Skocz do zawartości

Pz. Kpfw. I Ausf. A BEFEHLSWAGEN 1:35


Zbyszek

Rekomendowane odpowiedzi

Drakon zamieściłeś dobre fotki (tylko, że more maja straszną - przynajmniej tak u mnie to widać). Chyba jedyne dostępne.

Jeśli chodzi o model to zamieściłem powyżej linki gdzie widać co w tym modelu trzeba przerobić... a trzeba wiele.

Witam.

Wiem,że te fotki są fatalne,ksero ze skanów,ale to jedyne jakimi dysponuje.

Twój model to kawał dobrej roboty!Robiąc ten model można się śmiało oprzeć na tej relacji.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mam te wszystkie fotki co zamieścil Drakon. Mogę podesłać na meila.

Poza tym sporo podpatrzyłem od jakiegoś niemieckiego modelarza.

Jego model pozornie niedbały miał prawie wszystkie korekty merytoryczne. Korzystał facet z jakiś żywicznych konwersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ogólnie na początek części są dość ładnie oby tak samo się sklejało, co do malowania jest możliwość wykonania wozy z Wojny Domowej w Hiszpanii, Wrzesień 39 i Francja 40, ja decyduje się na to ostatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zdecydujesz się na wykonanie modelu w malowanie z Francji 1940, polecam zasięgnąć informacji czy w tym okresie te wozy jeszcze istniały?

Wyprodukowano ich tylko 6 sztuk w 1935 r. Nie znam żadnego zdjęcia tego wozu z kampanii w Polsce a tym bardziej we Francji. Malowania z Polski i Francji to raczej SF producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku, Befehle na jedynkach przetrwały nawet początkową fazę Barbarossy. Jedyna kwestia jest taka, na który wariant Befehla na Ausf. A Zbyszek się zdecyduje. Być może do kampanii wrześniowej/francuskiej przetrwały te egzemplarze z kaemami (niestety częściej od Befehli A focili jakieś jedynkowe Munitionschleppery)? W każdym razie fotki nie kłamią, a wynika z nich, że Befehle (co prawda na bazie wersji B) "śmigały" po afrykańskich pustyniach, Francji, Polsce no i ZSRR...

 

Zbyszek najbezpieczniej byłoby zrobić malowanie hiszpańskie. Przynajmniej będziesz miał pewność, że się okres zgadza, a i oznaczenia Legionu Condor fajne są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu, mieszasz w temacie informacje o PzBfWg I na podwoziu A i B. Piszemy o modelu na podwoziu A! Wszystko co napisałeś o PzBfWg IB jest prawdą, jednak model jest w wersji PzBfWg IA.

Nie potrafię teraz wskazać źródła, ale znalazłem jakiś czas temu informację, że gdy w 1936 rozpoczęto produkcję wozów dowodzenia na podwoziu B (200 szt.), PzBfWg IA wycofano całkowicie. Nie wiadomo nawet czy 2-3 sztuki wysłane do Hiszpanii wróciły do Niemiec. Gdzieś się te pojedyncze sztuki na podwoziu A pewnie zachowały jakiś czas w szkołach i w ośrodkach. Nie znam jednak zdjęć z Polski i z Francji tych wozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie lecisz z tym modelem,już na początek walisz pierwsze błędy.Tylna ścianka wanny kadłuba wyglądała całkiem inaczej.Kuknij sobie na forum warsztatowe,tam kazio składa "jedynki" a ja dłubię na konkursie.Spróbuj najpierw skleić całą wannę kadłuba a dopiero po ewentualnych poprawkach montuj wyposażenie.Co do malowania to Jarekk ma rację,nie ma żadnych kwitów nawet na kampanię wrześniową ,wersja z kaemem również mocno dyskusyjna.Jest jeszcze malowanie przedwojenne w plamy brązowo- zielone na tle panzergrey .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie model I klasa, ale gąski muszą być delikasieńkie

Chyba kolega żartuje...

Dobrze, że chociaż gąsienice z lepszego plastiku dali bo te czarne to był koszmar. Oskubałem połwę i odpuściłem sobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku - pościnaj te wszystkie ponitowane pseudolistwy z krawędzi i wywal to mocowanie wraz z klockiem pod lewarek. Klocek lepiej wydłubać z balsy/kawałka listewki, a samo mocowanie wyglądało zupełnie inaczej. Czeka Cię rzeźbienie mocowań tylnych końcówek błotników. Średnica tego okręgu nad sprzęgiem holowniczym jest za mała, a i sama klapka inspekcyjna na nim ma się nijak do rzeczywistości. Tu i na nPWM "buduje się" kilka merytorycznych Ausf. A, obejrzyj te warsztaty i wykorzystaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z rad

Co od malowania znalazłem jedynie informacje ze pojazd ten wziął udział w Hiszpanii, w liczbie kilku sztuk i nie był uzbrojony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłony końcówek transmisji (mocowania kół napędowych) MB nie mają absolutnie nic wspólnego z oryginałem... Warto się sugerować tym, co proponuje choćby Zvezda/HaPM - tam te elementy są wykonane poprawnie (kształt ściętego stożka). Jak widzę wiele nie będziesz przy nim poprawiał, więc pościnaj chociaż środkowe pseudośrubki na mocowaniach rolek podtrzymujących (środkowe patrząc w liniach pionowych). Mocowania wózków - tam też jest za dużo śrub. Zamiast kilku z nich powinny być małe, tójkątne żeberka wzmacniające...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Temat przesuną się o trzy strony ale nic prace trwają, jak narazie idzie średnio, strasznie dużo szpachlowania, i oczywiście błędy.

Przeglądałem tematy na temat tego modelu i jest wiele do zmian ale ja pozostanę przy tym co jest (z obawy że skiepszczę go do końca)

ee21a39768c3ae02med.jpg

8e50a021a5bdd9c0med.jpg

ac1a584c315c30edmed.jpg

ace97ff9cf274d48med.jpg

6dacfafdf154a9f9med.jpg

Dowiedziałem się że ta wersja liczyła zaledwie kilka sztuk, nie posiadała uzbrojenia i była użyta w Wojnie Domowej w Hiszpanii więc wrzesień 39 i Francja 40 odpadają.

126e6b2e68358cddmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostanę przy tym co jest

 

To nie jest dobra koncepcja ...

 

1. Właz wzięty z wieży jedynki wygląda, jakby był odwrotnie wklejony. Usuń ten okrąg ze środka.

2. Może jednak zetnij te nity z osłon wizjerów i te środkowe z mocowań rolek podtrzymujących.

3. Jamki skurczowe na korpusach wózków domagają się szapchli.

4. Dlaczego koła jedne nie są obrobione?

5. Niepotrzebnie utrudniłeś sobię robotę, przyklejając od razu przednie końcówki błotników (które lepiej montować na samym końcu, po wymęczeniu układu jezdnego i gąsek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelu MB jest dość poważny błąd.

Ten podłużny dość duży otwór z tył kadłuba (od strony silnika) powinien być przesunięty maksymalnie z lewo.

Czyli o około 3-4 mm w lewo. Patrz Twoje 2 zdjęcie od góry.

Jeśli tego nie skorygujesz nie uda Ci się prawidłowo (symetrycznie) rozmieścić haków.

 

Na 3 zdjeciu od góry MB nie zrobiło wizjera. Powinny być z każdej strony pojazdu.

 

Właz wkleiłeś do góry brzuchem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak było w instrukcji

 

I wierz tu instrukcji... A kilku fotek archwialnych zapewne nie przejrzałeś...

 

A skoro męczysz już ten właz - szlifuj dalej, aż zniknie ten "wyższy stopień"/próg. Zewnętrzna strona włazu powinna być gładka, bez "progów". W jedynce jedyne, co ma wystawać to: obudowa wentylatora, taka mała blasza nad otworem pod rygiel i zawiasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsze prace:

Właz nie oszlifowany, powód wydaje mi się że będzie za cienki.

Nałożyłem wstępne malowanie by zobaczyć jak wygląda sprawa szpachlówki, trochę jeszcze jest przy szpachli roboty.

fbf0b72fed23f88fmed.jpg

1d73960a881bcd6dmed.jpg

470765702c1797f4med.jpg

6e701f0ec43534e9med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.