Skocz do zawartości

Nuclear Carrier U.S.S. ENTERPRISE - Revell 1:720


Robert822

Rekomendowane odpowiedzi

Stępkę położono 4 lutego 1958 roku w Newport News, Wirginia; okręt został wodowany 24 września 1960 a przyjęcie do służby nastąpiło 25 listopada 1961 roku. Po wejściu do służby "Enterpise" był poddany programowi intensywnych testów. W październiku 1962 wziął udział w blokadzie Kuby w związku z kryzysem kubańskim.

 

2 grudnia 1965 wchodząc w skład 7 floty operującej w rejonie Pacyfiku jego samoloty pokładowe po raz pierwszy wzięły udział w walce atakując pozycje w Wietnamie zajmowane przez partyzantów z Vietcongu. 3 grudnia jego samoloty pokładowe w ciągu jednego dnia dokonały 165 ataków na pozycje nieprzyjaciela. 14 stycznia 1969 na pokładzie eksplodowała jedna z niekierowanych rakiet typu Zuni. W wyniku pożaru na pokładzie zginęło 27 osób.

 

Początkowo miał być jednym z sześciu lotniskowców o napędzie atomowym jednak ostatecznie z powodu wysokich kosztów budowy pozostał jedynym okrętem swojego typu. Doświadczenie zdobyte w jego budowie posłużyło do zaprojektowania głównego typu amerykańskich lotniskowców z napędem atomowym, okrętów typu Nimitz.

 

W latach 1990-1994 okręt przeszedł głęboki remont i wymianę paliwa jądrowego. Dzięki temu będzie mógł służyć do 2015.

 

Tekst zaczerpniety z : Wikipedia,wolna encyklopedia

 

Kilka fotek z pudla:

 

326084ebbdb39b65med.jpg

e2b02c91e10208b5med.jpg

ea21e1bc512afa6cmed.jpg

a29bd2ce8dcd1c24med.jpg

69bcfb9ef275f660med.jpg

fd5476f896cad548med.jpg

770ec2f439a1e935med.jpg

98ba4e9fd8456cd6med.jpg

55c84875b936a4d1med.jpg

45be626d326d92a4med.jpg

d0d0e2545ee03a2bmed.jpg

e15db36417d15a84med.jpg

11bc4659d21527e6med.jpg

eb5419d681e826fbmed.jpg

63b60042dfbb6e93med.jpg

c0882376a876a90bmed.jpg

 

Co sadzicie o prezenciku jaki otrzymalem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jaaaaaaaaaacie! Będzie bez Hornetów i z tą fachową nadbudówką a'la czapka krasnala! I w dodatku z Vigilantami! Gdzie mój popcorn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. znawców najlepszy model Enterprise we wszystkich dostępnych skalach, czyli dobrze trafiłeś. Co prawda Tamiyka 1:350 jest z pewnością bardziej widowiskowa, ale ma więcej merytorycznych błędów, które trzeba poprawić. No i Revell jest w wersji sprzed przebudowy z lat 60/70. Trochę dziwaczna skala, ale nie odstaje zbytnio od popularnej 700-tki. Niestety Revell lubił takie dziwne wynalazki.

Z chęcią się przyjrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zaczalem obrabiac kadlub po nizej lini wodnej.To w sumie moj drugi model wiec nie zanm sie jeszcze na tym ale straszne nierownosci i wiele dziur.Bedzie troche szpachlowania .Kadlub po wyzej lini wodnej skladany z dwuch czesci nie pasuje do kadlubu po nizej lini wodnej Wiecej rano przed praca nie udalo mie sie sprawdzic.Bede staral sie wrzucac regularnie fotki z postepu pracy byscie wychwytywali bledy.Z gory juz wam za to dziekuje

Chce malowac farbami Revell (akryl +pendzel) bo takie mam pod reka.Wiem ze pactra i valejo sa leprze ale nie moge ich dostac a nie chce zamawiac poczta(z powodow kiedys juz tu opisanych).Ostatnio na modelwork wczytalem ze akryl dobrze rozrabiac z wodka co wy o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie bez Hornetów

Co to jest Hornet w twoim mniemaniu bo ja caly czas myslalem ze jest to jacht ?

I w dodatku z Vigilantami!

Tak samo nie umiem znalezc wyjasneinia co to jest Vigilant (ang.czujny),jak mozesz oswiec mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo nie umiem znalezc wyjasneinia co to jest Vigilant (ang.czujny),jak mozesz oswiec mnie.

 

Chodzi o A-5 Vigilante – całkiem duży i bardzo ładny samolocik operujący z pokładów lotniskowców US Navy w latach 60 i 70-tych.

 

A co do Hornetów to część miłośników amerykańskich lotniskowców uważa, że najlepiej wyglądały gdy w składach ich grup lotniczych znajdowały się F-14 Tomcat. Stąd okres „bez Hornetów” jest lubiany. Oczywiście były okręty na których w tym samym okresie były oba typy, z tym, że F/A-18 głównie jako wielozadaniowe, z zadaniami obrony powietrznej spoczywającymi na barkach czternastek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ten cały podział na lepszy i gorszy okres USN to chodzi po prostu o różnorodność tego co się plątało na pokładzie.

Chyba najbardziej interesująco wypada okres z początku wprowadzania do służby F-14 (razem na pokładzie z F-4, R-5, A-4, A-6, A-7, S-3, E-1 na wylocie, E-2 wchodzi...). Chociaż i w latach 52-62 nie można było narzekać na monotonię (w końcu to okres największych rewolucji w wyposażeniu lotniczym USN - pojawia się wtedy silnik odrzutowy a wraz z nim masa krótkoterminowych ciekawostek jak F7U, F4D, FH-1, F3H, FJ-1, F-11F, jak i mniej krótkoterminowych jak F-8).

Porówajcie sobie teraz z tym co jest obecnie. F/A-18 C/D/E/F, EA-6, E-2C, a niedługo i EA-6 ustąpi miejsca F-18G. Dwa typy samolotów. W dodatku przeważnie szarych. I w dodatku jeden z nich ma tyle charakteru co rozciapany na ścianie kibla komar (i nie mówię tu o Hawkeye'u). Nuuuuuuuuuuuuuuuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata 70-te były chyba kolorystycznie najciekawsze – i dużo różnych typów samolotów i fajne godła oraz malowania. To se ne vrati…

A co do obecnych czasów – no cóż, niestety wszystkie rodzaje wojsk we wszystkich państwach dotyka unifikacja. Zobaczmy jak mało typów myśliwców USAF jest obecnie w porównaniu z latami np. 60-tymi czy 50-tymi, albo jak mało typów niszczycieli w US Navy (słownie jeden ). Przykłady można mnożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert822, widzę że tak w miarę to znalazłeś swoją skalę . Powodzenia w budowie. Masz ciekawy modelik i na pewno ta cała drobnica (chociażby samoloty) wyćwiczą w Tobie dokładność i cierpliwość Powodzenia w budowie i głowa do góry - na pewno każdy Ci pomoże

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialbym podziekowac wszystkim za udzielone mi wyjasnienia na tematy o ktorych nie mialem pojacia .No i oczywiscie podciagnelem sie troche w histori.

Powtarzm pytanko-"Ostatnio na modelwork wczytalem ze akryl dobrze rozrabiac z wodka co wy o tym myslicie"-macie moze cos na ten temat do napisania bo jak czytalem na forum zdania sa podzielone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to kilka fotek z proby obrabiania elementow kadluba i walki z ich spasowaniem:

To jedna z licznych niedokladnosci jakie sa na kadlubie:

074ddb784cbfc10bmed.jpg

Po przylozeniu gornej czesci kadluba do dolnej troche sie przerazilem :

dd201446130e23e5med.jpg

fe111350c3581fb4med.jpg

638a6c39a6e6ec5bmed.jpg

a4ffdbab739545e1med.jpg

3309a6ee6227d6aamed.jpg

Troche podgrzalem to w cieplej wodzie ,troche podociskalem i wyszlo mi to tak:

b2c687fbde16b0e0med.jpg

975c9af1923bb764med.jpg

0dd31bc621669aa0med.jpg

bc1e132a832ad375med.jpg

Staralem sie by jak najlepiej to spasowac ,mysle ze szpachla i papier scierny zalatwia sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akryl + wódka = fajne malowanie, nawet pędzelkiem. Tylko trzeba być cierpliwym i nakładać cienkie warstwy dobrze rozcieńczonej farby.

Akryl + modelarz = .... potencjalne możliwości.

Wódka + modelarz = sesja modelowania odłożona na następny dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzm pytanko-"Ostatnio na modelwork wczytalem ze akryl dobrze rozrabiac z wodka co wy o tym myslicie"-macie moze cos na ten temat do napisania bo jak czytalem na forum zdania sa podzielone
są tacy, co podobno rocieńczają wódkę z colą czy sokami (w wąskich kręgach mówią na to drinki ) ja natomiast polecałbym starą sprawdzoną metodę - lać czystą do gardła i zapijać

A tak poważnie, sam ostatnio się nad tym głowiłem i mój wniosek po małych badaniach jest taki: najlepiej używać dedykowanego rozcieńczalnika danej firmy, albo poczytać na forum. Wszystko zależy jaką farbą (firma) będziesz malować ?

...

ps - zdecydowanie musisz zaszpachlować łączenia kadłuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaką farbą (firma) będziesz malować ?

Bede malowal farbami akrylowymi Revell. tylko nie wiem jak je najlepiej rozrobic bo jak przy Prinz Eugen rozrabialem z woda to nie kryla mi za dobrze a na forum wyczytalem ze ktos zachwalal rozcienczenie farby akrylowej wodka.Niestety nie umiem tego teraz znalezc.

ps - zdecydowanie musisz zaszpachlować łączenia kadłuba

Naturalnie laczenia kadluba bede szpachlowal.I sam kadlub po nizej lini wodnej i na spodzie tez wymaga sporo szpachli ,wydaje mi sie ze forma odlewnicza troche pozostawila dziur i rysow,tez bede to wyrownywal szpachla.

Mam do was pytanko dotyczace malowania tej calej masy samolotow wiecie moze jakie maja miec barwy albo jak sie te wszystkie modele nazywaja bo Revell wydaje mi sie olal ich malowanie i wyglada na to ze mialy by byc jedno-dwukolorowe a moze tak ma byc'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede malowal farbami akrylowymi Revell. tylko nie wiem jak je najlepiej rozrobic bo jak przy Prinz Eugen rozrabialem z woda to nie kryla mi za dobrze a na forum wyczytalem ze ktos zachwalal rozcienczenie farby akrylowej wodka.
Na pewno akryle, a nie emalie ? Ja emalie rozcieńczałem Enamel Thinner'e, Humbrol'a. Proponuję też przekopać dział Jak to zrobić,

np. viewtopic.php?t=9095

Naturalnie laczenia kadluba bede szpachlowal.I sam kadlub po nizej lini wodnej i na spodzie tez wymaga sporo szpachli ,wydaje mi sie ze forma odlewnicza troche pozostawila dziur i rysow,tez bede to wyrownywal szpachla.
i dobrze, model od razu lepiej będzie wyglądać
Mam do was pytanko dotyczace malowania tej calej masy samolotow wiecie moze jakie maja miec barwy albo jak sie te wszystkie modele nazywaja bo Revell wydaje mi sie olal ich malowanie i wyglada na to ze mialy by byc jedno-dwukolorowe a moze tak ma byc'?
Tu Ci nie pomogę, bo nie wiem. Najprościej przekopac internet albo wątki lotnicze na forum (ze znalezieniem odpowiednich warsztatów/galerii z interesującymi Cię samolotami)

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno akryle, a nie emalie ?

Jakos na poczatku zaczolem akrylem i ciezko mi sie zebrac na zmine.A do tego dochodzie jeszcze zapach jaki ma akryl a jaki emalia(czy sie myle?).Nie mam osobnego warsztatu wiec musze uzywac nie za smierdzacych chemikali.

Tu Ci nie pomogę, bo nie wiem. Najprościej przekopac internet albo wątki lotnicze na forum (ze znalezieniem odpowiednich warsztatów/galerii z interesującymi Cię samolotami)

glupio sie przyznac alemusze najpierw poszukac jakie samoloty znajdowaly sie na pokladzie by wiedziec czego szukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać, że tym razem zabrałeś się dokładniej i poważniej do modelu

...

ps - szpachli nie trzeba tyle nakładać. Co prawda co szpachla i modelarz to inna technika, ja osobiście kładę ją palcem (duże łączeni) lub wykałaczką (mniejsze). To oczywiście też zależy od szpachli, ja się bawię wamodowską i ona pozwala mi na taką technikę. Aaa, i polecam czasem zamaskować sobie papierem miejsca wokół łączeń, w ten sposób będziesz miał mniej ścierania

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, i polecam czasem zamaskować sobie papierem miejsca wokół łączeń, w ten sposób będziesz miał mniej ścierania

Dziekuje za rade napewno skorzystam ale tu w niekturych miejscach miedzy laczeniami byl taki uskok ze musialem nakladac dosc szeroko i to kilka warstw.A szpara i uskok byl na calej dlugosci laczenia wiec chcac to jakos wyrownac musialem nie zalowac szpachli.

Ja uzywam to co polecili mi w sklepie(mr.hobby MR.white putty)

I cos w plynie mr.base white 1000-niezle wypelnia drobne szczeliny super sie szlifuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace powolutku ale systematycznie posuwaja sie do przodu.

No i kilka fotek:

Po tym jak zobaczylem "To"(mial byc chyba wal ale cos nie wyszlo w odlewie, wszystkie 4 sztuki niesamowicie powichrowane)

 

8e0611d916cf4168med.jpg

 

Probowalem to jakos naprawic kombinujac z metalowymi zamiennikami, tak wygladaly bez srub:

 

a54abd16df86c4cemed.jpg

 

A w ten sposub poskladalem to do kupy i prowizorycznie przylozylem do modelu:

 

7737edc2eb60010dmed.jpg

2da2d0f30155039cmed.jpg

6291e8b5ef230f93med.jpg

821a4743e3f90be7med.jpg

 

Poskladalem i wkleilem kilka detali do kadluba, ktore beda malowane na ten sam kolor co kadlub po wyzej lini wody :

 

68491897ca7efd2emed.jpg

c7768f0f6606fb97med.jpg

865ba62056822e89med.jpg

 

A tak beda wygladaly bramy od hangarow przy windach:

 

eef3c41a048e8a04med.jpg

 

Zaczolem rowniez powoli dlubac przy "czapeczce Krasnala" i stanowisku dowodzenia:

 

9795559c6d749d59med.jpg

087c8e2d5350716emed.jpg

17940b81ac0bb226med.jpg

 

To na tyle.Teraz troche szpachli na stanowisko dowodzenia i bedzie trzeba troche dopasowac poklad bo jest powichrowany , narazie prostuje sie pod obciazeniem ale ciezko to widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem to jakos naprawic kombinujac z metalowymi zamiennikami

Od razu lepiej to wygląda , ale chyba lewoburtowy wewnętrzny wał jest trochę powykrzywiany...

 

Dajesz, dajesz... Będziesz robił jakąś walorkę tych bocznych pomostów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu lepiej to wygląda , ale chyba lewoburtowy wewnętrzny wał jest trochę powykrzywiany...

Nie tylko ten jest troche krzywy inne tez ale trafily juz do kuzni kowal potraktuje je mlotem i beda jak po przetoczeniu

 

Będziesz robił jakąś walorkę tych bocznych pomostów?

Wiesz to jest moj drugi plastikowy model wiec jak mozna to jasniej (tak jak dziecku jaka walorka i jakich pomostow).Troche glupio to brzmi ale nie umiem odrazu wszystkiego sie nauczyc wiec bylbym wdzieczny jak bys mi wskazal dokladniej o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.