Jump to content

B-26B/C MARAUDER, Hasegawa 1:72


Drak
 Share

Recommended Posts

zrobiłem troszkę czarnego drybrusha na fotelach i na podłodze. Może słabo widoczny ale jakoś nie chciałem przesadzić z brudem.

 

Daj na podłodze itp. suchego pędzla srebrnym. A tak to bardzo ładnie

Link to comment
Share on other sites

hmm... i pierwsza wątpliwość... według instrukcji bomby są malowane na Olive Drab a jestem też ciekaw czy mogą być żółte jak w niektórych B-17? Jest to na zasadzie kontrastu, tzn. przedział będzie zamknięty ale jak ktoś zacząłby zaglądać przez okienko prowadzące do tego przedziału to może odróżniłby bomby od reszty w przypadku z ich żółtym kolorem?

Link to comment
Share on other sites

ale jak ktoś zacząłby zaglądać przez okienko prowadzące do tego przedziału to może odróżniłby bomby od reszty w przypadku z ich żółtym kolorem

Myślę, że to fajny pomysł Zresztą - to Twój model i pomalujesz bomby jak chcesz.

Kokpit fajny przydały się zdjęcia?

Link to comment
Share on other sites

Fajna ta "Latająca Trumna" . Jeżeli chodzi o bomby to powinieneś je pomalować tak jak radzi instrukcja, czyli na Olive Drab. Do tego dochodziły takie charakterystyczne żółte paski. Bomby malowane były na żółto przed `42, a twoja maszyna pochodzi z `44, więc to by się raczej kupy nie trzymało... Tu masz takie przykładowe foto z "Life`a":

c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ale zawsze go można jeszcze przybrudzić

 

właśnie, dlatego przy okazji brudzenia komory bomb, przybrudziłem też trochę bardziej wyraziście kokpit.

 

modelwork%20027.jpg

modelwork%20028.jpg

modelwork%20029.jpg

modelwork%20030.jpg

modelwork%20031.jpg

 

komorę brudziłem mocniej gdyż częściej jest ona narażona na brud (np. gdy bomby czekają na załadunek na deszczu) a także nie jest za często czyszczona

Link to comment
Share on other sites

To jest świetny sposób na pseudo brudzenie xD. Dodałem jeszcze trochę pigmentu w takim razie, a na fotelach, jak doradził kolega jachud3, zamiast czarnego dry, dałem jaśniejszy od samej skóry by wyglądało to trochę jak jej przetarcia.

modelwork%20032.jpg

modelwork%20033.jpg

modelwork%20034.jpg

modelwork%20035.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

wróciłem ale prace wstrzymane z powodu awarii kompresora (tak jak w Shermanie)... ;( jutro zaspawam dziurę i mam nadzieje że będzie działał... inaczej kiepsko, choć w czwartek znów wyjeżdżam więc później będę musiał się sprężać...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wracam do B-26

 

Zabrałem się za jeden silnik wraz z przegrodą na podwozie.

Oto części

 

DSC00086.JPG

 

 

a tu mały problem... Instrukcja jest na tyle nieczytelna że nie wiem jak wkleić tą część... Tak jak na pierwszej fotce czy na drugiej

???? (chodzi o to co zwisa na tych pałąkach...)

 

DSC00087.JPG

DSC00088.JPG

Link to comment
Share on other sites

A jaka jest różnica między 1 a drugą opcją? Bo patrząc na instrukcje wygląda mi to tak:

te dwie ścianki mają być zamocowane tak jak na zdjęciu 1? Fakt instrukcje w hasegawie bywają nie czytelne a najgorsze jest odczytanie mocowania podwozia, trzeba zgadywać. Mówiłem Ci to już przy kupnie tego modelu :P

Link to comment
Share on other sites

i dalej...

 

trochę wnętrza-

 

DSC00104.JPG

DSC00105.JPG

DSC00106.JPG

 

i następne-

 

DSC00107.JPG

DSC00108.JPG

DSC00109.JPG

 

obecnie wygląda tak, jutro jadę po szpachlę która mi zaschła :P, załatam ubytki przy łączeniach i będą to końcowe prace przed podkładem i malowaniem^^

 

DSC00110.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.