p2288 Napisano 3 Lipca Share Napisano 3 Lipca Witam! Bez dłuższego namysłu po TKD atakuję według mnie najciekawszy temat w modelarstwie czyli 2 wojenne samoloty w skali 1:48... Na warsztat jak w tytule trafia P-400 od eduarda. Model prosto z pudła ale z blaszkami fototrawionymi załączonymi w wersji "profiPACK". Nie planuję większych przeróbek ale też nie planuje gwałtu na zgodności historycznej więc chciałbym prosić o czujność jak będzie coś klejone przeciwko owej zgodności. Pozdrawiam 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 3 Lipca Share Napisano 3 Lipca Jest MRP, jest dobrze. Oglądam, bardzo lubię ten samolot . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p2288 Napisano 9 Lipca Autor Share Napisano 9 Lipca (edytowane) Pierwszy raz użyłem nowej techniki malownia czyli zamiast palnąć farbe na cały kokpit, malowałem każdy "panel" czy płaszczyznę osobno omijając jej linie łączenia z innymi. Dało to efekt wstępnego cieniowania i weatheringu. Dysza 0,2 procona jak zawsze spisała się na medal przy współpracy z maksymalnie rozcieńczonym MRP interior green na niskim ciśnieniu. Zdjęcia niestety są na kiczowatym tle przez fakt, że stary aparat starego jak ja telefonu nie chciał na tle brystolu wychwycić efektu cieniowania i marmurkowego nałożenia farby w kilku miejscach. Apart bez możliwości zooma łapał efekt tylko w takim ułożeniu jak na zdjęciach. Widocznie czas pomyśleć o aparacie fotograficznym. Mogę dodać też, że wywierciłem otwory w ściance za fotelem pilota oraz dokleiłem dwa małe kwadraciki z polistyrenu na nim widoczne na niektórych zdjęciach z muzeum. Ps.: Jestem otwarty na krytykę i wytykanie błedów, piszcze co jest źle a poprawię . Pozdrawiam Edytowane 9 Lipca przez p2288 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 9 Lipca Share Napisano 9 Lipca Jest ok, jedziesz dalej . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmx62 Napisano 9 Lipca Share Napisano 9 Lipca (edytowane) Czy ten P-400 to ma wypraski starej "dobrej" Airacobry Eduarda sprzed 20lat? Edytowane 9 Lipca przez jmx62 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 9 Lipca Share Napisano 9 Lipca 17 minut temu, jmx62 napisał: Czy ten P-400 to ma wypraski starej "dobrej" Airacobry Efuarda sprzed 20lat? Tak jest . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p2288 Napisano 11 Lipca Autor Share Napisano 11 Lipca Szybkie fotki przed maratonem pod liceum by zobaczyć listę przyjęć Jako washa użyłem rozcieńczoną farbę olejną raw umber ( 502 Abteilung ) którą później przetarłem nawilżonym pędzelkiem by owa została tylko w zagłębieniach. Wszystkie mikro włoski po sesji zostały usunięte, zdjęcia robione z innego telefonu więc powinny być lepsze ale zostawiam wam to do oceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Lipca Share Napisano 11 Lipca W dniu 3.07.2024 o 17:33, p2288 napisał: chciałbym prosić o czujność jak będzie coś klejone przeciwko owej zgodności Zamontowana uprząż pilota jest nieprawidłowa. Potrzebujesz standardowe amerykańskie pasy, zamiast tego Suttona. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p2288 Napisano 11 Lipca Autor Share Napisano 11 Lipca O takich mowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DobreMzimu Napisano 11 Lipca Share Napisano 11 Lipca 3 godziny temu, p2288 napisał: Szybkie fotki przed maratonem pod liceum by zobaczyć listę przyjęć Idź jutro. Nie będzie tłoku. Dzisiaj zajmij się modelem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Lipca Share Napisano 11 Lipca O takich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p2288 Napisano 11 Lipca Autor Share Napisano 11 Lipca 5 minut temu, DobreMzimu napisał: Idź jutro. Nie będzie tłoku. Dzisiaj zajmij się modelem Lista sprawdzona z dobrym efektem i bez tłumów. Za model właśnie się biorę, chciałbym przemalować kilka drobnych miejsc... 4 minuty temu, greatgonzo napisał: O takich. No to zamawiam. Dziękuję za czujność ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DobreMzimu Napisano 11 Lipca Share Napisano 11 Lipca 2 godziny temu, p2288 napisał: Lista sprawdzona z dobrym efektem i bez tłumów. Za model właśnie się biorę, chciałbym przemalować kilka drobnych miejsc... Szczerze gratuluję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 11 Lipca Share Napisano 11 Lipca 3 godziny temu, greatgonzo napisał: Zamontowana uprząż pilota jest nieprawidłowa. Potrzebujesz standardowe amerykańskie pasy, zamiast tego Suttona. A jesteś pewien że jankesi zmieniali w P-400 pasy Sutton na swoje? Tam nawet brytyjskie kokardy potrafiły zostać tu i ówdzie. Fotel można przemalować na srebrno: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p2288 Napisano 11 Lipca Autor Share Napisano 11 Lipca 3 godziny temu, DobreMzimu napisał: Szczerze gratuluję Bardzo dziękuję Co do pasów to już je zerwałem, a fotel na nowo wyszlifowałem z pozostałości kleju do połysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Lipca Share Napisano 11 Lipca (edytowane) Oczywiście, że nie zamieniali. Skąd mieliby je wziąć, żeby je zamieniać? Samoloty produkowane dla RAF budowano zgodnie ze specyfiką zamówienia. Dlatego pomalowane były odpowiednikami MAPowskich farb wg wzornika DuPonta z kokardami włącznie i skonfigurowane zgodnie z umową. Ale nie słano z Wielkiej Brytanii skrzyń do USA z wyposażeniem. Takie rzeczy jak radia, celowniki, czy właśnie pasy (jeszcze np drążki sterowe, ale to na mikroskalę tylko), Brytyjczycy montowali u siebie. W samolotach dostarczanych lotem te elementy były zamontowane w wersji made in USA i wymieniano je w MU. W tych dostarczanych w skrzyniach, to nie wiem, ale w takim przypadku mogło ich w ogóle nie być. Producent zestawu przekombinował. bo Sutton byłby poprawny dla Kobr z 601 Sq, ale nie dla przejętych przez Amerykanów. Do ewentualnego sprawdzenia jest kolor kabiny. Przy tak wczesnym brytyjskim zamówieniu niby powinien być DuPontowy odpowiednik Grey Green, ale Kobry to nie jest moja bajka, nie znam szczegółów i nie wypowiadam się. Aha, w samolotach dla RAF zapewne montowano fotel tzw. eksportowy, z koniecznym przetłoczeniem na butlę dinghy. Znów, nie wiem co Amerykanie z tym zrobili, ale postawiłbym może dwa złote, że wymienili. Edytowane 11 Lipca przez greatgonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Lipca Share Napisano 11 Lipca Teraz zwróciłem uwagę. Na zdjęciu od barszcza widać, że fotel nie jest eksportowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.