Gość Napisano 26 Czerwca 2009 Share Napisano 26 Czerwca 2009 Witam Jest to mój pierwszy post na tym forum i korzystając z okazji chciałbym sie przywitać Nazywam się Michał, mam 14 lat i modelarstwem interesuję się około jeden rok Teraz przejdźmy do modelu: Model to Ford Escort RS Cosworth fitmy Bburago. Na dachu będzie bagażnik, a na nim deska snowboardowa. Deska jest ukończona w 95%. Jeszcze zostało mi ją pomalować, a bagażnik czeka dużo pracy. Wczoraj zrobiłem turbo. Fotki pokaże jutro jak poskładam do kupy ;) dziś pomalowałem felgi w czarny mat: (później pomaluję je od wewnątrz) Jak będę miał farbkę aluinium/silver/chrom pomaluję śrubki ;) Kolor będzie taki: Daewoo 73L (MOTIP) Do tego będzie maska w czarny mat ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 26 Czerwca 2009 Share Napisano 26 Czerwca 2009 Cześć, model Escorta w wersji C bardzo mi się podoba, pomysł z matowa maską średni, felgi na których stoi model dużo lepiej moim zdaniem pasują niż te przez Ciebie przewidziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mors Napisano 26 Czerwca 2009 Share Napisano 26 Czerwca 2009 Cześć Przyłączam się do zdania fliper_nx'a. Robisz wersję cywilną więc i felgi powinny być takie jakie zakłada 50-latek do autka rodzinnego Zostaw go na tych srebrnych zrób je w chromie, albo w aluminium i będzie suuuper pasować do tej czerwieni Pozdrawiam Mors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Czerwca 2009 Share Napisano 26 Czerwca 2009 Tzn. model tylko z "zewnątrz" będzie seria. We wnętrzu będzie klatka, kubły, gołe wnętrze. Silnik też będzie uturbiony ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mors Napisano 26 Czerwca 2009 Share Napisano 26 Czerwca 2009 Aaaahhhaaaa czyli coś na styl "Tjuner na wakacjach" No to skoro tak chcesz poszaleć, to felgi też muszą być wypasione 5-ramienne będą spox tylko, że... skoro tak, to może i "glebe" zrobisz?? Pozdrawiam Mors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 27 Czerwca 2009 Share Napisano 27 Czerwca 2009 Escort to najfajniejszy samochód pod słońcem... Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 27 Czerwca 2009 Share Napisano 27 Czerwca 2009 Escort to najfajniejszy samochód pod słońcem... Uważam inaczej, a raczej całkiem odwrotnie. Ale jestem ciekawy co wyjdzie z tego "metalowca"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Zrobiłem Turbo i mam pytanie: dobrze jest to podłączone, bo nie znam się na silnikach PS:Sorry że dopiero dziś daję, ale wcześniej mnie nie było w domu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Witaj Zasada działania turbo po krótce : Powietrze zasysane jest filtrem (domyślem się że rolę filtra pełni u Ciebie nakrętka od wentyla), następnie trafia do intercoolera (jeżeli auto go posiada), skąd pędzi do turbiny, która jest umieszczona przy kolektorze wydechowym (by spaliny lecące na wydech ją napędzały) Intercooler ma za zadanie chłodzenie powietrza, które idzie do turbiny i pod większym ciśnieniem (które wytwarza turbo) jest wtłaczane do silnika (chłodniejsze powietrze jest dużo bardziej efektywne niż gorące). Do tego układu dochodzi sporo czujników, klap itp, ale to pomińmy Zatem: Filtr powietrza - intercooler - turbina - silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 I jeszcze jedno pytanie: z którego miejsca ma iść wydech Dzięki Diesel fan za rozpisanie działania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Nie ma sprawy Wydech ma iść z boku silnika - z kolektora wydechowego (4 rurki - po jednej na cylinder w przypadku silnika 4 cylindrowego - które łączą się w jedną, od której idzie układ wydechowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Hmmm.. Bo właś nie po lewej stronie silnika mam kolekotr. I od niego ma odchodzić turbosprężarka i wydech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Turbosprężarka jest zamontowana na kolektorze wydechowym, a do niej jest rura wydechowa tak w uproszczeniu. Oprócz tego w silniku jest też kolektor ssący ale już inna bajka Turbo jest na kolektorze wydechowym, bo napędzane jest spalinami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Czerwca 2009 Share Napisano 29 Czerwca 2009 Czyli tak to ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 30 Czerwca 2009 Share Napisano 30 Czerwca 2009 No z wydechem ok, ale stożek musi iść do intercoolera, a z intercoolera do turbosprężarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Czerwca 2009 Share Napisano 30 Czerwca 2009 Hmmm. A na innym forum zrobili mi taki obrazek: http://img14.imageshack.us/img14/2243/turboh.png I tutaj stożek nie idzie do ic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 30 Czerwca 2009 Share Napisano 30 Czerwca 2009 Z tego rysunku wynika, że to intercooler zasysa powietrza i pompuje to turbo. Jest to kompletną bzdurą Jak sama nazwa (intercooler) wskazuje, jest to chłodnica powietrza, która ma za zadanie ciepłe powietrze (które jest mniej "zdrowe" i efektywne dla silnika) zamienić na powietrze ochłodzone w takim stopniu, na jaki pozwala wydajność owej chłodnicy po to, by z intercoolera do turbo a potem do silnika trafiało powietrza zimne pod ciśnieniem, które wytwarza turbo. Na rysunku, który Ci przesłano od intercoolera odchodzi jeden przewód. W rzeczywistości odchodzą dwa. Aby nie być gołosłownym, proszę: http://www.allegro.pl/item666086566_subaru_impreza_95_2000_intercooler_orurowanie.html Doskonale widać wejście i wyjście z intercoolera. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Czerwca 2009 Share Napisano 30 Czerwca 2009 http://driftjapan.com/blog/wp-content/uploads/2007/08/tubro-kit-3.jpg Ale na przykład tutaj jest tak, że jeden koniec idzie do silnika (tak jak u mnie) a drugi idzie do turbo ( też tak mam). Na rysunku druga rura od IC (tej której nie ma narysowanej) powinna iść do silinka. Więc już sam nie wiem jak to ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lachotek Napisano 30 Czerwca 2009 Share Napisano 30 Czerwca 2009 Viperer Twój ostatni rysunek jest dobry. Powietrze zasysane przez stożek trafia do turbo, gdzie jest sprężane (a to je ogrzewa). Potem idzie do IC,(tu się schładza), a z tamtąd do kolektora ssącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Czerwca 2009 Share Napisano 30 Czerwca 2009 Raczej końcowy wygląd Turbo: I jeszcze jedno pytanie: z czego mogę zrobić ściągacze na rury? Pozdrawiam, Viperer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel fan Napisano 30 Czerwca 2009 Share Napisano 30 Czerwca 2009 Hmmm folia aluminiowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Lipca 2009 Share Napisano 1 Lipca 2009 I jak? ;) W rzeczywistości ta rurka termokurczliwa jest o wiele ciemniejsza ;) Nie wiem czemu tak wyszło na zdj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaro92 Napisano 1 Lipca 2009 Share Napisano 1 Lipca 2009 No fajnie fajnie sobie z tym poradziłeś Taki kolor osłonki jak na zdjęciu też fajnie wygląda Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miki29021 Napisano 1 Lipca 2009 Share Napisano 1 Lipca 2009 Tam gdzie wlot powietrza ma iść stożek i koniec kropka ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Lipca 2009 Share Napisano 2 Lipca 2009 Tam gdzie wlot powietrza ma iść stożek i koniec kropka ;p Ewentualnie przewód, tak, aby filtr umieścić w miejscu, gdzie powietrze ma w miarę niską temperaturę. W modelu widać chwyt powietrza wychodzi tuż nad intercoolerem, i ciężko było by tam jeszcze upchnąć stożek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.