Jump to content

Lim-5P a Mig-17PF


Guest Andzin
 Share

Recommended Posts

Koleżanki i Koledzy,

Jak być może niektórym wiadomo Polska posiadała 10 oryginalnych Mig-17PF, choć w jednostkach przeważały oczywiście Lim-5P. Celem założenia tego tematu jest próba wyszczególnienia różnic między nimi. Żyłem sobie do tej pory w przeświadczeniu, że poza drobnymi różnicami w podziale blach i luków inspekcyjnych nie było między nimi większej różnicy, ale czy na pewno?

Nie chcę niczego sugerować, dlatego nie zamieszczam zdjęć, ale czy wloty powietrza Mig-17PF i Lim-5 nie różniły się znacznie? Wpatruję się w fotki i zastanawiam, czy to te samoloty są różne, czy może powinienem zmienić obiektyw?

Czy ktoś zna średnicę kadłuba w miejscu, gdzie mocowany był pierścień wlotu?

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

Lim-5P był około 120kg cięższy od swojego radzieckiego pierwowzoru, ale zewnętrzych różnic o ile mi wiadomo nie było. Osiągi rónież były bardzo zbliżone i mieściły się w granicach norm przyjętych przez producenta. Wewnętrzne różnice w wypozażenia to stacja radiolokacyjna (sprowadzone PF-y miały RP-1 natomiast polskie Limy już RP-5.

 

Widzę, że dość głęboko siedzisz w temacie mam więc pytanie. Może wiesz coś na temat Limów-5P wyeksportowanych do krajów arabskich. Wiem że kilka latało w barwach Egiptu. Nie mam jednak żandych konkretnych danych co do mumerów seryjnych lub malowań. Może posadasz takie informacje. Byłbym bardzo za takowe zobowiązny. Pozdrawiam

Damian Biwo

Link to comment
Share on other sites

Damiano - niestety nie mam w tej chwili dostępu do domowych "papierów" i nie mogę nic powiedzieć o eksporcie naszych Limów do Egiptu - zwyczajnie nie pamiętam. Do tego, co napisał Patyk w tej chwili mogę tylko dodać, że oprócz NRD i Indonezji partia naszych Limów poleciała jeszcze do Bułgarii.

Jeśli pewna jest Twoja informacja, że sprowadzone PF pochodziły z pierwszych serii i miały radar RP-1 (RP-1 na PF był montowany przez około 1,5 roku) to by mogło tłumaczyć moje wątpliwosci dotyczące kształtu wlotu powietrza. Jak wrócę do domu, to w weekend zamieszczę fotki, żeby "unaocznić" o co mi chodzi

 

Rozszerzając trochę temat naszych 17ek, czy ktoś widział fotkę Mig-17 (nie Mig-17F) z szachownicami?

Link to comment
Share on other sites

witam

Limy 5P w liczbie 20 sztuk były wyeksportowane do Indonezji oraz do byłego NRD. Do NRD byla wyslana mala liczba. O innym eksporcie ten wersji nie słyszałem. Nasz Lim miat stacje RP-5 i moglbyc ciezszy od pierwowzoru radzieckiego co mial starszy radar. Pozdrawiam tomek

Link to comment
Share on other sites

No właśnie wloty powietrza różnią się chyba znacznie w tych maszynach (Mig-17PF i Lim-5P).

 

Wszystkie plany przedstawiają PF z okrągłymi wlotami powietrza, takimi jak na tym Lim-5P:

 

Lim-5P.jpg

 

Jednak Mig-17PF używane w Polsce miały inny kształt wlotów powietrza, taki jak ten:

 

Mig-17PF.jpg

 

Jak widać, (przynajmniej ja to tak widzę ) różnice są całkiem spore. Zastanawiam się teraz, jakie jeszcze tajemnice kryje ta maszyna?

 

Damiano - ja również nie znalazłem żadnej informacji na temat eksportu naszych Limów do Egiptu

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Trzeba było popukać paluchem w ów stożkowy wlot. Sądzę,że jest wykonany z blachy i powstał jako erzatz w miejsce oryginalnego. Tak jak te rury "działek".

Link to comment
Share on other sites

W "Samolotach MiG" Butowskiego (s. 225) jest zdjęcie Lima-5 z podpisem "/.../ Zauważalna większa niż w MiG-17PF pierwszych serii antena we wlocie powietrza./.../"

 

Różnice zatem dotyczyłyby tylko wczesnych serii MiG-17 PF.

Link to comment
Share on other sites

Stożkowa osłona to chyba faktycznie samoróbka (samolot stoi na wystawce przed WSOSP w Dęblinie i jest w dość opłakanym stanie). Realna różnica polega na średnicy dolnych osłon - w Mig-17PF z RP-1 i RP-3 jest mniejsza niż w Lim-5P z RP-5, ponadto wlot w Lim-5P jest bardziej okrągły, przez co inna jest średnica wewnętrzna tego wlotu.

Mierzyłem to "na partyzanta" więc nie chcę podawać centymetrów, ale nadal szukam jakichś dobrych "papierów" na ten temat ...

Link to comment
Share on other sites

Drobna korekta.

Na Mig-17P i wczesnych PF był radar RP-1 Izumrud-1. Na późnych PF był radar RP-5 Izumrud-2. Lim-5P to odpowiednik późnej PF-ki. Różnica zewnętrza pomiędzy radarami RP-1 i RP-5 to właśnie większa osłona (antena) środkowa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.