Skocz do zawartości

[Warsztat] Lockheed TR-1A, Italeri, 1:48


Majek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No Tobie to musiał bym spylić po znajomości więc i tanio. Myślałem oddać go na pastwę napalonych allegrowiczów. Ale nie, mam do niego jakis sentyment. Spokojnie poczekaj, Italerka powinna go wznowić za jakiś czas.

 

Tu się zgadzam co do "napalenia" ostatnio widziałem walke o Gripena, który notabene w sklepie internetowym kosztuje 52zł a na alledrogo bili sie za 63 zł.

P A R A N O J A jakaś czy cóś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra...

 

Prawie skonczony fotel pilota... Jeszcze pewnie po wlozeniu go do kokpitu pare drobiazgow doloze, ale narazie mam go dosyc... Jak sie patrzy na zdjecia oryginalu, to tam tyle tych bambetli jest poprzyczepiane, ze nie wiadomo co, gdzie idzie i skad wychodzi. Stwierdzilem, ze juz mi sie nie chce wiecej bawic... Narazie wyglada to tak:

 

31.jpg

32.jpg

 

Rekojesc awaryjnego ciegla katapulty jest za gruba. Zanim ja pomalowalem i dokleilem do fotela, wydawala sie ok. Dopiero majac bezposrednie porownanie z reszta fotela widac, ze drucik byl troche za gruby. Poza tym, na zywo az tak zle to nie wyglada, a przynajmniej ja widac. Gdyby byla mniejsza, pewnie znikla by wsrod reszty dupereli... Poza tym, nie chce mi sie juz tego zmieniac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotel jest ok Wyglada bardzo "profesjonalnie". Oparcie ponizej zaglowka moze da sie jeszcze jakos zmatowic (?) - bo w orginale to tkanina tam byla i bynajmniej nie "swiecaca". Fakt "raczka" jest pancerna - ale twoje argumenty zeby tak ja zostawic sa przekonywujace.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Cholewka... Temat spadl juz prawie na trzecia strone... Majek, bierz sie, kur... czaki, do roboty, bo Cie zaraz ZOSIRRBTR-1A zacznie scigac...

 

No dobra... Tak sobie dlubie w kokpicie, a zeby nie odwalac fuszery, szukam zdjec po sieci... Z tego mejsca mam prosbe. Czy ktos z Was ma moze zdjecia, na ktorych byloby widac w miare wyraznie wewnetrzna strone oslony kabiny? Juz nigdy nie zabiore sie za model tajnego samolotu, bo to oszalec idzie... Zadnych szczegolow sie nie mozna dopatrzec na zdjeciach... A, jeszcze jedna prosba. Szukam tez fotek komor podwozia, goleni itd... Z tym tez jak na lekarstwo.

 

Ale... Przy okazji wpadlem na swietny artykul o U-2. Dziwne, ze wczesniej go nie znalazlem. Polecam go wszystkim zainteresowanym zagadnieniem:

http://www.airspace.pl/readarticle.php?article_id=8

Cala ta moja zbieranina urywkowych informacji zostala tutaj ladnie i obszernie opracowana. A i dowiedzialem sie kilku ciekawych rzeczy, o ktorych wczesniej nie mialem pojecia...

 

Tutaj wypadaloby zrobic mala errate do opisu konstrukcji z poczatku watku. Otoz... Jak sie okazalo, z ta zmiana oznaczenia z TR-1 na U-2S, to nie bylo tak. Najpierw wrocili do oznaczenia U2-R. Juz w trakcie eksploatacji TR-1 zaczeli go modernizowac o te wszystkie wypasione gadzety. Natomiast zamiana oznaczenia wersji na U-2S miala miajece po wymianie silnikow z Pratt & Whitney J75-P-13B na General Electric F118-GE-101, a pozniej na F118-GE-102.

Drugim zasadniczym bledem w moim opisie, byla funkcja tego garba dzwiganego na grzbiecie samolotu. W rzeczywistosci jest to antena satelitarna sluzaca do przekazywania w czasie rzeczywistym informacji z samolotu do punktu dowodzenia.

Dowiedzialem sie tez, ze wiekszosc wyposazenia rozpoznawczego jest modulowa i mozna to ustrojstwo wymieniac w zaleznosci od potrzeb. Z tad tyle roznych zdjec samolotu, przedstawiajacych go w roznych konfiguracjach, zaleznych z kolei od miejsca, w ktorym dzialaly poszczegolne maszyny i od informacji, ktore mialy zbierac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki. Czesc z tych zdjec mam z innych zrodel, ale nie wszystkie. Teraz juz sobie powinienem poradzic... Kurde, nie bedzie pretekstu "nie robie, bo zdjec nie mam".

 

Jeszcze raz dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.