Mikey Napisano 16 Listopada 2008 Share Napisano 16 Listopada 2008 Trochę mi niezręcznie pisać coś na nie w Twoim temacie ale myślę, że mi wybaczysz ;) Chodzi o tylną ścianę kabiny. Widać na niej nierówności jakby była źle zaszpachlowana albo coś w tym stylu. Dość nienaturalnie to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bilonzo Napisano 16 Listopada 2008 Share Napisano 16 Listopada 2008 Mikey a pomaluj tak model pędzlem jak Elefantes, to jesteś dobry . Mi się wydaje że ta (prawie niewidoczna) nierówność wyniaka właśnie z tego (ślad po pędzelku)... Mi się bardzo ten model podoba . Oby tak dalej Mistrzu . Pozdrawiamm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paffko Napisano 16 Listopada 2008 Share Napisano 16 Listopada 2008 A flota miedzino-złotych kolosów dalej się powiększa - i to z jakimi efektami Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikey Napisano 17 Listopada 2008 Share Napisano 17 Listopada 2008 To jest malowane pędzlem??!! o kurcze to zwracam honor, nie spodziewał bym się, że to pędzlem malowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 20 Listopada 2008 Autor Share Napisano 20 Listopada 2008 No akurat to, że jest malowany pędzelkiem to nie jest żadne wytłumaczenie. Mikey dobrze zauważył, tylna ściana kabiny ma pewne nierówności w wyniku niezbyt precyzyjnego zaszpachlowania, ale tak jużpostanowiłem zostawić i nic tego faktu już nie zmieni Tymczasem tak się prezentuje model z doklejonym przednim zderzakiem i zamontowaną na stałe maską. Jeśli chodzi o silnik to dołożyłem pare przewodów i dosyć solidnie zabudowałem przednią ściane kabiny. No i oczywiście brak sleepera wymusił konieczność przesunięcia wydechów do przodu, są ładnie teraz schowane z tyłu pod kabiną c.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ITALERITRUCK Napisano 20 Listopada 2008 Share Napisano 20 Listopada 2008 Wszystko prezentuje się bardzo pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł216 Napisano 20 Listopada 2008 Share Napisano 20 Listopada 2008 No jak zwykle pięknie się prezętuje xD Ile masz już modeli w firmowym malowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek Tul Napisano 20 Listopada 2008 Share Napisano 20 Listopada 2008 No, no bardzo mi się podoba Marcinie model, ta szybka na tylnej ścianie kabiny spoko, rewelacyjnie wygląda otwarta maska i te żyłki metalowe co trzymają maskę, po prostu rewelacja brak słów, no i instalacja wydechowa z tyłu też robi na mnie wielki wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eKrystian Napisano 21 Listopada 2008 Share Napisano 21 Listopada 2008 Wszystko wygląda bardzo ładnie jak zawsze w twoim wykonaniu. Bardzo mi się podoba silnik. Pozdr. Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 27 Listopada 2008 Autor Share Napisano 27 Listopada 2008 Na prośbę jednego z forumowiczów, a i pewnie ku zadowoleniu innych przedstawiam schematy i rysunki z których korzystałem przy budowie forda. Przewody na ramie podpinam według poniższego schematu: Stosuję ten schemat obecnie do wszystkich moich modeli, zmieniam jedynie ustawienia zbiorników, podobnie rzecz się ma jeśli chodzi o podpinanie poduch: Powyższy rysunek prezentuje GMC, ale myślę że podobne rozwiązania stosuje Ford, jak i inne firmy (tak mi się wydaje) Z silnikiem to jest trochę trudniejsza sprawa bo ten Italerowski to jest 'ala Cummins ale taki nie do końca Ja ten w Fordzie dodatkowo okablowałem na wzór Caterpillara 3406E wyposażonego w ECM (Electronic Control Module): Za ECM posłużyła mi skrzynka czołgowa w skali 1:35 (dokładnie z Leoparda), kabelki i podpięcia wg poniższych rysunków: Kolejne podłączenia na silniku (strona lewa): ...i strona prawa: Na deser wspomaganie dźwigni zmiany biegów: ...oraz układu wspomagania skrętu przedniej osi: Ale oczywiście najlepiej inspiracji szukać na fotkach oryginalnych pojazdów, tych na których się wzorujemy. Oto fotka z katalogu Forda - jedna z wielu jakie można znaleźć w necie. Myślę, że co nieco wyjasniłem i pomogłem w zrozumieniu co i jak. Dodam na koniec, że wszystkie powyższe fotki pochodzą od użytkownika 'modeltrucks25thscale' - mam nadzieję, że nie będzie miał mi za złe, że je tu pokazałem Link poniżej: http://public.fotki.com/modeltrucks25thscale/model_magazine_articles/car_modeller/ pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 28 Listopada 2008 Share Napisano 28 Listopada 2008 Marcinie, chyba mogę tak do ciebie mówić. Powiedz mi co to jest , to na drążku zmiany biegów, które jest podłączone przewodem "D" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 28 Listopada 2008 Autor Share Napisano 28 Listopada 2008 ...co to jest , to na drążku zmiany biegów, które jest podłączone przewodem "D" ?? No ja za bardzo też się nie orientuję, mogę jedynie pokazać jak to wygląda: A tu jeszcze dwie fotki silnika Forda: PS Wszystkie fotki i rysunki są dokładnie opisane w linku, który podałem w moim ostatnim poście (tyle że po angielsku),ale ładnie jest wszystko wyłożone na tacy co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 28 Listopada 2008 Share Napisano 28 Listopada 2008 ...co to jest , to na drążku zmiany biegów, które jest podłączone przewodem "D" ?? No ja za bardzo też się nie orientuję, mogę jedynie pokazać jak to wygląda: To jest przełącznik półbiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 28 Listopada 2008 Share Napisano 28 Listopada 2008 Aha, mi to w ogóle czegoś takiego nie przypominało. Ale ja mam wzorce tylko z nowych europejskich ciężarówek, a tu przełącznik inaczej wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekKr. Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Z tego co się orientuję w skrzyniach biegów w Stanach raczej rzadko zdarzają się półbiegi. Wydaje mi się, że to raczej będzie przełącznik mała-duża skrzynia. Elefantes, wielkie dzięki za schematy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Ja raz widziałem filmik na którym gość miał dwie dźwignie zmiany biegów i obiema naraz zmieniał biegi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł216 Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 W Scani Vabis były 2 drążki do zmiany biegów i obiema trzeba było zmieniac biegi i do tego trzymajac kierowice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 do tego trzymajac kierowice Nie koniecznie rękom, można było zębami............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Z tego co się orientuję w skrzyniach biegów w Stanach raczej rzadko zdarzają się półbiegi. Wydaje mi się, że to raczej będzie przełącznik mała-duża skrzynia. Elefantes, wielkie dzięki za schematy! a mała to nie jest to samo co półbieg w Liazie była mała i duża 5, ale nazywało się to półbiegami. Ps. W jelonku 315/317 też były dwie dźwignie, z czego druga była do gaszenia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Dzięki ci wielkie za to, jak już jak siedzimy w tym temacie mógłby mi ktoś wytłumaczyć czym są te podzespoły na tym schemacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Dzięki ci wielkie za to, jak już jak siedzimy w tym temacie mógłby mi ktoś wytłumaczyć czym są te podzespoły na tym schemacie 1 - sprężarka 2 - hamulec ręczny 3 - siłownik 4 - hamulec zasadniczy 5 - odwadniacz 6 - regulator ciśnienia, nad szustką zbiornik na płyn odmrażający 7 - zawór regulujący ciśnienie w zbiornikach 8 - jakiś rozdzielnik ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł216 Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Nawet znalazłem fotke na jakiej zasadzie to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miqs Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Zdjecie (chyba) z Trailera warto by było dodać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł216 Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 29 Listopada 2008 Share Napisano 29 Listopada 2008 tornado Dzięki wielkie trzeba będzie coś pokombinować chociaż z przodu koło silnika bo z tył i tak nic nie widać w tym wozie strażackim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.