Leszek.Sz. Napisano 16 Grudnia 2008 Share Napisano 16 Grudnia 2008 (edytowane) Witam ponownie. Jako że Czapla leży i czeka na przypływ sił postanowiłem rozpocząć coś co będę w stanie wykonać w założonym czasie. Jednego bis-a z tego zestawu już złożyłem więc mam ścieżkę przetartą. Ten będzie w malowaniu 41 elt z Malborka nr 9494, maszyna utracona na poligonie w Nadarzycach 14.07.2000. Chciałem zrobić ją w takiej konfiguracji podwieszeń w jakiej wykonała swój ostatni lot ale tu nie mam pewnej informacji. Z jednego żródła mam info że 2xR13 lub R-60 +PTB-490 drugie żródło że 2XUB-16+PTB-490. Jak było naprawdę - tego na dzisiaj nie wiem. Sam zestaw jest bardzo przyjemny, linie wgłębne, bardzo delikatne, hamulce aero oddzielnie, owiewka dzielona, bardzo porządnie zrobione wnęki podwozia i koła z goleniami, także za 30 kilka złotych jest fajny bis do złozenia. Edytowane 23 Grudnia 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Napisano 16 Grudnia 2008 Share Napisano 16 Grudnia 2008 Hej Widzę, że z budową bisa nie jestem już sam. Zasiadam w pierwszym rzędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 Witam, Mój ulubiony typ odrzutowca. Będe tu często zaglądał. Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 Chciałem zrobić ją w takiej konfiguracji podwieszeń w jakiej wykonała swój ostatni lot ale tu nie mam pewnej informacji. Z jednego żródła mam info że 2xR13 lub R-60 +PTB-490 drugie żródło że 2XUB-16+PTB-490. Jak było naprawdę - tego na dzisiaj nie wiem. prawidłowa będzie wersja 2 tj. 2xUB-16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 Na pewno nie pociski kierowane powietrze-powietrze,może być 2 zestaw lub ewentualnie tzw.kombajn-tzn.UB-16,działko i 2 bomby 50 lub 100kg. Rozumiem że PTB-490 to zbiornik podkadłubowy 490 litrów. Pozdrowienia dla kolegi modelarza, babcia131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 Wreście polska rura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 17 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2008 Chciałem zrobić ją w takiej konfiguracji podwieszeń w jakiej wykonała swój ostatni lot ale tu nie mam pewnej informacji. Z jednego żródła mam info że 2xR13 lub R-60 +PTB-490 drugie żródło że 2XUB-16+PTB-490. Jak było naprawdę - tego na dzisiaj nie wiem. prawidłowa będzie wersja 2 tj. 2xUB-16 Na wewnętrznych węzłach czy zewnętrznych? Też skłaniałem się do UB-16 bo po co by leciał na Nadarzyce z pociskami powietrze -powietrze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 Jeśli same UB-eki to na wewnętrznych,gdy z bombami to wtedy bomby na zewnętrznych.Nie byłem uzbrojeńcem ,ale problem podwieszeń pojawiał się dopiero przy UB-32 lub bombach większego wagomiaru np.250g.W sumie na 21 można było podwieśić np.4 zasobniki UB-16 ,każda belka była przystosowana do różnych wariantów uzbrojenia.Jeszcze służę w tej jednostce ,znam chłopaków,tego ferlanego dnia miałem dyżur na lotnisku.To był pierwszy i jak się okazało jedyny wylot w tym dniu.Jeśli uzbroisz się w cierpliwość postaram się dowiedzeć coś bliżej o samolocie i wariancie uzbrojenia w tym dniu-może będą pamiętać-niestety stara wiara odchodzi.Będę obserwował postepy-zaczynałem karierę w lotnictwie od obsługi BISÓW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 17 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2008 babcia131 - z nieba mi spadłeś, jak ustalisz dokładną konfigurację podwieszeń dla 9494 z dnia 14.07.2000 to przyjadę do Malborka z wódeczką. Wiem że pilot nazywał się Dariusz Mikołajczyk, katapultował się ale niestety było za nisko i nawet nie zdążył się wypiąć z fotela. Pozdrawiam [ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 Heheee-dzięki za wódeczkę,30 lat w lotnictwie zrobiło swoje.Już nie można latac z prędkościami powyżej 1Ma na niskm pułapie.Zostało tylko bujanie się w gondoli balonu i to na uwięzi.Podzwonię jutro po kumplach , może coś ustalę.Na razie mozesz śmiało zaczynać model.Piękna sprawa te BISY ,szczegolnie jeden element ,ale o tym kiedys przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 sorry:gdybym był generałem pewnie bym dotarł-niestety nie ma już pułku,samoloty rdzewieją pod chmurką,czort wie gdze jest dokumentacja powypadkowa-na pewno w archiwum CKBWL w Warszawie.Bądżmy dobrej myśli,BISY nie latały na poligon tak obładowane jak np.SUKI,mam nadzieję że chłopaki będą kojarzyć.Nie co dzień rozbija się samolot i ginie pilot-na szczęście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2008 Share Napisano 17 Grudnia 2008 A tak w ogóle to samolot byl z 41 plm-jescze wtedy na szczęscie nie istniały tak dziwaczne stwory jak odrębne eskadry.W związku z tym będziesz musiał PATYK zrobic oznaczenie na kadłubie ałbo KRZYŻAKA albo GĄSIORA.To się zmieniało, ale KRZYŻAK ładniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saj4 Napisano 18 Grudnia 2008 Share Napisano 18 Grudnia 2008 Krzyżak jest w zestawie MASTERCRAFT-u A co do wypadku, to pogadam ze znajomym technikiem, pod którego podlegał ten samolot i coś się na temat uzbrojenia znajdzie. Szkoda pana Mikołajczyka. Fajnie że model z mojego podwórka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Grudnia 2008 Share Napisano 18 Grudnia 2008 Ładnie się w eskadrze pracuje-jak nie ma lotów to ma być praca do 15:30 a nie pisanie postów,NIEROBY ESKADROWE-Heheheeeeee. Wariant uzbrojenia feralnego dnia-belki wew.UB-16.belki zew.-po jednej bombie ćwiczebnej 50kg.Pewne na bank.Na pewno namalowany był KRZYŻAK ,pod kabiną było nazwisko technika-chor.KOŁSUT i znaczek klucza ORKA.Mam namiary na zdjęcie tych napisów,postaram się je chociaż zeskanować.Saj4-jeśli na codzień masz kontakt z technikami rozejrzyj się-jestem pewien że parę dni po katastrofie widziałem kolorowe zdjęcie kpt.Mikołajczyka wraz z z młodymi pilotami zrobione dosłownie przed wylotem przy s-locie na stojance.CZOŁEM WASZMOŚCIWIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 18 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 18 Grudnia 2008 Dzięki za pomoc, w zestawie są kalki z gąsiorem i na wszystkich zdjęciach które mam 9494 występuje gąsior, trochę się pogubiłem z tymi godłami bo myślałem że Krzyżak był malowany na MiG-29, a tu następna niespodzianka. Saj4- podaj jak możesz jaki konkretnie zestaw mastercrafta ma krzyżaka do MiG-21. Przeszukałem internet i zdjęcia 9494 z krzyzakiem nie znalazłem. Jeżeli tak jest jak mówi babcia131 to jestem w stanie kupić ten zestaw mastercrafta( drogie nie są) dla samej kalki. Jak ktoś ma zdjęcie 9494 z krzyżakiem to poprosiłbym na maila: leszek.szopieray@vp.pl Pozdrawiam fanów żelazka A tu oryginał: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 18 Grudnia 2008 Share Napisano 18 Grudnia 2008 Na płycie dołączonej do czasopisma Aeroplan dotyczącej MIG-21 znajdziesz zdjęcia 9494 z okresu służby w 9 plm Zegrze Pomorskie i z godłem tego pułku. Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Grudnia 2008 Share Napisano 18 Grudnia 2008 Sorry.Sam też w tym momencie zgłupiałem-rozmawiałem dzisiaj z D-cą klucza w którym był 9494-w dniu katastrofy na kadłubie był KRZYZAK,nazwisko technika i symbol klucza ORKA.Jest przekonany bo s-lot był przygotowywany na przegląd inspektorski i specjalnie odświeżany.Może to są wcześniejsze zdjęcia,ktoś wpadł na pomysł aby 41 plm kultywował tradycje 141Eskadry z 1939r.-co ma pienik do wiatraka.Te s-loty były przemalowywane.Mam namiar na zdjęcia tych malunków-zobaczymy.Może uda mi się pomóc.Uzbrojenie na pewno się zgadza.Miłego tworzenia-niedługo z lotnictwa zostaną tylko modele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saj4 Napisano 18 Grudnia 2008 Share Napisano 18 Grudnia 2008 Patyk, wybacz ze wprowadziłem Cię w błąd, nie zestaw MasterCraft ma tą kalkę, tylko Koppro: http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?grupa_p=1&przedm=548197 , dokładnie ten model mam sklejony i chyba wykorzystam z niego kalki z krzyżakami do modelu MiG-a 29 w malowaniu 41 ELT. Teraz już masz komplet wieści EDIT: Wracając do wypadku, to jako oficjalna wersja podane było to, że pilot (oblatywacz 2 stopnia) przekroczył maksymalne kąty lotu i wprowadził samolot w stan lotu niekontrolowanego. Czytaj samolot kręcił się we wszystkie strony i pech chciał, że kiedy chciał się katapultować, strzelił się w ziemię... No i efekt wiadomy. Jak było naprawdę, tego się chyba nikt nie dowie... Było jeszcze kilka wypadków w 41 w niedalekim czasie właśnie tego feralnego, np zgaśnięcie silnika w czasie lotu (pech chciał że w samolocie był świeży silnik po remoncie) i przymusowa wysiadka (samolot rozbił się 50 m od zabudowań w miejscowości Nowa Pilona) na szczęście nikt nie zginął. Pilot odniósł jednak obrażenia w wyniku wysiadki... Wiele jest do opowiadania w tym temacie, ale to nie miejsce na to ;) Pozdrawiam ! EDIT 2: Ten link się może przydać: http://www.flyshark.republika.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRh_positive Napisano 19 Grudnia 2008 Share Napisano 19 Grudnia 2008 np zgaśnięcie silnika w czasie lotu Nie tworzmy mitow, fakt samolot ulegl wypadkowi, jak swtierdzila komisja "z przyczym technicznych". Pozniejsze ustalenia po przypadku kiedy w jednym z samolotow lecacych na DOL Kliniska rozszczelnil sie zbiornik nr 7, polaczono fakty i w pierwsdzym przypadku moglo dojsc do podobnej usterki. Samolot szczesliwie wyjadowal na lotnisku startu (nb 9483). samolot rozbił się 50 m Samolot spadl ok 150m od drogi krajowej z Gdansk - Warszawa, 100m od nasypu toru kolejowego trasy Elblag - Paslek i ok 250-300m od zabudowan bylego PGR Nowa Pilona. Wiele jest do opowiadania Mysle, ze jak sie czegos nie wie dokladnie (bez obrazy) to lepiej sie nie wypowiadac. Co do samego 9494 to idea szczytna bo samolot w polskich barwach, jakkolwiek robienie modelu samolotu na ktorym zginal pilot jakos mi nie lezy, moze zrobic nb 9444 (szal czworek jak go nazywano w I kluczu eksploatacji 41elt) samolot na tyle ciekawy ze po wpadnieciu w ATU-2M (tzw MiGolapka za progiem pasa) mial wstawiona czesc poszycca (nasada statecznika pionowego) w innym kolorze duraluminium. Tyle ode mnie w tym temacie. Decyzja odnosnie numeru bocznego nalezy do kolegi Patyk. p.s.Glowy za to nie dam ale nie wydaje mi sie zeby na "bisach" w Malborku malowano "krzyzaka" to godlo odeszlo razem z MFami. Na bisach malowano godlo kaczki w I esk (tu moge sie mylic) z zielonymi a w II esk z niebieskimi koncowkami skrzydel lub odwrotnie. Ciekawostka - wyjatkiem byl samolot nb 9483 na ktorym jeden z technikow umiescil to godlo i numer boczny w odcieniach szarosci - samolot szykowany byl na Air Show Radom 2003. Pozdrawiam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saj4 Napisano 19 Grudnia 2008 Share Napisano 19 Grudnia 2008 (edytowane) ...9483 na ktorym jeden z technikow umiescil to godlo i numer boczny w odcieniach szarosci... Tutaj kolory szare wystąpiły ponieważ samolot był malowany w 28PLM w Słupsku, po czym trafił do M-k. ...lecacych na DOL Kliniska rozszczelnil sie zbiornik nr 7, polaczono fakty... Na ten dol leciał mój znajomy ( http://www.flyshark.republika.pl/ lub http://www.flyshark.republika.pl/Samoloty_pliki/41_eskadra_.htm ) Klik i poczytaj. Mysle, ze jak sie czegos nie wie dokladnie (bez obrazy) to lepiej sie nie wypowiadac. A skąd wiesz ze nie wiem dokładnie ?? ;) Do tej pory w eskadrze pracuje technik, pod którego ten samolot podlegał Swoją drogą jak się pytałem kontrolerów z wierzy, to mówili że pilot samolotu rozbitego pod elblągiem zgłaszał problemy z silnikiem. Po czym kazano mu się wznieść na 3500m. Po wzniesieniu się łączność została zerwana, a pilot był już strzelony i wisiał na spadochronie EDIT: Miało być 250m, ale mi dwójka nie wskoczyła... EDIT 2: Fakt, krzyżaków nie ma na "bisach", właśnie poszedłem sprawdzić, wszystkie mają namalowaną kaczkę czerwoną z niebieskimi lotkami (wyjątek 9483 bo ten ma odcienie szarości) EDIT 3: Żeby nie być gołosłownym... Edytowane 19 Grudnia 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saj4 Napisano 19 Grudnia 2008 Share Napisano 19 Grudnia 2008 Ale nie kłóćmy się tutaj PEACE !!!! Patyk, zaglądnij tutaj http://www.41elt.pl/assets/galeria_zegrze/index.php?no=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRh_positive Napisano 19 Grudnia 2008 Share Napisano 19 Grudnia 2008 Tyle ode mnie w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 19 Grudnia 2008 Share Napisano 19 Grudnia 2008 ...9483 na ktorym jeden z technikow umiescil to godlo i numer boczny w odcieniach szarosci... Tutaj kolory szare wystąpiły ponieważ samolot był malowany w 28PLM w Słupsku, po czym trafił do M-k. Akurat ten samolot malował nasz forumowy kolega Marek 1101, który był wcześniej technikiem w Słupsku wiec nie do końca to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saj4 Napisano 19 Grudnia 2008 Share Napisano 19 Grudnia 2008 Akurat ten samolot malował nasz forumowy kolega Marek 1101, który był wcześniej technikiem w Słupsku wiec nie do końca to prawda. Cool Okonek, nie cwaniakuj :P Bo doskonale o tym wiem Ale z wypowiedzi kolegi BRh_positive, wynikało że samolot był pomalowany w M-ku w 41 ELT, a moja wypowiedź to tylko sprostowanie ;) że malowany w Słupsku ;) Przez kogo nie pisałem, bo to się zgadzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 19 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2008 Jeszce raz dzięki za informacje i fotki. Konfigurację z ostatniego lotu mamy już ustaloną 1xPTB-490 2xUB-16 2xP-50. Co do gąsiora czy krzyzaka tu juz mam mętlik i narazie zostawiam tą sprawę. Zdaje sobie sprawę że na tym konkretnym MiG-u zginął pilot, nie robię dioramy z wrakiem MiG-a ze zwłokami pilota w fotelu, tylko konkretną maszynę krótko przed tragicznym lotem. Po świętach ruszę z budową. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.