Skocz do zawartości

Zdanie na temat brudzenia współczesnych maszyn


RH

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele osób pragnie widzieć wyeksploatowane "rury " ale myśle ze to przesada Tak że jeżeli robimy wspólczesny modelik i nie zapaskudzimy go to też bedzie Ok.Na dowód pare fotek samolotow współczesnych ktore sa w uzyciu a jednak wcale nie wygladaja na zapaćkane

100_1030.jpg

100_1032.jpg

100_1033.jpg

100_1034.jpg

100_1035.jpg

100_1036.jpg

100_1037.jpg

100_1038.jpg

100_1040.jpg

100_1041.jpg

100_1042.jpg

100_1043.jpg

100_1044.jpg

100_1045.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym ale pop pierwsze chcialem tylko podkreślić że zrobiony model wspólczesny bez paćkań też jest prawidlowy.Wszak te samoloty ktore są na tych zdjęciach też kiedys byly czyściutkie jak dostali je do jedynostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądają samoloty przygotowane do pokazów, w malowaniach okazyjnych lub jako reklama . Życie jest okrutniejsze i pokazuje to:

 

No proszę. A gdy rozmawiam z mechanikami/technikami współczesnych maszyn wszyscy podkreślają jak ważne jest utrzymanie w czystości płatowca. Na pytanie dlaczego odpowiedź jest bardzo prosta: na brudnym płatowcu można przeoczyć wycieki płynów eksploatacyjnych. Wycieki natomiast świadczą o nieszczelnościach, a te z kolei mogą zagrażać bezpieczeństwu lotów. Podmalówki, różnice w odcieniach farby, uszkodzenia farby to co innego. Płatowiec natomiast powinien być czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest właśnie meritum. Samolot w malowaniu okolicznościowym, które jest przeznaczone głównie na pokazy/prezentacje, będzie raczej czysty i zadbany, bez wyraźnych śladów zmęczenia eksploatacyjnego i poprawek w powłoce lakierniczej. Nowoczesny samolot jak nasze F-16, odbywający niezbyt częste loty ćwiczebne w czasie pokoju, a w międzyczasie stojący w hangarze, też będzie raczej czysty, a już na pewno nie będzie miał wymęczonych blach i wypłowiałego malowania. Ale samoloty z okresu intensywnych działań wojennych, na przykład Pustynna Burza i częste loty w powietrzu pełnym drobinek piasku, z krótkimi przerwami na dotankowanie i przezbrojenie to już co innego - te będą usyfione, z poprzecieraną powłoką lakierniczą itp.

Dlatego podstawa to weathering "z głową"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy rozmawiam z mechanikami/technikami współczesnych maszyn wszyscy podkreślają jak ważne jest utrzymanie w czystości płatowca. Na pytanie dlaczego odpowiedź jest bardzo prosta: na brudnym płatowcu można przeoczyć wycieki płynów eksploatacyjnych.
- a ktory mechanik Ci powie ze jego samolot moze byc brudny, ze ma to gdzies i generalnie zwis?

 

Z samolotami na pokazach tez bywa roznie:

 

Mirage-2000N

a1450ab259087e2cm.jpg

b55bb00b5d013ab9m.jpg

BO-105P

1dc960f5624a4d43m.jpg

e11af9b264a86257m.jpg

 

Tornado. Tu przy rozwazaniach nad brudzeniem, brudnoscia itp. warto przypomniec ze duzo zalezy od specyfiki konkretnych konstrukcji. Tornado podstawe statecznika pionowego bedzie mial w 99% przypadkach usyfiona od odwracania ciagu, wylot gazow z APU tez robia swoje (dobrze to widac na nowych Eurofighter'ach).

6b49314071852e75m.jpg

bc02a26611348001m.jpg

b2390f13b80978a4m.jpg

50d51c2072af05c8m.jpg

 

"Miss syfu" na Air Show w 2007 roku zostala hiszpanska CASA, ktora przyleciala z wyposazeniem dla EF-18. Byla bardzo, bardzo, bardzo brudna - normalnie szok ze takim samolotem przylecieli na pokazy. Mysle ze wkrotce na forum pojawi sie jej walkaround.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podstawa to weathering "z głową"

I na podstawie zdjęć. Korzystamy z planów do robienia bryły modelu, rycia nowych lini i innych poprawek to do brudzenia musimy mieć fotki stanu usyfienia naszej miniatury.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj tam... zrobiliście dysputę na temat gustów Jeden lubi usyfione, drugi nie... i tak tego który robi czyste modele nie przekonacie do jego usyfienia, a tego co robi maksymalnie realistyczne brudzenia do pokazania samolotu prosto z fabryki... każdemu wedle uznania Mnie się podobają i takie i takie, więc mam ten problem z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy rozmawiam z mechanikami/technikami współczesnych maszyn wszyscy podkreślają jak ważne jest utrzymanie w czystości płatowca. Na pytanie dlaczego odpowiedź jest bardzo prosta: na brudnym płatowcu można przeoczyć wycieki płynów eksploatacyjnych.
- a ktory mechanik Ci powie ze jego samolot moze byc brudny, ze ma to gdzies i generalnie zwis?

Tylko, że nie jest to kwestia zwisu. Tak jak pisałem, na brudnym można nie zauważyć wycieku, świadczącego o nieszczelności, która może zagrażać BEZPIECZEŃSTWU. Osobiście nie znam technika, który ma bezpieczeństwo lotów gdzieś i generalnie zwis jak ładnie to ująłeś i jest aktywny zawodowo.

Podstawa jednak, to jak już to zostało napisane brudzenie z głową. Doskonałym przykładem jest tornado ze swoim odwracaczem ciągu. Po lądowaniu z użyciem tegoż ustrojstwa ta maszyna musi być w części ogonowej usyfiona. Zasada jest jednak taka, że płatowce utrzymywane są w czystości (wszelkie ślady po oleju/paliwie, okopcenia przy działkach są w miarę możliwości szybko usuwane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.