Skocz do zawartości

Kittyhawk Mk. IA AK913, 112 Sq (1:48 Hasegawa) - parawarsztat


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

W tzw. międzyczasie zrobiły się stery i trysnęły się podkładem. Nie jest tragicznie; spodziewałem się dziur po obróbce, a tu tylko (?) trzeba wyrównać powierzchnie konstrukcji pod płótnem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, barszczo napisał:

A ja z innej beczki, czy AK913 którego budujesz, miał te okrągłe, niebieskie światła pod kabiną?

Jedno, z lewej strony. Najbliższy mojemu, czyli AK919 ma zdjęcie tylko prawej burty, i tam tego światła nie ma. Tylko na lewej burcie mają je AK803 i 905. AK940 i 933 mają je po obu stronach, przy czym po lewej jest czerwone. A żeby było zabawniej, ET574 nie ma ich w ogóle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę się za wykańczanie kadłuba; czy ktoś wie, jak w rzeczywistości był malowany środek wylotu chłodnicy pod silnikiem? Wewnętrzne ścianki i wewnętrzne strony żaluzji? Na egzemplarzach muzealnych jest i IG i jakiś średnioszary (Neutral Grey?), no ale właśnie - na muzealnych. Bo zastanawiam się, czy tam nie robiło się zbyt gorąco, żeby te farby wytrzymały? I czy nie pozostawiano gołego amelinium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak, to żaluzje malnięte i washnięte.

IMG_4655.thumb.jpeg.5463b785009f21fec42207890e7e8d80.jpeg

 

I nawet wklejnięte.

IMG_4663.thumb.jpeg.075f677019f3ed54dc19f64757e9fe46.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wziąłeś te wzierniki pod osłoną chłodnic? Tam nic takiego nie było. Jedynie na niektórych maszynach w służbie RAF, zwłaszcza tych późniejszych, wykonywano prostokątny otwór osłonięty przynitowana owiewką co wyglądało na modyfikację polową. Mam nawet gdzieś zdjęcie P-40E z niepomalowaną jeszcze tą owiewką. Ten prostokąt u ciebie, to właśnie był ten otwór za chłodnicami, ale te dwie klapki to dla mnie zagadka. A całość wyglądała tak:

014.thumb.JPG.213420ab8d9b3fc9a572f5b8b46044a3.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, barszczo napisał:

Skąd wziąłeś te wzierniki pod osłoną chłodnic?

Że były już na modelu, to akurat żaden argument. Ale są na AK905:

image.thumb.jpeg.756008bc0772f18ccf1735deed7bdd09.jpeg

i AK940:

image.thumb.jpeg.ba07cda870f21d2070dfbec60bfb78de.jpeg

 

Ale jak się teraz przyjrzałem, to na AK803 pojawiają się po czasie. Na zdjęciach z wojny ich nie ma,

image.jpeg.ea95aed236c230b2156a5e732d28deac.jpeg

a na muzealnym są:

image.jpeg.3a1e8c38f721d80f5ef8f0cba4c12829.jpeg

 

Na AK571 i 933 nie ma, nie widzę ich na żadnym ET. Wygląda na to, że to jakaś późniejsza modyfikacja, retrofitted, jak to pięknie określają Anglosasi.

Żeby było ciekawiej, to tej dodatkowej klapki, którą pokazałeś, nie widać np. na AK596:

image.thumb.jpeg.0e27b6b2b5dfbdd5d294ff6e62d8b184.jpeg

 

ale wydaje się, że jest na GA-V, przed którym pozuje Urbańczyk:

image.jpeg.2d6772185f2a9438a182796796e29cc4.jpeg

 

Chyba w ramach rekompensaty za utracone dwie klapki, tę dodatkową zrobię otwartą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Helmut napisał:

Ale jak się teraz przyjrzałem, to na AK803 pojawiają się po czasie. Na zdjęciach z wojny ich nie ma,

I tu sobie odpowiedziałeś, to wygląda na modyfikacje muzealne. 

 

6 godzin temu, Helmut napisał:

Chyba w ramach rekompensaty za utracone dwie klapki, tę dodatkową zrobię otwartą.

Odpuściłbym. Jak nie masz zdjęcia swojego egzemplarza z tą modyfikacją, to nie ma sensu tego robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, barszczo napisał:

Jak nie masz zdjęcia swojego egzemplarza z tą modyfikacją, to nie ma sensu tego robić. 

Nie mam też zdjęcia BEZ tej modyfikacji... Ale może i masz rację.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, barszczo napisał:

to wygląda na modyfikacje muzealne. . 

Ja bym raczej obstawiał jakieś fabryczne modyfikacje, bo za bardzo powtarzalne. Ale to w tym przypadku akurat nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

W tzw. Międzyczasie udało mi się skleić do kupy skrzydła z kadłubem i pokrewne pierdoły typu stateczniki. Na poszedł podkład, na podkład szpachlówka tam, gdzie potrzeba, i malowanie. Całość farbami Hataki, dół - za PFC2 - amerykańską wersją Sky, góra najpierw po całości Middle Stone i na to plamy z Dark Earth. Namordowałem się z tymi wałkami gumy (produkcji chyba Uhu, bo nie chciały się trzymać. Poza tym, ponieważ starałem się podpierać zdjęciami z epoki, musiałem uważać - bo wałek swoją grubość posiada - żeby pamiętać, z której strony granicy koloru go przykleić. Z tym też mi się trochę zeszło, a i tak widzę, że na prawym skrzydle jest za mało DE. Całe szczęście wystarczą domalówki, nie muszę zrywać całości. Poza tym jestem zasadniczo zadowolony, bo udało mi się na granicy kolorów uzyskać dokładnie takie rozmycie, jakie chciałem .

IMG_4735.thumb.jpeg.cf50f4018d1c36ab422a20237c151242.jpeg

 

IMG_4736.thumb.jpeg.1fcaaea3c3f27ee8e692fe54b2279302.jpeg

 

IMG_4737.thumb.jpeg.863508817e32c2e94b2019c463961e9d.jpeg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ proszę Cię bardzą. Chociaż dużo to do oglądania tam nie ma...

IMG_4741.thumb.jpeg.4bca9a473c5ca136c53460182a945e92.jpeg

 

Aha, i przy okazji jeszcze góra z większą ilością Dark Earth.

IMG_4740.thumb.jpeg.1f1d5d62abd7fb42b55ff55c9d5b9c97.jpeg

 

I jak tak sobie patrzę, to widzę, że muszę jeszcze dopracować tę technikę. Same przejścia kolorów, lekko rozmyte są już OK, ale widzę, że mam problem z kontrolą przebiegu granicy. Czy macie do polecenia jakieś te gumowe masy, które Wam się sprawdzają?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten odcień, czy Sky jako taki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_4746.thumb.jpeg.0d689302d93c36858f58d5ea1080c6f4.jpeg

 

W miarę skorygowane plamy. Już nie miałem siły maskować tymi wałkami, trysnąłem z ręki. Jest minimalnie większe rozmycie granic, ale chyba mieści się w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, greatgonzo napisał:

Być może dlatego, że te wałki tak bardziej do skali 1/5 są.

Zrobiłem akurat takie grube, bo chciałem uzyskać rozmycie krawędzi kolorów niewielkie, ale widoczne. Z prób wyszło mi, że taki efekt da mniej więcej odległość 2mm pomiędzy krawędzią maski a malowaną powierzchnią. Obawiałem się, że przy cieńszych wałkach efekt rozmycia nie będzie widoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, barszczo napisał:

Kwestia przyzwyczajenia, jak pustynia to AB musi być od spodu. 

Zasadniczo tak, ale tu przekonał mnie autor Polish Fighter Colors (w tym przypadku pewnie Gretzyngier), zwracając uwagę na jasny kolor spodów we wcześniejszych pustynnych P-40 i na to, że wyraźnie ciemniejszy, czyli AB, pojawił się kiedy Kittyhawki w 112 sq. stały się Kittybomberami, czyli jeśli dobrze pamiętam, od połowy kwietnia '42.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, greatgonzo napisał:

OK, ale gdybyś zrobił 2mm średnicy układałyby się inaczej.

Zgadza się. Tylko że wtedy zewnętrzna krawędź wypadałaby bliżej malowanej powierzchni i przez to rozmycie granicy byłoby minimalne (tak przynajmniej rozumowałem), a tego właśnie chciałem uniknąć. Po drugie, jak pisałem, te wałki bardzo kiepsko się przyklejały i musiałem je wręcz wciskać, co oczywiście powodowało, że robiły się niższe, a jak niższe, to mniejsze rozmycie, i tak wkoło Macieju. Dlatego pytałem o to, czego używają w takich sytuacjach Koledzy.

 

Ale może przekombinowałem.

Edytowane przez Helmut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, stratocaster napisał:

Dzień dobry.

Mam pytanie: dlaczego spód jest w kolorze sky, a nie azure blue? Kiedyś robiłem podobnego P40 ze 112 sqr RAF i nie znalazłem w pustynnym malowaniu innej wersji spodu. A w jakiej książce Gretzyngier o tym pisze?

Napisałem przecież, Polish Fighter Colors (t. 2). Szczerze mówiąc, nie wiem na 100%, czy ten fragment napisał akurat Gretzyngier, ale podejrzewam go, bo kiedyś popełnił kilka artykułów o Polakach w 112 Sq.

Azure Blue na spodzie nie jest błędem, tylko zależy od momentu, kiedy maszyna latała. Mój AK913, jeśli dobrze pamiętam był na stanie dywizjonu w lutym-marcu 1942 (jak chcesz, to jutro mogę podać dokładne daty lotów), a wówczas jeszcze nie wykonywano lotów na bombardowanie, co wg PFC2 spowodowało zmianę koloru spodu ze Sky na AB. Nawet zamieszczona tam sylwetka barwna AK772 (co oczywiście nie jest żadnym argumentem w merytorycznej dyskusji) ma spód Sky.

Edytowane przez Helmut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.