Skocz do zawartości

VW TYPE 2 Pick-Up Truck `67 - Hasegewa - 1:24


M@rcin

Rekomendowane odpowiedzi

Mój skromniutki projekcik

352e6290e2881637med.jpg

Volkswagen Type 2 Pick-Up z 1967 roku, model prosto z pudła, bez żadnych fajerwerków...

Malowanie hmm... Myślałem o dwu kolorowym malowaniu

-pistacjowo-białym (góra biała)

-czerwono-białym (j.w)

i całym zielonym jak na pudełku

Na które się zdecyduje, to czas pokaże ;)

A tym czasem zabieram sie do pracy ;P Jutro pierwsze fotki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to lecimy z fotkami z dzisiejszych prac nad modelem

Na pierwszy ogień poszła karoseria. Troszke szpachli tu i ówdzie i jutro moge kłaść podkład TO czego nie widać na zdjęciach, a co zrobiłem, to pogłębiłem wszystkie linie podziału blach

03cfbe2bfe53f3c7med.jpg

0a767fe11a4cf2a4med.jpg

e6c56b9f80bef959med.jpg

7de3b84e072c8abamed.jpg

 

i po pracach z papierem ściernym

a246b53689bc6607med.jpg

 

Burty. Tu jedynie były brzydkie ślady po wypychaczach

przed...

9dbd1533908548a6med.jpg

i po...

46b607e2f568d654med.jpg

 

Podłoga:

1a3fa528bf6928camed.jpg

po szpachlowaniu:

076b1d2984b87976med.jpg

 

Silnik, a w zasadzie połówka silnika

6e71474720573af9med.jpg

8afc743017b3d27dmed.jpg

 

Fabryczne chromy

4bacfa200afa49cemed.jpg

Nieee! Wyglądały zbyt zabawkowo Szybka kąpiel w Krecie i po chromiku

243c8a47c16548cb.jpg

b2d58329e59731c4med.jpg

 

I jeszcze na deser nowy drążek zmiany biegów:) Dwa ruchy piłką i wiertarką i mamy nową wajche

Stary drążek:

b7e0f55068304abbmed.jpg

i nowy:

b58635b69cc7a953med.jpg

 

I na dziś wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie prezentuję się drążek zmiany biegów w Twoim wykonaniu

 

Powodzonka

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe fajnie że go robisz pamiętam że jak byłem mały (przedszkole) to jako fan filmów "powrót do przyszłości" gdy tylko widziałem tego VW mówiłem że "jadą Libijczycy" (część pierwsza filmu) XD ehhh... takie wspomnienie

 

szkoda że znaczek VW na przodzie jest już "wlany" w resztę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że znaczek VW na przodzie jest już "wlany" w resztę...

 

Też właśnie nad tym ubolewam Nie mam pomysłu jak by tu go ładnie pomalować...

Może ma ktoś jakiś pomysł Będe wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień drugi przy modelu:

Jak widać, przykleiłem burty do kasty Nie wiem czy dobrze zrobiłem, że przykleiłem je przed malowaniem i polerowaniem... Zobaczymy:)

Zrobiłem też nowe zabezpieczenia(?) burt czy też zamki (?) (nie wiem jak to sie fachowo nazywa )

Z prawej "Hasegewa" z lewej moje ;)

a58270833e42a1fcmed.jpg

1e0f9e844d673f30med.jpg

c330eca2c79c044emed.jpg

i z przodu również:

1813eded15deb2b6med.jpg

 

A tu fotka prawdziwego takiego zamka

8a6ee2d85584e3fdmed.jpg

http://hotrod205.wordpress.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz tę stronkę ? http://www.thesamba.com/vw/ ? www.thesamba.com/vw/forum/album_cat.php?cat_id=5 - trochę precyzyjniej

oraz http://www.busselecta.com/bus/ - ta pomoże Ci wybrać schemat malowania.

PS. korek spustu oleju z silnika powinien być wypukły a nie wklęsły ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz tę stronkę ? http://www.thesamba.com/vw/ ? www.thesamba.com/vw/forum/album_cat.php?cat_id=5 - trochę precyzyjniej

oraz http://www.busselecta.com/bus/ - ta pomoże Ci wybrać schemat malowania.

PS. korek spustu oleju z silnika powinien być wypukły a nie wklęsły ...

 

Chłopie!! Za te stronki to masz u mnie super duże

Dziękuje kolego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsair Jak już tak wspomniałeś o tym korku oleju, to dałem dwie "śruby" Abera i o to taki efekt:

9bebcc89417d76f3med.jpg

 

Szczerze powiedziawszy, gdybyś nie wspomniał, to pewnie bym wogóle nie pomyślał o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze kształt nagrzewnic, sądzę że są nie teges.... dodatkowo powinien iść przez całą ich długość szew. http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_info.php?products_id=5096

 

Korek spustu olej w skrzyni jest na ampul... tu Cię wyobraźnia poniosła

Spust oleju silnika klucz płaski 19 + sześć śrub na klucz 10 w celu dokręcenia dekla sitka oleju.

 

http://www.bbt4vw.com/BBT%27s%20restoration/BBTs%20restoration.htm a tu jeszcze trochę materiałów... to teraz może dwa kefirki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze kształt nagrzewnic, sądzę że są nie teges.... dodatkowo powinien iść przez całą ich długość szew. http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_info.php?products_id=5096

 

Tzn? Przepraszam za głupote, ale...gdzie te nagrzewnice u mnie w modelu są

 

Korek spustu olej w skrzyni jest na ampul... tu Cię wyobraźnia poniosła

 

To akurat da sie jeszcze naprawić

 

Spust oleju silnika klucz płaski 19 + sześć śrub na klucz 10 w celu dokręcenia dekla sitka oleju.

 

Kur..teczka :| Na szczęście te sześć śrub jest już odlanych z silnikiem:D Bo... gdyby nie to, to mógłbyć pewien problem... bo, śruba z której wykonałem spust oleju jest już najmniejsza jaką posiadam

 

to teraz może dwa kefirki ?

 

Dwa to obowiązkowo

 

P.S Czyżbyś posiadał takiego "ogórka" w 1:1 ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa to obowiązkowo Cool

Ale nie dodałem, że litrowe ....

Ogórka nie posiadam, ale od wielu lat jestem "zgarbiony" i wiele godzin przeciepałem w kanale pod Vwejami więc znam je z różnej perspektywy.

Nagrzewnice to te "butelkowate" zakończenia silnika (w modelu). http://www.dziambel.com/rys/rama/silnik3.jpg tutaj na fotce widać że po "przejściach" Możesz śmiało wzorować się na silnikach z Garbów (dół), ewentualna różnica to górna część silnika (inaczej rozmieszczone filtr paliwa, wentylator, prądnica. Jeśli chcesz robić cały silnik daj znać coś się wygrzebie.

A teraz do dentysty .... :(

PS: wydech w garbie też może być inny (na dwa gwizdki ) w busach często był pojedyńczy wydmuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie dodałem, że litrowe ....

 

heh:D

 

Nagrzewnice to te "butelkowate" zakończenia silnika (w modelu). http://www.dziambel.com/rys/rama/silnik3.jpg tutaj na fotce widać że po "przejściach" Możesz śmiało wzorować się na silnikach z Garbów (dół), ewentualna różnica to górna część silnika (inaczej rozmieszczone filtr paliwa, wentylator, prądnica. Jeśli chcesz robić cały silnik daj znać coś się wygrzebie.

 

Na takie "poważne" modyfikacje raczej nie będe sie pisał z prostych powodów. Model kleje ażeby odpocząć od innych zaczętych projektów, a że trafił sie akurat konkurs, to czemu miałbym nie wystartować

Silnika i tak nie widać(głupia wymówka xD), także zostawie te "nagrzewnice" takie jakie dał producent. Model przedewszystkim ma ładnie sie prezentować na półce

 

A teraz do dentysty .... :(

 

3maj sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.