napisano 9 Maja Share Napisano 9 Maja Fajny temat, zasiadam i obserwuję Coś innego niż te "obecne" ochydy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 14 Maja Autor Share Napisano 14 Maja Podwozie i elementy uzbrojenia sklejone. Jak na razie bez większych problemów , części pasują do siebie bardzo dobrze. W karabinach wywierciłem otwory luf za pomocą igły. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano 15 Maja Share Napisano 15 Maja Jestem ciekaw, jak to się składa- mówią, że z modelu na model CSM jest coraz bardziej przyjazny modelarzom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 17 Maja Autor Share Napisano 17 Maja W dniu 15.05.2024 o 18:23, rhinoceros napisał: Jestem ciekaw, jak to się składa- mówią, że z modelu na model CSM jest coraz bardziej przyjazny modelarzom... Póki co skleja się go bez większych problemów , części dobrze do siebie pasują i nie wymagają jakiś większych obróbek. Jak z innymi modelami z CSM niestety nie wiem bo jest to mój pierwszy model z tej firmy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 18 Maja Autor Share Napisano 18 Maja Kadłub sklejony i pomalowany , malowałem farbami Tamiya. Dół to XF-67 Nato Green z XF-71 Cockpit Green , a ściany to wiadomo XF- 2 Flat White. Obicia zrobiłem za pomocą farby Vallejo Dark Rust. Do brudzenia użyłem washa MIG Stone Grey. Dajcie znać co myślicie Pozdrawiam 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AchtungCancer Napisano 18 Maja Share Napisano 18 Maja Hej Te "drzwi" za kierowcą to tak na prawdę skórzana (albo płócienna) płachta. Możesz rozważyć, czy nie wypadałoby jej dać w innym kolorze nić ściany (choćby innym odcieniu białego), żeby to zaznaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 19 Maja Autor Share Napisano 19 Maja W dniu 18.05.2024 o 17:05, AchtungCancer napisał: Hej Te "drzwi" za kierowcą to tak na prawdę skórzana (albo płócienna) płachta. Możesz rozważyć, czy nie wypadałoby jej dać w innym kolorze nić ściany (choćby innym odcieniu białego), żeby to zaznaczyć. Dzięki za podpowiedz przyznam , że jeśli chodzi o wnętrze to nie udało mi się znaleźć zbyt wiele informacji na temat malowania i jedyne co zostaje to wzorowanie się instrukcją pojazdu. Jeśli chodzi o te drzwi/płachtę to były one obszyte materiałem ? no i jaki wtedy kolor najlepiej wybrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AchtungCancer Napisano 19 Maja Share Napisano 19 Maja "Drzwi" użyłem tylko jako pewne przybliżenie, bo CSM oddał ten element tak, że od przodu nie różni się od ścian i przypomina coś solidnego. Jeżeli spojrzysz z drugiej strony, zobaczysz, że to podwójna zasłona na relingu. Czy czymś obszywali skórę nie mam pojęcia. Co do koloru, to nie ma właściwej odpowiedzi. W przypadku pierwszowojennych pojazdów, gdzie każdy pewnie był jakoś unikalny, jest spore pole manewru zwłaszcza przy tak łatwo wymienialnych elmentach. Jedyne co mogę podpowiedzieć, to, że białe wnętrze miało generalnie zwiększać widoczność, więc poszedłbym w coś bardziej jasnego niż ciemnego. Sądzę, że ważniejsze jest zaimitowanie faktury skóry i zużycia, żeby odróżnić od metalu. Jedyne zdjęcie jakie widziałem pokazujące tę przesłonkę, to ten bardzo wczesny Garford. Jak widzisz różni się od tego co dał CSM, bo się różniło w poszczególnych pojazdach, zwłaszcza tych wczesnych, w których pierwotnie nic tam nie było (o ile się nie mylę, dodali to po testach albo już po pierwszych doświadczeniach na froncie). Jasne, czy to obszyta skóra czy jakaś tkanina może w wypełnieniem nie wiem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano 19 Maja Share Napisano 19 Maja ,, Dziadek ,, znaleziony w sieci 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 20 Maja Autor Share Napisano 20 Maja 17 godzin temu, AchtungCancer napisał: "Drzwi" użyłem tylko jako pewne przybliżenie, bo CSM oddał ten element tak, że od przodu nie różni się od ścian i przypomina coś solidnego. Jeżeli spojrzysz z drugiej strony, zobaczysz, że to podwójna zasłona na relingu. Czy czymś obszywali skórę nie mam pojęcia. Co do koloru, to nie ma właściwej odpowiedzi. W przypadku pierwszowojennych pojazdów, gdzie każdy pewnie był jakoś unikalny, jest spore pole manewru zwłaszcza przy tak łatwo wymienialnych elmentach. Jedyne co mogę podpowiedzieć, to, że białe wnętrze miało generalnie zwiększać widoczność, więc poszedłbym w coś bardziej jasnego niż ciemnego. Sądzę, że ważniejsze jest zaimitowanie faktury skóry i zużycia, żeby odróżnić od metalu. Jedyne zdjęcie jakie widziałem pokazujące tę przesłonkę, to ten bardzo wczesny Garford. Jak widzisz różni się od tego co dał CSM, bo się różniło w poszczególnych pojazdach, zwłaszcza tych wczesnych, w których pierwotnie nic tam nie było (o ile się nie mylę, dodali to po testach albo już po pierwszych doświadczeniach na froncie). Jasne, czy to obszyta skóra czy jakaś tkanina może w wypełnieniem nie wiem. 17 godzin temu, bulik58 napisał: ,, Dziadek ,, znaleziony w sieci Dzięki za pomoc , spróbuje coś z tym podziałać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 20 Maja Share Napisano 20 Maja Jak na razie malowanie i obicia wyglądają bardzo dobrze. Szczególnie podobają mi się poduszki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 22 Maja Autor Share Napisano 22 Maja Drzwi poprawione . Teraz powinno być już ok , nie przywiązywałem zbyt dużej uwagi do wnętrza bo planuje raczej zrobić je zamknięte , ewentualnie zostawić otwarte tylko przednie wizjery. Skleiłem i pomalowałem działo, do zrobienia nierównomiernej tekstury przy podstawie użyłem szpachlówki Tamiya i kleju. Do malowania i cieniowania wykorzystałem farby Vallejo. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano 23 Maja Share Napisano 23 Maja Marnie w sieci z fotkami Garford-Putilov side stowage box 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 23 Maja Autor Share Napisano 23 Maja Po skończeniu wnętrza zabrałem się za budowę dachu. I tu pojawia się pierwszy większy problem bo ze zdjęć , które udało mi się znaleźć w sieci wynika że dach w "Dziadku" tak jak osłona działa były całkowicie zamknięte. Zdjęć w internecie jest dosłownie kilka i żadne nie daje jednoznacznego określenia jak wyglądała cała góra (chodzi mi głównie o górne klapy) jedyne co widać to , że są tam zawiasy .Będę więc musiał jakoś zamknąć ten dach. Tak najprawdopodobniej wyglądał dach , ale raczej miał jedynie boczne klapy. Jeśli chodzi o dach osłony działa to nie umiem stwierdzić czy był on całkowicie otwarty bo na jednych zdjęciach niby jakiś właz jest a na innych wydaje się że go nie ma. Nie za bardzo wiem też czym mógł być ten przedmiot który oznaczyłem numerem 2. Kolejną rzeczą do poprawy jest oświetlenie bo polskie garfordy albo go nie miały albo posiadały jedynie same uchwyty. Zrobienie ich nie będzie raczej trudne ale nie wiem czy zrobić je od podstaw czy może posłużyć się częściami z zestawu i lekko przerobić. Ostatnią rzeczą będzie zmiana górnej części syfonów na nieco grubszą. Z poprawek to chyba tyle Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AchtungCancer Napisano 23 Maja Share Napisano 23 Maja Czym jest nr 2 na twoim zdjęciu nie wiem a jakość fotek z tematu na Odkrywcy jest tak straszna, że bym się niemi nie przejmował. Możesz chcieć zajrzeć do tego mojego posta. Zgadzam się, że na zdjęciach jest coś na dachu przedziału bojowego, co wygląda jak zawiasy. Czy są to na pewno zawiasy a nie tylko jakieś mocowanie na plandekę nie mam pewności. "Zagłoba" też to miał. Jeżeli to zawiasy, to obstawiałbym prostą dwuczęściową klapę przez całą szerokość, ale to tylko takie moje zgadywanie, bo to najprostsze do zrobienia przez wojsko w polu. W każdym razie w ogóle nie przejmowałbym się tym rysunkiem, który zamieściłeś. "Zagłoba": Ja żadnych modyfikacji na dachu wieży "Dziadka" nie widzę (patrz niżej). Zwróć też uwagę, że nie ma już uchwytów na reflektory. Tak samo tu też już nie ma uchwytów reflektorów. Wygląda za to jakby po lewej stronie dachu wieży widoczny był jakiś uchwyt, który jednak nie wydaje się być wewnątrz hipotetycznej klapy. Garść obserwacji co do sponsonów i listwy, którą jak zauważyłeś, trzeba poszerzyć. Swoją drogą zwróć uwagę, że wydaje się ona nieco wychodzić ponad dach sponsonów w "Dziadku". Jeżeli chcesz mimo wszystko zamykać dach wieży, kilka inspiracji co do modyfikacji: 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 26 Maja Autor Share Napisano 26 Maja Zdecydowałem że zrobię jednak zamknięty dach , ale przed budową poszukałem jeszcze jakiś zdjęć w internecie. Zdjęcia z gry Battlefield 1 . Nie jest to ta sama wersja co polskie garfordy ale dobrze obrazuje górę pojazdu . Budowę zacząłem od przyklejenia dachu (na razie wygląda strasznie) będę musiał poprawić kilka rzeczy i dopiero na koniec wszystko zaszpachlować i wyrównać . Zrobiłem też pierwsze przymiarki jak mniej więcej będzie wyglądała góra i co muszę jeszcze dorobić. Robiłem na szybko i niezbyt precyzyjnie bo chciałem na razie zobaczyć od czego mam zacząć . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 12 Czerwca Autor Share Napisano 12 Czerwca Dach gotowy , zawiasy zrobiłem ze starych części fototrawionych a klapy z miedzianej blaszki. Zrobiłem także nitowanie na dorobionym elemencie dachu. Tak samo na wieży musiałem dorobić nitowanie . Model praktycznie sklejony. W między czasie zacząłem myśleć nad jakąś podstawką pod model. Od dłuższego czasu chciałem zrobić dioramę odwzorowującą scenerię regionu Galicji, pomyślałem , że fajnie będzie dodać do dioramy wiatrak i powoli zacząłem myśleć jak go wykonać od podstaw. Zrobiłem pierwszy projekt jak mniej więcej będzie wyglądał. Wzorowałem się na wiatrakach typu "koźlak" , jednak mam problem jak zrobić dachówkę ,macie może jakieś porady/podpowiedzi z czego mógłbym taką dachówkę wykonać ? Pozdrawiam 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 12 Czerwca Share Napisano 12 Czerwca (edytowane) Może z tego coś? , tu masz kilka gotowców, może coś się nada. https://www.mojehobby.pl/products/Blacha-trapezowa-1-metr-3-sztuki.html Edytowane 12 Czerwca przez Evildead 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 12 Czerwca Share Napisano 12 Czerwca No nie wiem. Czy w tym rejonie w tym czasie stosowano dachówkę ceramiczną przy wiatrakach. Zaryzykował bym że raczej gont. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 12 Czerwca Share Napisano 12 Czerwca 14 minut temu, Endrju napisał: No nie wiem. Czy w tym rejonie w tym czasie stosowano dachówkę ceramiczną przy wiatrakach. Zaryzykował bym że raczej gont. Pewnie masz rację z tym gontem , tu jakieś podobne tego typu. https://rawicz24.pl/kultura/rawicz-wedlug-legendy-miasto-99-wiatrakow/DDjF4UXMyTUuwdk6aIoX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 14 Czerwca Share Napisano 14 Czerwca Tylko gont, żeby konstrukcja dawała się łatwiej obracać. Jeśli w dodatku zrobisz taki trochę podpróchniały będzie elegancko 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 19 Czerwca Autor Share Napisano 19 Czerwca Dziękuje za wszystkie komentarze , dach będzie gonotwy chodziło mi bardziej z czego taki dach zrobić , ale ostatecznie zdecydowałem się na cienką tekturę. Co do reszty budowy wiatrak jest prawie skończony , teraz pracuję nad śmigłem co okazało się nie być tak proste jak myślałem wcześniej. Postęp z prac Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baragiles Napisano 22 Czerwca Autor Share Napisano 22 Czerwca (edytowane) Witam Wiatrak gotowy: Teraz czas na malowane. Zacząłem od malowania ''Dziadka'' na sam początek model pokryłem czarnym podkładem MR.Finishing Surfacer 1500 , muszę go jeszcze przeszlifować w kilku miejscach i mogę kłaść kolor bazowy. Zastanawiam się tylko jaki kolor będzie najlepszy dla polskich pojazdów pancernych ? Pozdrawiam Edytowane 22 Czerwca przez baragiles 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.