USS Enterprise Napisano 9 Września 2009 Share Napisano 9 Września 2009 Super sprawa z tymi fotkami Wiedziałem, że na pewno jakieś muszą być i Dragon (+ researchererzy) nie wymyślił schematu z sufitu. Co do bulajów to przypominam sobie, że kiedyś dawno Tim Dike pisał, że właśnie dlatego są w modelu Buchanana 1942 (mimo, że miał je on zaspawane), że będą potrzebne m.in w Livermore. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 10 Września 2009 Share Napisano 10 Września 2009 o więcej, coraz bardziej podoba mi się brak anteny Mk12 na szczycie stanowiska dowodzenia. box-art Livermore przedstawia jakieś wzmocnienia na dziobie i pod kotwicą ale na fotkach tego nie widzę, i dobrze Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 10 Września 2009 Autor Share Napisano 10 Września 2009 Na fotkach Livermore'a z maja 1942 tego nie widać, ale na paru z 1943 i 1944 już jak najbardziej. Co więcej kształt i położenie wzmocnienia pod kluzą wygląda podobnie w różnych jednostkach z serii, także tych z 1942 r. ... Chcę nieco wzbogacić puste burty modelu. Myślę, że maskowanie i jedna warstwa surfacera wystarczy (efekt testowałem w Alfie na oprofilowaniach stateczniki-kadłub). Wiedziałem, że na pewno jakieś muszą być i Dragon (+ researchererzy) nie wymyślił schematu z sufitu. Co do bulajów to przypominam sobie, że kiedyś dawno Tim Dike pisał, że właśnie dlatego są w modelu Buchanana 1942 (mimo, że miał je on zaspawane), że będą potrzebne m.in w Livermore. nieźle! Nie podejrzewałem Dragona o wymyślenie schematu malowania (choć wiem, że schematy pudełkowe potrafią być średnio trafione). Zastanawiałem się tylko nad dostępnością fotek. W przypadku Buchanana - można się niemal potknąć o kolorowe zdjęcia kamuflażu MS12mod w Internecie, w przypadku Livermore'a wygląda to już zupełnie inaczej. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 skierowano mnie do US National Archives, czyli w przestrzeń... a może zbiory można przeglądać w sieci? przynajmniej część Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 30 Września 2009 Autor Share Napisano 30 Września 2009 Może i tak, ale nie chciało mi się walczyć z obfitością zakładek i linków tego serwisu - wyjątkowo nieprzejrzyste toto. Kiedyś był dostępny świetny serwis USNI - archiwa zdjęciowe, ale z powodu ograniczeń technicznych zdjęli wszystkie fotki z sieci... Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 3 Października 2009 Share Napisano 3 Października 2009 wyjątkowo nieprzejrzyste toto faktycznie może mnie ktoś oświecić jak poprowadzić łańcuchy kotwiczne? oglądam zdjęcie w WP, instrukcję Dragona i może już mnie zmęczenie dopadło ale nijak nie mogę wykoncypować co z tym zrobić a przy okazji ma może ktoś Warship Pictorial 12 - USS Benson / Gleaves Class Destroyers? Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 4 Października 2009 Share Napisano 4 Października 2009 tak sobie właśnie myślę, że to "se ne da" by w obu kierunkach działało jednocześnie choć oglądając to zdjęcie (WP) mam wrażenie, że chłopaki próbowali to zrobić Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 4 Października 2009 Share Napisano 4 Października 2009 dzięki moje łańcuchy już przyklejone, pokażę wieczorkiem jak zrobiłem Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 4 Października 2009 Share Napisano 4 Października 2009 3. Lewoburtowy łańcuch wychodzi przez otwór w kierunku dziobu i jest również zabezpieczony stoperem, a nawet dwoma - jeden wzdłuż łańcucha i drugi pod kątem. oglądając zdjęcia innych amerykańskich okrętów trochę inaczej sobie to wykoncypowałem, otóż od strony dziobu łańcuchy nie wychodzą swobodnie spod pokrywy a jedynie mają tam zamocowanie stopery, łańcuch wypuszczany jest przez otwory od strony rufy i owijając się wokół kabestanu biegnie do kotwicy, to o czym mówię pokazuje zdjęcie z okrętu typu Fletcher (czy to właśnie to zdjęcie chciałeś pokazać? ) ech, ile to człek przy okazji budowy modelu się dowie Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 6 Października 2009 Share Napisano 6 Października 2009 fajnie a wracając do poniższej fotki, to czy mi się zdaje czy też może Buchanan w tym czasie (12 mod) miał zakryte/zaspawane bulaje na pierwszym pięterku? Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 6 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 6 Października 2009 a wracając do poniższej fotki, to czy mi się zdaje czy też może Buchanan w tym czasie (12 mod) miał zakryte/zaspawane bulaje na pierwszym pięterku? Faktycznie, wygląda tak jak by ich nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 6 Października 2009 Share Napisano 6 Października 2009 (edytowane) dzięki, też mi się tak wydaje ale wolę by inni też potwierdzili (w końcu może mi się wydawać jedynie) Jędrek Edytowane 6 Października 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 6 Października 2009 Autor Share Napisano 6 Października 2009 Faktycznie - bulaje wyglądają na zaspawane. Na fotce widać też, że praktycznie wszystkie łączenia elementów pomostu muszą być szpachlowane. Już kończę ten proces ale przyznam, że jest trochę nieprzyjemny, zwłaszcza dla wszystkich finezyjnych detali na burtach nadbudówek... Z ciekawostek, dziś na forum modelwarships chyba wyjaśniono tajemnicę tych prostokątnych pudełek przy nadbudówce rufowej - zaraz po wcieleniu okrętów do służby montowano tam podłużne skrzynie do przechowywania drobnego wyposażenia. Z biegiem czasu zastąpiono je trzpieniami służącymi do wystrzeliwania bomb głębinowych (jak pisał Sleepwalker), jest jeszcze dość wyraźna fotka z wczesnego 1942r. pokazująca w tym miejscu... składane ławki. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 6 Października 2009 Share Napisano 6 Października 2009 same ciekawostki żeby było ciekawiej bulaje na sterburcie wyglądają na niezaspawane... szpachlowanie faktycznie jest mało przyjemne, wczoraj rozpocząłem ten proces dla Buchanana a dziś zobaczę co z tego wyszło Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 7 Października 2009 Share Napisano 7 Października 2009 wrzucę tutaj, tak na chybcika trochę poniżej namalowałem jak widzę kształt o którym mówimy, kojarzy mi się z jakimś wspornikiem zrobionym z ceownika myślałem chwilę nad górnym pięterkiem dziobowej nadbudówki, zdjęcie Buchanana pokazuje drzwi, których nie ma w modelu i przesunięty bulaj na zdjęciu z intersującego okresu niewiele widać, jedynie jakieś załamanie koloru natomiast zdjęcie z budowy pokazuje stan taki jak w modelu podobnie kolorowe zdjęcie z '42 mam wrażenie, że pokazuje bulaj na właściwym (dragonowym) miejscu czyli przeróbka dotyczy tych co chcą zrobić model z 44 i poźniejszego okresu teraz mam zamiar się rozejrzeć za fotkami pokazującymi czy na tylnej ścianie tego samego pięterka jest zwykła drabinka czy też pojedyńcze stopnie jak zaznaczył Dragon oraz obejrzeć sobie bulaje na bakburcie najniższego pięterka... faktycznie coś mi tam nie gra Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 7 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 7 Października 2009 myślałem chwilę nad górnym pięterkiem dziobowej nadbudówki, zdjęcie Buchanana pokazuje drzwi, których nie ma w modelu i przesunięty bulaj Ale to jest już chyba po przeróbkach po 1942 - nie wydaje mi się, by w okresie wcześniejszym te drzwi były... (z tą teorią to troszkę strzelam ) EDIT: Nie nadążam za tą wielopłaszczyznową analizą detali hahahaha Ktoś wesprze mnie dobrym słowem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 7 Października 2009 Share Napisano 7 Października 2009 Ale to jest już chyba po przeróbkach po 1942 - nie wydaje mi się, by w okresie wcześniejszym te drzwi były... czyli przeróbka dotyczy tych co chcą zrobić model z 44 i poźniejszego okresu Ktoś wesprze mnie dobrym słowem kiedy tylko chcesz Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 7 Października 2009 Share Napisano 7 Października 2009 wychodzi mi, że: teraz mam zamiar się rozejrzeć za fotkami pokazującymi czy na tylnej ścianie tego samego pięterka jest zwykła drabinka czy też pojedyńcze stopnie jak zaznaczył Dragon zazwyczaj miejsce to jest ukryte za masztem lub z racji słabej jakości zdjęć nie widać za bardzo co tam jest ale po przejrzeniu fotek skłaniam się bardziej ku drabince niż stopniom oraz obejrzeć sobie bulaje na bakburcie najniższego pięterka... faktycznie coś mi tam nie gra we wczesnych okrętach najniższe pięterko nadbudówki dziobowej wyposażone jest w bulaje: na sterburcie 7 (4 w wyższej linii, 3 w niższej) a na bakburcie 6 (wszystkie w jednej linii), Dragon zdaje się, że zrobił je symetrycznie Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 7 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 7 Października 2009 Dragon zdaje się, że zrobił je symetrycznie ... w dodatku 3 + 2 we wczesnych okrętach najniższe pięterko nadbudówki dziobowej wyposażone jest w bulaje: na sterburcie 7 (4 w wyższej linii, 3 w niższej) a na bakburcie 6 (wszystkie w jednej linii) Z tych analiz to my się chyba nigdy nie wykopiemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 7 Października 2009 Autor Share Napisano 7 Października 2009 we wczesnych okrętach najniższe pięterko nadbudówki dziobowej wyposażone jest w bulaje: na sterburcie 7 (4 w wyższej linii, 3 w niższej) a na bakburcie 6 (wszystkie w jednej linii), Dragon zdaje się, że zrobił je symetrycznie Dla Livermore'a zgadzałoby się... zazwyczaj miejsce to jest ukryte za masztem lub z racji słabej jakości zdjęć nie widać za bardzo co tam jest ale po przejrzeniu fotek skłaniam się bardziej ku drabince niż stopniom Kearny miał drabinkę: Na stronie 6 WP o Buchananie jest zdjęcie DD-485 USS Duncan na pochylni - wyraźnie widać drabinkę. U siebie będę usuwał owe stopnie. Z tych analiz to my się chyba nigdy nie wykopiemy Bez pracy zespołowej dalej byłbym na etapie budowy wałów śrub. Mimo dość dokładnej analizy mam wrażenie że i tak posuwamy się nieźle do przodu. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 7 Października 2009 Share Napisano 7 Października 2009 fajne zdjęcie U siebie będę usuwał owe stopnie. też tak dziś zrobię, w sumie to dobra wiadomość, w to miejsce wstawi się kawałek trawionej drabinki i nie trzeba będzie nic więcej kombinować gorzej z bulajami, trzeba będzie zalepić te na bakburcie które nie są w jednej linii... chyba faktycznie trzeba będzie zaznaczyć poręcz od nowa gdyż obawiam się, że kolejnej operacji nie przetrwa Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 7 Października 2009 Super Moderator Share Napisano 7 Października 2009 Świetne materiały Dzięki wielkie Aż żal że w 350 nie da się wszystkiego zrobić ;) Może przyjdzie czas, że kiedyś pokuszę się o wykonanie od podstaw jakiegoś niszczyciela w mniejszej skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 8 Października 2009 Share Napisano 8 Października 2009 rysunki fajne oglądam sobie dalej fotki za każdym razem przyglądając się innemu elementowi i tym razem mój zainteresowało mnie brezentowe pokrycie relingu na "najwyższym pięterku" dziobowej nabudówki, oglądając zdjęcia wychodzi mi, że w '42 chłopaki nie trudziły się od strony rufy przypinaniem brezentu do relingu (nie widać go tam) Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 10 Października 2009 Share Napisano 10 Października 2009 tym razem zastanowiła mnie kwestia relingu wokół działa nr2 tu USS Buchanan w marcu 1942 a tu w maju tego samego roku oba zdjęcia różnią się tym, że na pierwszym reling jest z trzema porzeczkami przechodząc bliżej dziobu w dwie poprzeczki, na drugim już po modyfikacji czyli skrócone słupki z rozciągniętą jedną linką, myślę że modyfikacja dotyczyła obu burt i tak zrobię w modelu mimo, że na zdjęciach USS Aaron Ward maj-sierpień jest podobna sytuacja (maj steburta I wariant, sierpień bakburta II wariant), zastanawia mnie natomiast pierwsza wersja, jest tam drabinka z pokładu dziobowego a w relingu na nadbudówce nie ma zaznaczonego przejścia... przełazili górą, nie było niższej poprzeczki? Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 11 Października 2009 Share Napisano 11 Października 2009 wydaje się, że po obu stronach drabinki są słupki relingu. W takim wypadku pomiędzy nimi rozpięte mogłyby być odpinane łancuchy w tym sęk, że nie bardzo, trochę wyraźniejsze jest zdjęcie USS Aaron Ward i tam nie widać ani dodatkowego słupka (odlegość między nimi nie jest zmieniona) ani łańcuchów ot, taka ciekawostka Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.