Skocz do zawartości

Renault Magnum 1:24


pat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum.W dzieciństwie troszkę sklejałem modele kartonowe - z różnym skutkiem ;) . Ostatnio nachodziła mnie myśl, by skleic model plastikowy. Poprzeglądałem str. www i padło na ciężarówkę Renaut. W modelach plastikowych więc jestem nowicjuszem amatorem. Poprzeglądałem Wasze forum i zauważyłem że niektórzy przed nałożeniem już ostatniego koloru farby, najpierw malują dany element farbą podkładową - czy jest to konieczne?? I drugie pyt. które mnie również męczy to pasta do szpachlowania - która jest lepsza typowa dla modeli plastikowych, czy też może byc samochodowa??

 

No i teraz kilka foteczek tego co napaskudziłem. Muszę jeszcze kilka rzeczy wyszlifowac

 

1706a76e08760a37m.jpg

 

7722447e4b4ba2bdm.jpg

 

8a8c30461089dafem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego kolegę!

Podkład raczej jest wskazany bo może być tak że kolor wyżre plastik bez podkładu a poza tym podkład niejako wyeównuje powierzchnię i można go jeszcze przeszlifować. Szpachlówkę lepiej kupić modelarską tak mi się wydaje, ja mam Tamiya.

Jak będziesz miał wątpliwości to pytaj śmiało, ktoś na pewno udzieli pomocy!

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, witam kolegę podkład jest potrzebny tak jak pisał krzysiek, wyrównuje drobne wgłębienia i w przyszłości jak byś chciał pomalować czerwony plastik na biało jest 100% prawdy , że przebije czerwony!!!!!!

Szpachlówkę najlepiej modelarską polecam z firmy tamiya a nie polecam z frmy italeri.

 

 

Życzę powodzenia na drodze modelarskiej i udanych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a dodatkowo po użyciu podkładu widać, rożne ubytki, które można wyszlifować lub zaszpachlować. Co do szpachli używam tamiyę, szpachla ta ma tendencję do zapadania, więc trzeba albo dać trochę grubsza warstwę, albo dokładać po 2-3 razy.