Guest Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Koleżanki i Koledzy, Jak być może niektórym wiadomo Polska posiadała 10 oryginalnych Mig-17PF, choć w jednostkach przeważały oczywiście Lim-5P. Celem założenia tego tematu jest próba wyszczególnienia różnic między nimi. Żyłem sobie do tej pory w przeświadczeniu, że poza drobnymi różnicami w podziale blach i luków inspekcyjnych nie było między nimi większej różnicy, ale czy na pewno? Nie chcę niczego sugerować, dlatego nie zamieszczam zdjęć, ale czy wloty powietrza Mig-17PF i Lim-5 nie różniły się znacznie? Wpatruję się w fotki i zastanawiam, czy to te samoloty są różne, czy może powinienem zmienić obiektyw? Czy ktoś zna średnicę kadłuba w miejscu, gdzie mocowany był pierścień wlotu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damiano82 Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Witaj, Lim-5P był około 120kg cięższy od swojego radzieckiego pierwowzoru, ale zewnętrzych różnic o ile mi wiadomo nie było. Osiągi rónież były bardzo zbliżone i mieściły się w granicach norm przyjętych przez producenta. Wewnętrzne różnice w wypozażenia to stacja radiolokacyjna (sprowadzone PF-y miały RP-1 natomiast polskie Limy już RP-5. Widzę, że dość głęboko siedzisz w temacie mam więc pytanie. Może wiesz coś na temat Limów-5P wyeksportowanych do krajów arabskich. Wiem że kilka latało w barwach Egiptu. Nie mam jednak żandych konkretnych danych co do mumerów seryjnych lub malowań. Może posadasz takie informacje. Byłbym bardzo za takowe zobowiązny. Pozdrawiam Damian Biwo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Część naszych Lim-5P poszło także do NRD i Indonezji. Co do egipskich to muszę poszukać w swoim archiwum. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Damiano - niestety nie mam w tej chwili dostępu do domowych "papierów" i nie mogę nic powiedzieć o eksporcie naszych Limów do Egiptu - zwyczajnie nie pamiętam. Do tego, co napisał Patyk w tej chwili mogę tylko dodać, że oprócz NRD i Indonezji partia naszych Limów poleciała jeszcze do Bułgarii. Jeśli pewna jest Twoja informacja, że sprowadzone PF pochodziły z pierwszych serii i miały radar RP-1 (RP-1 na PF był montowany przez około 1,5 roku) to by mogło tłumaczyć moje wątpliwosci dotyczące kształtu wlotu powietrza. Jak wrócę do domu, to w weekend zamieszczę fotki, żeby "unaocznić" o co mi chodzi Rozszerzając trochę temat naszych 17ek, czy ktoś widział fotkę Mig-17 (nie Mig-17F) z szachownicami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frescopf Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 witam Limy 5P w liczbie 20 sztuk były wyeksportowane do Indonezji oraz do byłego NRD. Do NRD byla wyslana mala liczba. O innym eksporcie ten wersji nie słyszałem. Nasz Lim miat stacje RP-5 i moglbyc ciezszy od pierwowzoru radzieckiego co mial starszy radar. Pozdrawiam tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 No właśnie wloty powietrza różnią się chyba znacznie w tych maszynach (Mig-17PF i Lim-5P). Wszystkie plany przedstawiają PF z okrągłymi wlotami powietrza, takimi jak na tym Lim-5P: Jednak Mig-17PF używane w Polsce miały inny kształt wlotów powietrza, taki jak ten: Jak widać, (przynajmniej ja to tak widzę ) różnice są całkiem spore. Zastanawiam się teraz, jakie jeszcze tajemnice kryje ta maszyna? Damiano - ja również nie znalazłem żadnej informacji na temat eksportu naszych Limów do Egiptu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSTEK Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Artykuł autorstwa p.Wojciecha Łuczaka pt.,,Limy w Bułgarii,, można znaleźć w Militariach nr.2 Krystek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Trzeba było popukać paluchem w ów stożkowy wlot. Sądzę,że jest wykonany z blachy i powstał jako erzatz w miejsce oryginalnego. Tak jak te rury "działek". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Również stawiam, że ta druga osłona okrągła to samoróbka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manas Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 W "Samolotach MiG" Butowskiego (s. 225) jest zdjęcie Lima-5 z podpisem "/.../ Zauważalna większa niż w MiG-17PF pierwszych serii antena we wlocie powietrza./.../" Różnice zatem dotyczyłyby tylko wczesnych serii MiG-17 PF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Stożkowa osłona to chyba faktycznie samoróbka (samolot stoi na wystawce przed WSOSP w Dęblinie i jest w dość opłakanym stanie). Realna różnica polega na średnicy dolnych osłon - w Mig-17PF z RP-1 i RP-3 jest mniejsza niż w Lim-5P z RP-5, ponadto wlot w Lim-5P jest bardziej okrągły, przez co inna jest średnica wewnętrzna tego wlotu. Mierzyłem to "na partyzanta" więc nie chcę podawać centymetrów, ale nadal szukam jakichś dobrych "papierów" na ten temat ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Drobna korekta. Na Mig-17P i wczesnych PF był radar RP-1 Izumrud-1. Na późnych PF był radar RP-5 Izumrud-2. Lim-5P to odpowiednik późnej PF-ki. Różnica zewnętrza pomiędzy radarami RP-1 i RP-5 to właśnie większa osłona (antena) środkowa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Sam nie wiem, skąd mi się to RP-3 wzięło ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ludlego.mil Posted June 23, 2010 Share Posted June 23, 2010 Co do Wlotów widzę z daleka różnice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.