Skocz do zawartości

[W] Messerschmitt Bf109 G-14/AS (Eduard, 1/48)


Thalgonis

Rekomendowane odpowiedzi

Helou (jak mawiają anglikanie) :) 

 

tym razem bardzo nietypowo: mesiek, którego to Nasi przejęli - w kwietniu '45 - za dwie flachy burbona (czy też skacza, jeden pies  :) ) od jankesów.  Acha, kabina jest brasinowska, aż taki dobry w skraczu nie jestem :haha:

 

Dotychczasowe czynności psujące poniżej:

 

image.thumb.jpeg.99fb8f13dfd5491650251549b27f94b5.jpeg

 

image.thumb.jpeg.d28bcb416a3ef02798c23a20178a286b.jpeg

 

image.thumb.jpeg.13e9968dbf1ec7e686a873f725fe261f.jpeg

 

image.thumb.jpeg.ea4ccc543ee4cf45635e3e2a6eb239fb.jpeg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy spod malowania brytyjskiego mogło coś przebijać z poprzedniego... Jeżeli tak, to muszę najpierw zrobić malowanko chorwackie, a na to dopiero brytyjskie i coś tam zostawić „niedomalowane” :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Thalgonis napisał:

Zastanawiam się, czy spod malowania brytyjskiego mogło coś przebijać z poprzedniego... Jeżeli tak, to muszę najpierw zrobić malowanko chorwackie, a na to dopiero brytyjskie i coś tam zostawić „niedomalowane” :)

Na zdjęciach wygląda jakby wszystko zamalowano dość dokładnie. Jedynie spirala na kołpaku się przebijała. Oryginalne malowanie, zwłaszcza oznakowanie, już było mocno sfatygowane. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, barszczo napisał:

Na zdjęciach wygląda jakby wszystko zamalowano dość dokładnie. Jedynie spirala na kołpaku się przebijała. Oryginalne malowanie, zwłaszcza oznakowanie, już było mocno sfatygowane. 

Dzięki :super:

A widziałeś może jakieś inne zdjęcia tej maszyny niż te z tej stronki? Bo z tych tutaj ja nic nie potrafię odczytać :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Thalgonis napisał:

A widziałeś może jakieś inne zdjęcia tej maszyny niż te z tej stronki? Bo z tych tutaj ja nic nie potrafię odczytać :) 

Mam jeszcze kilka w oryginalnych barwach w tym jedno kolorowe. W brytyjskich może jedno więcej, sprawdzę jak wrócę do domu wink4.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W brytyjskich barwach już niestety nie mam nic innego, wszystko co znane jest na stronie której link wrzuciłeś. W oryginalnych mam nieco więcej, samolot był wdzięcznym obiektem dla fotografów. Na szybko parę fotek poniżej, jakbyś potrzebował więcej to muszę pogrzebać:

002.thumb.JPG.7c2eaf469971e54e20421cf765401032.JPG

 

185.JPG.aee211f19bf7a34310f9d7ce3183db45.JPG

 

186.JPG.db305ff9ea59391ba0542912f8d152f3.JPG

 

188.jpg.940d22b8549ca13a268270a7f4957b1e.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za to co wsadziłeś :super:  Myślę, że skoro został przemalowany „porządnie” (a tak wygląda na fotkach, które są na zalinkowanej przeze mnie stronie) to nie ma sensu analizować chorwackiego malowania, tak więc dziękuję, nie szukaj więcej :) 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spód.

Nie jestem pewny czy nie przesadziłem z kontrastem linii podziałów  i nitów... Najwyżej zniknie pod weatheringiem <- chociaż nie będzie duży, z tego artykułu wynika, że polatał po tym przemalowaniu raptem 3-4 loty, czyli raczej nie zdążył się „uświnić” :) 

 

image.thumb.jpeg.1db7e4690bc1d10407712fddef8a24b0.jpeg

 

image.thumb.jpeg.f7ee26db00d3f982f08c7d926f9d6ba7.jpeg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, DamianPoltorak napisał:

Kolorek jak kolerek, mnie tam bardziej martwi to lenistwo na nosku, i ta raz znikająca raz pojawiająca się krawędź na spodzie kadłuba? Nie chciało ci się dopracować tego?

No tak, jest tu pewna niekonsekwencja i nonszalancja. Spód pomalowany i pocieniowany elegancko w pakiecie z zanikającymi liniami podziału nie wspominając o niepoprawionym SF podziale na przejściu kadłub skrzydło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, RogerM napisał:

nie wspominając o niepoprawionym SF podziale na przejściu kadłub skrzydło...

O tym to już nie mówię, ale szparę przed chłodnicą oleju popraw. I ta moja ukochana krateczka... 😂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy pytanka (bez nagród niestety)

1. robić kopcia na spojeniu skrzydła/kadłub? W końcu trzy razy wzleciał...

2. śmigło mogło też zostać przemalowane? Jak tak, to nówka sztuka, jak nie to odrapane :) 

3. mogę się tylko domyślać (bo na fotkach tego kompletnie nie widać), że napisy eksploatacyjne po germańsku zostały po prostu zamalowane... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Thalgonis napisał:

Trzy pytanka (bez nagród niestety)

1. robić kopcia na spojeniu skrzydła/kadłub? W końcu trzy razy wzleciał...

2. śmigło mogło też zostać przemalowane? Jak tak, to nówka sztuka, jak nie to odrapane :) 

3. mogę się tylko domyślać (bo na fotkach tego kompletnie nie widać), że napisy eksploatacyjne po germańsku zostały po prostu zamalowane... 

Ad.1 Zrobiłbym. Mesiek 109 kopcił się charakterystycznie i powtarzalnie, warto to odtworzyć.

Ad.2 Na zdjęciach widać że śmigło zostało oryginalne. Wszystkie ślady na Chorwacie, można powtórzyć na naszym. Najbardziej charakterystyczne są otarcia od wewnętrznej strony na końcach łopat aż do gołego metalu. Przejście jest bardzo płynne.

Ad.3 Skoro na fotkach nie widać, to... wink4

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.