Jump to content

[W] Messerschmitt Bf109 G-14/AS (Eduard, 1/48)


Thalgonis
 Share

Recommended Posts

Helou (jak mawiają anglikanie) :) 

 

tym razem bardzo nietypowo: mesiek, którego to Nasi przejęli - w kwietniu '45 - za dwie flachy burbona (czy też skacza, jeden pies  :) ) od jankesów.  Acha, kabina jest brasinowska, aż taki dobry w skraczu nie jestem :haha:

 

Dotychczasowe czynności psujące poniżej:

 

image.thumb.jpeg.99fb8f13dfd5491650251549b27f94b5.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d28bcb416a3ef02798c23a20178a286b.jpeg

 

image.thumb.jpeg.13e9968dbf1ec7e686a873f725fe261f.jpeg

 

image.thumb.jpeg.ea4ccc543ee4cf45635e3e2a6eb239fb.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się, czy spod malowania brytyjskiego mogło coś przebijać z poprzedniego... Jeżeli tak, to muszę najpierw zrobić malowanko chorwackie, a na to dopiero brytyjskie i coś tam zostawić „niedomalowane” :)

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Thalgonis napisał:

Zastanawiam się, czy spod malowania brytyjskiego mogło coś przebijać z poprzedniego... Jeżeli tak, to muszę najpierw zrobić malowanko chorwackie, a na to dopiero brytyjskie i coś tam zostawić „niedomalowane” :)

Na zdjęciach wygląda jakby wszystko zamalowano dość dokładnie. Jedynie spirala na kołpaku się przebijała. Oryginalne malowanie, zwłaszcza oznakowanie, już było mocno sfatygowane. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, barszczo napisał:

Na zdjęciach wygląda jakby wszystko zamalowano dość dokładnie. Jedynie spirala na kołpaku się przebijała. Oryginalne malowanie, zwłaszcza oznakowanie, już było mocno sfatygowane. 

Dzięki :super:

A widziałeś może jakieś inne zdjęcia tej maszyny niż te z tej stronki? Bo z tych tutaj ja nic nie potrafię odczytać :) 

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Thalgonis napisał:

A widziałeś może jakieś inne zdjęcia tej maszyny niż te z tej stronki? Bo z tych tutaj ja nic nie potrafię odczytać :) 

Mam jeszcze kilka w oryginalnych barwach w tym jedno kolorowe. W brytyjskich może jedno więcej, sprawdzę jak wrócę do domu wink4.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W brytyjskich barwach już niestety nie mam nic innego, wszystko co znane jest na stronie której link wrzuciłeś. W oryginalnych mam nieco więcej, samolot był wdzięcznym obiektem dla fotografów. Na szybko parę fotek poniżej, jakbyś potrzebował więcej to muszę pogrzebać:

002.thumb.JPG.7c2eaf469971e54e20421cf765401032.JPG

 

185.JPG.aee211f19bf7a34310f9d7ce3183db45.JPG

 

186.JPG.db305ff9ea59391ba0542912f8d152f3.JPG

 

188.jpg.940d22b8549ca13a268270a7f4957b1e.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za to co wsadziłeś :super:  Myślę, że skoro został przemalowany „porządnie” (a tak wygląda na fotkach, które są na zalinkowanej przeze mnie stronie) to nie ma sensu analizować chorwackiego malowania, tak więc dziękuję, nie szukaj więcej :) 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Spód.

Nie jestem pewny czy nie przesadziłem z kontrastem linii podziałów  i nitów... Najwyżej zniknie pod weatheringiem <- chociaż nie będzie duży, z tego artykułu wynika, że polatał po tym przemalowaniu raptem 3-4 loty, czyli raczej nie zdążył się „uświnić” :) 

 

image.thumb.jpeg.1db7e4690bc1d10407712fddef8a24b0.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f7ee26db00d3f982f08c7d926f9d6ba7.jpeg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, DamianPoltorak napisał:

Kolorek jak kolerek, mnie tam bardziej martwi to lenistwo na nosku, i ta raz znikająca raz pojawiająca się krawędź na spodzie kadłuba? Nie chciało ci się dopracować tego?

No tak, jest tu pewna niekonsekwencja i nonszalancja. Spód pomalowany i pocieniowany elegancko w pakiecie z zanikającymi liniami podziału nie wspominając o niepoprawionym SF podziale na przejściu kadłub skrzydło...

Link to comment
Share on other sites

Trzy pytanka (bez nagród niestety)

1. robić kopcia na spojeniu skrzydła/kadłub? W końcu trzy razy wzleciał...

2. śmigło mogło też zostać przemalowane? Jak tak, to nówka sztuka, jak nie to odrapane :) 

3. mogę się tylko domyślać (bo na fotkach tego kompletnie nie widać), że napisy eksploatacyjne po germańsku zostały po prostu zamalowane... 

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Thalgonis napisał:

Trzy pytanka (bez nagród niestety)

1. robić kopcia na spojeniu skrzydła/kadłub? W końcu trzy razy wzleciał...

2. śmigło mogło też zostać przemalowane? Jak tak, to nówka sztuka, jak nie to odrapane :) 

3. mogę się tylko domyślać (bo na fotkach tego kompletnie nie widać), że napisy eksploatacyjne po germańsku zostały po prostu zamalowane... 

Ad.1 Zrobiłbym. Mesiek 109 kopcił się charakterystycznie i powtarzalnie, warto to odtworzyć.

Ad.2 Na zdjęciach widać że śmigło zostało oryginalne. Wszystkie ślady na Chorwacie, można powtórzyć na naszym. Najbardziej charakterystyczne są otarcia od wewnętrznej strony na końcach łopat aż do gołego metalu. Przejście jest bardzo płynne.

Ad.3 Skoro na fotkach nie widać, to... wink4

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.