Skocz do zawartości

Niszczyciele typu Gleaves_Benson


donalyah00

Rekomendowane odpowiedzi

Może warto wyryć szpilką od okrągłego szablonu coś w stylu delikatnej linii podziałowej. Jedno przejechanie szpilką, bez pogłębiania - tak aby została rysa.

Po delikatnym zapuszczczeniu jasnym washem może wyjść coś podobnego do tej fotki Aarona Warda - na zdjęciu widać w sumie jasne krawędzie spawów.

 

Bardziej mnie te ucha pod rzędem zaspawanych bulajów męczą...

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

to już jakiś hard core do odtworzenia

Zastanawiam się nad nawierceniem najcieńszym wiertłem burt i wklejeniem w otwory oczek zrobionych z cienkiego drutu. Ale to już po malowaniu - maskowanie kamuflażu skutecznie usunęłoby wszelką uprzednią działalność tego typu...

 

A'propos dokumentacji - znalazłem w Modelarstwie Okrętowym Nr 9 (2007_02) niezłe opracowanie na temat SKO Mk.37: plany plus wizualizacje 3D.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już jakiś hard core do odtworzenia

Zastanawiam się nad nawierceniem najcieńszym wiertłem burt i wklejeniem w otwory oczek zrobionych z cienkiego drutu

Marek

a może kawałek blaszki po PE uciąć i małym wiertełkeim przewiercić? wtedy można zagiąć i przykleić do kadłuba albo zrobić dziurkę wkleić i zaszpachlować?

w każdym razie, hardkor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bulajów – gdzieś począwszy od 1942 na wielu okrętach amerykańskich zaspawano je. Robiono to w różnym czasie i w różny sposób, nawet to na okrętach nawet tego samego typu. Stąd nawet okręty bliźniacze miały czasem inną ilość zaspawanych okienek. Dragon opracowując Buchanana ( i mając na uwadze to, że wyda wiele okrętów tego typu) przyjął, że modelarzowi łatwiej będzie zaszpachlować dziurę niż ją wiercić. Dodam tylko, że to że coś zaspawano, nie przeszkadzało za jakiś czas ponowie otworzyć w jakimś miejscu bulaja – widzimy to w Buchananie. Generalnie Amerykanie robili to (zaspawywanie) porządnie i ledwo to widać na zdjęciach, więc w skali 1/350 nie ma raczej sensu robić niczego innego niż szpachlować niechcianą dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad nawierceniem najcieńszym wiertłem burt i wklejeniem w otwory oczek zrobionych z cienkiego drutu. Ale to już po malowaniu - maskowanie kamuflażu skutecznie usunęłoby wszelką uprzednią działalność tego typu...

mogę sobie tylko pogdybać, moje podejście raczej nie będzie skutkowało takimi detalami, najbardziej podoba mi się ciekawy kamuflaż USS Buchanan i USS Livermore

Generalnie Amerykanie robili to (zaspawywanie) porządnie i ledwo to widać na zdjęciach, więc w skali 1/350 nie ma raczej sensu robić niczego innego niż szpachlować niechcianą dziurę

i taki mam plan

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę sobie tylko pogdybać, moje podejście raczej nie będzie skutkowało takimi detalami, najbardziej podoba mi się ciekawy kamuflaż USS Buchanan i USS Livermore
przypatrywałem się malowaniom owych niszczycieli i kamo to jest coś, co mi się bardzo podoba. Będę oczekiwać waszej relacji, szczególnie z etapów malowania, bo modeli u nas na forum z prawdziwym "łaciatym" kamo jak na lekarstwo

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Na moment poruszę kwestię wyrzutni torped: należy zwrócić uwagę, czy wybrana jednostka, posiadająca dwie wyrzutnie torped, ma te wyrzutnie jednakowe czy różne. Najczęściej zdarza się, że obie wyrzutnie to Mark14, ale są też sytuacje, gdzie na pokładzie występuje Mark14 i Mark15 (te z metalowym cylindrem na tubach)...

 

436_07_0541.jpg

 

Mam dokumentację tych wyrzutni - chętnie udostępnię, jeśli będzie taka potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moment poruszę kwestię wyrzutni torped: należy zwrócić uwagę, czy wybrana jednostka, posiadająca dwie wyrzutnie torped, ma te wyrzutnie jednakowe czy różne.
właśnie taka "dłubanina" w szczegółach powoduje u mnie zawrót głowy, niemniej jednak jak pisałem wielokrotnie podziwiam wszystkich, którzy mają radość i zaparcie na jak najwierniejsze odtworzenie .

Ps - przy takim zapleczu dydaktycznym, projekt nie może się nie udać

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
To jeżeli można - udostępnij
Nie ma sprawy tylko potrzebuję troche czasu na zebranie jej do kupy bo mam w formacie pojedynczych skanów a to straszny bałagan jest - chyba ze doszukam się bezpośredniego linka do niej to zaraz zapuszczę - Jędrek, o tobie tez pamiętam w tej kwestii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Znalazłem dziś garść dokumentacji USN, która może być przydatna w projekcie.

 

działa 127 mm: http://hnsa.org/doc/fiveinchtwin/index.htm

wyrzutnie torpedowe: http://hnsa.org/doc/destroyer/ddtubes/index.htm

wyrzutnia bg 1: http://hnsa.org/doc/destroyer/depthprojector1/index.htm

wyrzutnia bg 2: http://hnsa.org/doc/destroyer/depthprojector/index.htm

wyrzutnia bg 3:http://hnsa.org/doc/destroyer/depthtrack/index.htm

 

Dodatkowo tu: http://hnsa.org/doc/plans/ można pobrać plany stoczniowe jednego z Bensonów (DD-616 - USS Nields) i jednego z Gleavesów (DD-618 - USS Davison (ex-DMS37)).

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Świetne zasoby. Tejże właśnie stronki szukałem u siebie - wiedziałem, że gdzieś ja kiedyś miałem. Z tej właśnie stronki pochodzi dokumentacja wyrzutni torped przesłana dwóm naszym kolegom

 

Nota bene stronka hnsa.org ma bardzo spora bibliotekę wszelakiej dokumentacji - odsyłam do niej wszystkich, nie tylko zainteresowanych projektem Benson-Gleaves

 

EDIT: Jaki dokładnie MARK i ewentualnie MOD miały działa 5"/38 na jednostkach typu Benson / Gleaves? Z moich ustaleń wynika, że były to 5"/38 MARK 30. Ktoś jest w stanie to potwierdzić lub zaprzeczyć? Jeśli to prawda to jaki MOD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przygotowuję się do rozpoczęcia relacji, ale cały czas mam jeszcze problem z wyborem jednostki. W związku z tym dwa pytania:

 

1. Czy ktoś z szanownego grona widział zdjęcia Livermore'a w łaciatym kamuflażu MS12 mod? Przekopałem się przez kawałek Internetu i bez efektów.

2. Czy ktoś byłby zainteresowany wymianą modelu USS Livermore (oddam) na USS Laffey (przyjmę)? Proszę o ew. kontakt na pw.

 

Jakoś tak mam opory przed zastosowaniem instrukcji jako wzorca malowania do modelu bez odpowiednich fotek...

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
nie mam pod ręką ale coś mi po głowie chodzi iż w Warship Pictorial na końcu są rysunki Mod. 0 i Mod.2, trzeba by to sprawdzić

Ja- możesz to sprawdzić?

 

dla potwierdzenia dragonowskiego malowania poszukiwane zdjęcia DD-429 Livermore w łaciatym kamuflażu MS12Mod
Nie wiem, czy chciałeś tutaj umieścić stosownego linka... Jeśli tak to go tu nigdzie nie ma... Chyba, że to ogłoszenie o tym, że również i ty poszukujesz tych zdjęć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Marek, dziś rano przyszedł mi do głowy ten sam pomysł ale okazało się iż fotki pojawiły się już w odpowiedzi na Twoje zapytanie, co ciekawe bulaje w przeciwieństwie do Buchanana zostają nie zaślepione a właśnie tego byłem między innymi ciekaw

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.