jachud3 Napisano 5 Lipca Autor Share Napisano 5 Lipca Jedziemy dalej. Przed malowaniem kadłuba stwierdziłem, że wygodniej będzie pomalować i zamaskować pas szybkiej identyfikacji i żółty nochal. Szybka rundka przygotowawcza... I mam takie coś: I właśnie zobaczyłem, że musiałem sobie czymś zetrzeć farbę na czubku nosa. Do poprawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 5 Lipca Share Napisano 5 Lipca 12 minut temu, jachud3 napisał: I właśnie zobaczyłem, że musiałem sobie czymś zetrzeć farbę na czubku nosa. Do poprawki Oj tam, z tego się nie strzela... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Lipca Autor Share Napisano 10 Lipca Baza jest, trochę jeszcze rozjaśnię miejscami i lecę z RLM79. @barszczo brak krateczki do kontroli 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 10 Lipca Share Napisano 10 Lipca Godzinę temu, jachud3 napisał: @barszczo brak krateczki do kontroli No! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 12 Lipca Autor Share Napisano 12 Lipca W dniu 3.07.2025 o 22:52, jachud3 napisał: tym razem obiecałem sobie, że zatrzymam się jeden krok przed "dobra, jeszcze jedna warstwa i powinno się ładnie ujednolicić" Zobaczymy jak na tym wyjdę Koniec na dole, wieczorem zabieram się za górę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 14 Lipca Autor Share Napisano 14 Lipca RLM79 przed drobnymi korektami i finalnym stonowaniem rozjaśnień, ale zostawiam to sobie na jutro. Wtedy też zdejmuję maski i zaczynam mentalne przygotowania do ciapkowania RLM80, muszę najpierw potrenować na jakimś złomie. Czy macie doświadczenie z mazaniem ołówkiem po farbie? Nie będzie przebijać spod kolejnej warstwy farby? Chcę sobie wyrysować kontury zielonych ciapków żeby nie lecieć totalnie freehand i YOLO tylko się trochę boję że mi te kontury potem wylezą. To też trzeba będzie spróbować na boczku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roland_Sebastian Napisano 16 Lipca Share Napisano 16 Lipca Ołówek może wyleźć spod farby, lepsza jest kredka akrylowa o kolorze zbliżonym do koloru kamuflażu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 16 Lipca Autor Share Napisano 16 Lipca Właśnie z tą kredką to różnie bywa, bo slyszałem że potrafi się rozpuścić i zmieszać z nakładanym kolorem (pozdrawiam C.J. ). Wczoraj próbowałem na złomie z ołówkiem i niestety przebija jak cholera, więc muszę wymyślić coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roland_Sebastian Napisano 16 Lipca Share Napisano 16 Lipca Ja stosuję kredę i nie miałem problemów, ale krawędzie zaznaczam bardzo lekko, tak, że momentami trzeba się bardzo mocno przypatrzeć gdzie jest kreska. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 16 Lipca Autor Share Napisano 16 Lipca Spróbuję. W ostateczności wytnę sobie negatywy plamek z papieru i polecę "od szablonu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 16 Lipca Share Napisano 16 Lipca Ale że to już cały RLM79 na górze? Coś un za brązowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 18 Lipca Autor Share Napisano 18 Lipca W dniu 16.07.2025 o 23:24, barszczo napisał: Ale że to już cały RLM79 na górze? Coś un za brązowy... No i cholera, też mam z tym trochę problem. Malowałem Gunziakowym H66, teoretycznie RLM79. Po pierwszej warstwie marmurku na czarnej bazie wyglądał zdecydowanie za ciemno, z rozjaśnieniami ciut lepiej, teraz po zblendowaniu wydaje mi się że za bardzo wpada w brąz. Poszperałem trochę w internecie o wczesnym i późnym RLM79 i wydaje mi się, że po prostu pomalowałem tym późnym odcieniem. Spróbuję to chyba jeszcze jakoś przefiltrować z domieszką Middle Stone żeby bardziej wpadło to piasek niż brąz, ale pewnie stracę cieniowanie. W każdym razie w naturalnym świetle mnie to mniej razi niż na fotkach. Zdjąłem maski, parę miejsc do lekkich korekt na przejściu kolorów się trafiło + na żółtym oderwało farbę w kilku miejscach, ale jestem w trakcie poprawiania. + od góry w świetle słonecznym bez żadnych suwaków: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 18 Lipca Share Napisano 18 Lipca Na tych zdjęciach wygląda ciut lepiej . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Sierpnia Autor Share Napisano 10 Sierpnia Z małą przerwą i perturbacjami po drodze, ale wymalowane i zabezpieczone GX-100. Teraz kalki 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 10 Sierpnia Share Napisano 10 Sierpnia Ładnie, ale chyba ciut gęściej z tymi plamami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 10 Sierpnia Autor Share Napisano 10 Sierpnia 9 minut temu, barszczo napisał: Ładnie, ale chyba ciut gęściej z tymi plamami . I tak, i nie są zdjęcia z różnych jednostek gdzie faktycznie plamek naciućkane jak mrówek: Ja ekstrapolowałem ze zdjęcia oryginału, gdzie widać że tych plam nie ma aż tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 10 Sierpnia Share Napisano 10 Sierpnia Jachud masz rację, plamki były większe, mniejsze, były gęściej i rzadziej malowane... Trzeba podpierać się zdjęciem konkretnego budowanego samolotu. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano Środa o 17:47 Autor Share Napisano Środa o 17:47 Szybkie pytanie do grona ekspertów; z tego co wyczytuję z fotek z epoki, napisy eksploatacyjne na żółtym nosie były zamalowane (mam na myśli głównie oznaczenia zapięć), tak samo jak nie mogę dojrzeć oznaczeń do podnoszenia kadłuba na białym pasie przed ogonem. Reszta jak trójkąty paliwowe, ciśnienia opon, "nie wchodzić" itp. powinny być. Intrygują mnie numerowane sekcje kadłuba, bo tego nie widzę na żadnej pustynnej 109. I czy napisy wypadające pod plamami RLM80 były odtwarzane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Środa o 19:01 Share Napisano Środa o 19:01 Godzinę temu, jachud3 napisał: z tego co wyczytuję z fotek z epoki, napisy eksploatacyjne na żółtym nosie były zamalowane (mam na myśli głównie oznaczenia zapięć), tak samo jak nie mogę dojrzeć oznaczeń do podnoszenia kadłuba na białym pasie przed ogonem. Reszta jak trójkąty paliwowe, ciśnienia opon, "nie wchodzić" itp. powinny być. Intrygują mnie numerowane sekcje kadłuba, bo tego nie widzę na żadnej pustynnej 109. I czy napisy wypadające pod plamami RLM80 były odtwarzane? Jak dla mnie, jedynym powtarzającym się symbolem na pustynnych Emilach był krzyżyk oznaczający apteczkę . Numery sekcji kadłuba? Bywały. Trójkąty paliwowe i olejowe? Bywały. Oznaczenie podpięcia zasilania i ładowania tlenu? Bywały. Itd. Itp. Bez zdjęć konkretnego egzemplarza ze wszystkich stron nie da rady. Osobiście dałbym podpięcia prądu i tlenu, krzyżyk apteczki, trójkąt paliwowy, bo prawdopodobnie na zdjęciu go widać i tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano Środa o 19:51 Autor Share Napisano Środa o 19:51 Wrzucam na zachętę; jeśli ktoś jeszcze hejtuje "nowe" kalki Edka wystarczy porządnie wypchnąć całe powietrze spod nalepki, potem posmyrać White Spiritem i bez żadnych uszkodzeń powstaje TO: Efekt moim zdaniem wart poświęcenia czasu 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.