wazee Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 (edytowane) Postanowiłem przyłączyć się do zabawy, pierwszym w mojej karierze modelem w tej skali. Model będzie zrobiony prosto z pudełka, oczywiście w malowaniu i oznakowaniu 308 Dywizjonu Myśliwskiego. Chcę go zrobić z odsłoniętym całym silnikiem i już na wstępie mam pytanko do fachowców o kolor silnika. Instrukcja podaje, że jest on w dwóch odcieniach szarego i z odrobiną srebrnego, natomiast większość zdjęć w necie wskazuje, że były one czarne. I tu mam dylemat. Zapraszam do relacji, która tak naprawdę rozpocznie się po 14 grudnia (urlop). Na razie przedstawiam in-box. Edytowane 2 Grudnia 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 No modelik fajny, nabrałem tylko ochoty na taki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 Prawie najładniejsza wersja Spitfire'a. Czekam z niecierpliwością na rozpoczęcie prac. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 JEA! Spitek! Super są te spity z kroplową owiewką! Przymierzam się od dawna do tego modelu ale słyszałem, że jest kiepsko spasowany. Przy okazji wazee napisz proszę dokładnie jak jest ze spasowaniem części w kokpicie, połówek kadłuba i skrzydeł. Bo reszta to już jakoś pójdzie. Ten modelik będę śledził z podwójną uwagą pozdrawiam! EDIT: Prawie najładniejsza wersja Spitfire'a. Czekam z niecierpliwością na rozpoczęcie prac. Prawda. Mnie bardziej podobają się tylko Mk.22 z pięcioma łopatami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P@wel Napisano 2 Grudnia 2008 Share Napisano 2 Grudnia 2008 Fajny model Życzę powodzenia. Jedyne co przykuło moją uwagę to jakieś dziwne przesunięcia na kalkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Z miła chęcią zobaczę te relację ,mam w planach ten modelik. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazee Napisano 3 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 3 Grudnia 2008 Przymierzałem dzisiaj połówki kadłuba i nie jest źle. Myślę, że wszystko jest do wyprowadzenia bez tragicznych nakładów pracy. Co do kalkomanii, to wcześniej nie zauważyłem tego przesunięcia. Chyba będę musiał poszukać samych, nowych kalek. Zobaczę jeszcze zresztą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcin Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Gratz za Spita, co do urody: kroplowa osłona - zdecydowanie ładna ale zeszpecenie Spitfire'a obcięciem skrzydeł jest dla mnie kwestią niewyjaśnioną. No i jeśli już to cztery łopaty w śmigle ;) Zasiadam do relacji, interesuje mnie ICM bo mam pare jego modeli na oku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grim Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Końce właśnie go w pudełkowym malowaniu 308 DM, muszę jeszcze gdzieniegdzie go podretuszować . Model sam w sobie nie jest tragiczny (kalki to inna historia ), tu i ówdzie ze szpachla trzeba podejść (przejście kadłub-skrzydło, stery wysokości-statecznik pionowy), ale większych problemów nie powinien sprawić Z kokpitem nie ma większych problemów, może poza 'kwadratowym' chwytem drążka sterów Chyba jest to jedyny model 1:48 w tej wersji (nie znam innej firmy) więc trzeba mu co nie co wybaczyć Lucas HS napisał:Prawie najładniejsza wersja Spitfire'a. Czekam z niecierpliwością na rozpoczęcie prac. Prawda. Mnie bardziej podobają się tylko Mk.22 z pięcioma łopatami Jest jeszcze Mk. XIVe (z klasycznym płatem spita) ale zeszpecenie Spitfire'a obcięciem skrzydeł jest dla mnie kwestią niewyjaśnioną. kojarzy mi się, że te 'zeszpecenie' poprawiało właściwości lotne na niskim pułapie (potwierdzi to ktoś ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 kojarzy mi się, że te 'zeszpecenie' poprawiało właściwości lotne na niskim pułapie (potwierdzi to ktoś Question ) Tak zdaje się że tak, stąd oznaczenie LF - Low flight. Musze skołować skądś takiego z krótkimi skrzydłami, 5 łopatami i kroplową owiewką! Wygląda wyścigowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowax Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 kojarzy mi się, że te 'zeszpecenie' poprawiało właściwości lotne na niskim pułapie (potwierdzi to ktoś Question ) Tak zdaje się że tak, stąd oznaczenie LF - Low flight. Dokładnie "Low altitude fighter" o ile mnie pamięć nie myli - czyli " myśliwiec niskiego pułapu " = przeznaczony do walki na małych wysokościach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 U mnie ten modelik leży gdzieś w zapomnieniu od zeszłego roku. Duuuuże problemy ze spasowanie skrzydeł i kadłuba spowodowały, niemałą rozterkę w wyniku której model znalazł miejsce honorowe w kartonie... Tak bywa. Kiedy skończę relację warsztatową i pare innych dupereli to skończę go. A tak, to relacja będzie obserwowana czujnym okiem towarzysza Radkiewicza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Tylko że akurat w Spitfire oznaczenie LF wiązało się z wersją silnika, a nie płata. Przycięty płat często występował w wersjach LF, ale nie zawsze i nie tylko w nich. Nawet słynny Spitfire Vb BM144 Zumbacha, znany jako RF-D, pod koniec służby, już jako RF-H, miał skrócony płat, co jednak nie czyni z niego wersji LF. Ale czy każdy LF miał skrócony płat? To jest oznaczane jako "skrzydło e"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowax Napisano 3 Grudnia 2008 Share Napisano 3 Grudnia 2008 Tylko że akurat w Spitfire oznaczenie LF wiązało się z wersją silnika, a nie płata. Przycięty płat często występował w wersjach LF, ale nie zawsze i nie tylko w nich. Nawet słynny Spitfire Vb BM144 Zumbacha, znany jako RF-D, pod koniec służby, już jako RF-H, miał skrócony płat, co jednak nie czyni z niego wersji LF. Ale czy każdy LF miał skrócony płat? To jest oznaczane jako "skrzydło e"? Skrócony płat i zmodyfikowaną sprężarkę ( tak było w przypadku Spita Vb - z tego co na szybko udało mi się znaleźć) Oznaczenie płata "e" dotyczyło wariantu uzbrojenia ( ale pewien nie jestem :-) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazee Napisano 4 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 4 Grudnia 2008 Częściowo złożony silnik, oczywiście jeszcze do małych poprawek przed malowaniem. Relacja będzie kontynuowana za jakieś 1,5 tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 8 Grudnia 2008 Share Napisano 8 Grudnia 2008 Silnik nieczego sobie. Wiem że swojego czasu było pare sznórków na forum na temat warsztatu podobnego Spitka mk.XVI. Ale gdzie one są? Poczekam na malowanie i wtedy może więcej coś powiem...(choć specem nie jestem) Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grim Napisano 14 Grudnia 2008 Share Napisano 14 Grudnia 2008 Czekamy na ciąg dalszy ...na PWM w warsztacie jest dyskusja na temat malowania tego spita, a dokładnie błędów zamieszczonych przez ICM , warto zajrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 15 Grudnia 2008 Share Napisano 15 Grudnia 2008 No ja również się stęskniłem, a i PW wysłałem w sprawie części do niego.. Ale cuś go ostatnio nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazee Napisano 17 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2008 ar2r: Czy kalki w Twoim zestawie są może proste? Jeżeli tak to za ile można je odkupić? Jeszcze w tym tygodniu powinienem pomalować silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazee Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 20 Grudnia 2008 Jego Wysokość Rolls Royce Merlin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 20 Grudnia 2008 Share Napisano 20 Grudnia 2008 Proponuję nawiercić rury wydechowe ;) Poza tym świetny jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 25 Grudnia 2008 Share Napisano 25 Grudnia 2008 ar2r: Czy kalki w Twoim zestawie są może proste? Jeżeli tak to za ile można je odkupić? Najprawdopodobniej są ok, ale muszę je znaleźć... Mam je napewno, lecz są gdzieś ukryte.. Jak coś to priv bedzie z foto.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ar2r Napisano 3 Stycznia 2009 Share Napisano 3 Stycznia 2009 No jak tam postęp w pracach??? Ijeszcze jedna wiadomość na priv! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazee Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 4 Stycznia 2009 Dzięki ar2r, trwają przygotowania do malowania kokpitu i komory i łoża silnika. Muszę się w końcu wziąć porządnie za budowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazee Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2009 Kokpit i silnik skończone. Uprzedzając późniejsze komentarze, zdaję sobie sprawę, że kształt drążka sterowniczego zasadniczo się różni od oryginału. Jestem jednak jeszcze za słaby w waloryzacjach, a za bardzo zależy mi na tym modelu, żeby coś zrąbać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.