Leta Napisano 12 Września 2009 Share Napisano 12 Września 2009 Witam. Jestem nowy na forum a na przywitanie postanowiłem walnąć tu relację z budowy Mi-24D nr 457 z 49 PŚB. Nie jestem ekspertem jeżeli chodzi o modelarstwo ale się staram sami ocenicie czy wystarczająco. Do tej pory głównie bawiłem się papierem ale teraz biorę się za plastik z Italeri. Model kupiłem 3 lata temu razem z blaszkami Parta. Dopiero teraz poczytałem opinie, i mogę je teraz potwierdzić, jakość modelu jest raczej tragiczna, niespasowane części i oczywiście błędy merytoryczne. Model będzie przedstawiał wspomniany wcześniej egzemplarz z okresu irackiego. Na lewej burcie pod kabiną pilota znajdzie się charakterystyczny emblemat z czasów służby w PKW Irak. Podczas służby na misji śmigłowiec latał bez prowadnic kpr i z pustymi belkami 1 i 4. Na belkach 2 i 3 były zasobniki UB-32A-24. W modelu planuję podwiesić prowadnice, ponieważ są zrobione w blaszkach Parta i bardzo ładnie się prezentują. Model już jest zaawansowany w budowie więc relacja rusza z lekkim opóźnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 12 Września 2009 Share Napisano 12 Września 2009 Jeszcze jakbyś dopisał, w jakiej skali robisz, to już w ogóle bylibyśmy zadowoleni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 12 Września 2009 Share Napisano 12 Września 2009 dopisał, w jakiej skali robisz I ja w tej sprawie pisałem... obowiązkowo Nazwa, Firma i Skala! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertas Napisano 12 Września 2009 Share Napisano 12 Września 2009 Jest napisane - ITALERI , a tam tylko jedna skala 1/72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 12 Września 2009 Autor Share Napisano 12 Września 2009 Model jest z Italeri (było w pierszym poście) No 014 MIL-24 "HIND" D/E skala 1:72. Na temat tej literki "D" w omawianym modelu było już wiele dyskusji. Ja właśnie D robię więc będzie co poprawiać. Na poczętek zdjęcia kabiny ładunkowej: I pierwsze przeróbki: w modelu mamy wyrzutnie (podobne do) B8W20, podczas gdy mój model potrzebuje dwa "ubeki". Na szczęście Poxilina i izolacja z kabelka rozwiązały problem. Lufy wyszły trochę nierówno, jednak w Poxilinie nie rzeźbi się tak dobrze jak mi się wydawało :/ Sorki za marną jakość zdjęć. Robię je telefonem i aparatem, który chyba pamięta jeszcze Gierka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 13 Września 2009 Autor Share Napisano 13 Września 2009 No i nie wytrzymałem! jeszcze przed sklejeniem kadłuba mojego wiatraka zabrałem się za PZU i prowadnice. Efekt prac na zdjęciach poniżej. PZU będę jeszcze rozcinał i usunę te dziwne wypustki z tyłu, które zapewne służą do przyklejenia filtrów do kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liteonit1 Napisano 13 Września 2009 Share Napisano 13 Września 2009 Witam! Osobiście robiłem ten model. Kupa roboty przy sklejaniu i spasowaniu części do siebie. Jak u mnie sporo roboty było z połączeniem połówek kadłuba wraz z częściami kokpitu: przedniej i cześci desantowej. Jak u ciebie to widze że ci nieźle idzie. Zobaczymy jak będzie dalej ;P Gorąco kibicuję i pordrawiam! ps. Jak coś to dorzucę swój własny wątek warsztatowy Mi-24 z Italki KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertas Napisano 13 Września 2009 Share Napisano 13 Września 2009 Robylem ten model 8 lat temu, co prawda u mnie byla Zvezda, ale to jest to samo. Zrobylem to v wersji Mi-24V, pszystosowalem kabine od Pavla,kilka detali od Eduard Zoom, kalkomania od HDL, a inne detale robylem sam albo užylem z 'zapasow'. Wiencei zdjenc jest tu http://www.modelizmas.com/forumas/viewtopic.php?t=2193 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 13 Września 2009 Autor Share Napisano 13 Września 2009 Bardzo ładna maszyna (mam do niej sentyment) a i model śliczny (jakby mi tak wyszedł to byłbym zadowolony). Mam tylko kilka pytań: 1. Czy wypraski w modelu Zvezdy są takie same jak w Italce? 2. Wyposażenie kabiny pilota-operatora jest dorabiane czy było w standardzie? (widze że jest dosyć bogate) 3. Czy taka konfiguracja uzbrojenia (B8W20 + bomby 50kg) jest dopuszczalna czy to wizja autora? I taka uwaga (nie żebym się czepiał): km chyba powinien być cały czarny (oksydowany) a nie jak na zdjęciach błękitny przy kadłubie. A teraz troche o moich wypocinach. Po sklejeniu kabłuba zacząłem szaleć ze szpachlą (nie mam z tym doświadczenia więc idzie mi jak po grudzie). Przy szlifowaniu troszkę się zapędziłem i pościerałem nity i (wypukłe) linie podziału blach. Jeżeli chodzi o linie to zawsze można je wytrasować, będą wklęsłe, inne od pozostałych, ale można... można też wszystkie linie zrobić wklęsłymi ale mi się NIE CHCE. A co zrobić z nitami? Nie mam koncepcji więc proszę o porady. A teraz kilka zdjęć: I jeszcze jedno, kabiny pilotów wkleiłem bez doklejonych tablic przyrządów i teraz nie wiem czy uda mi się to zrobić bez stawania na uszach. Pożyjemy... zobaczymy... chyba będę musiał zainwestować w jakąś wygiętą pęsetę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertas Napisano 13 Września 2009 Share Napisano 13 Września 2009 1. Zvezda to pszepack Italeri, plastyk identiczny, jakosc nie tak.. 2.Kabina dorabialem, takie ružne drobiazgi (celownic, ronzcki..), konkrietnie juž niebardzo pomientam, alie troche dorobic musialem.. 3.Rosjanie užywajo bomb od 50kg do 500kg , jak w Afganistanie, tak i w Chechnia byli stosowane, na Mi-8MT i Mi-24.. Z tym blenkytnim na Km to prawda, nie powynno byc, niewiem co to my odbylo 8 lat temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 13 Września 2009 Autor Share Napisano 13 Września 2009 Wiem że Mi-24 może przenosić bomby tylko nie wiem czy w połączeniu z wyrzutniami npr. Być może tak ale to wypadałoby sprawdzić. Jak czegoś się dowiem to napiszę. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertas Napisano 13 Września 2009 Share Napisano 13 Września 2009 A czemu Nie?? Foto z ksionžky o wojnie Afganskiej (co prawda jakosc zla, ale bombe wydac..) jest možliwa každa konfiguracja, užywali nawet rakety S-24 i S-25.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 14 Września 2009 Autor Share Napisano 14 Września 2009 Faktycznie, też sprawdziłem i jest to możliwe. Trzeba mieć jednak świadomość że w lotnictwie nie można dowolnie łączyć różnych typów uzbrojenia, a jedynie stosować konfiguracje przewidziane przez producenta. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robertas Napisano 14 Września 2009 Share Napisano 14 Września 2009 Na wojnie jak na wojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 14 Września 2009 Autor Share Napisano 14 Września 2009 Witam ponownie wszystkich którzy tutaj zajrzeli. To ostatni post przed moim urlopem Prace hangarowe staną na jakieś 3 tygodnie ale proszę o cierpliwość. Wrzucam kolejne zdjęcia. Na pierwszym wirnik, jak widać odwrócony w prawidłowym kierunku i delikatnie wygięty do dołu... nie wiem czy nie zbyt delikatnie... proszę o opinie. Tutaj blaszki z elementami kokpitu... ...i lewe drzwi desantu. Po ich wstawieniu była duuuża szczelina więc znowu poszła szpachla... moja plaga egipska... Prawe drzwi desantu jak i drzwi do kabin pilotów planuję wykonać otwarte. Wnikliwy obserwator zauważy, że w drzwiach desantu nie oszkliłem jednego okna. Ono także będzie otwarte a w nim (jeżeli mi sił i umiejętności wystarczy) znajdzie się karabin PK. Tyle marzeń na dzisiaj, URLOP CZAS ZACZĄĆ!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Egon Napisano 16 Września 2009 Share Napisano 16 Września 2009 No i nie wytrzymałem! jeszcze przed sklejeniem kadłuba mojego wiatraka zabrałem się za PZU i prowadnice. Efekt prac na zdjęciach poniżej. PZU będę jeszcze rozcinał i usunę te dziwne wypustki z tyłu, które zapewne służą do przyklejenia filtrów do kadłuba. Końcówki(te ,,kółeczka,,) wyrzutni rakiet kierowanych (9M11) skleiłeś odwrotnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 16 Września 2009 Autor Share Napisano 16 Września 2009 Hymm... Te pociski rakietowe to 9M17, a na zdjęciach w Walkaround prowadnice wyglądją tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/da902bffcbea2a0f.html Prawda jest taka, że te ukośne elementy to część zaślepek "tych kółeczek". W momencie zakładania pocisku na prowadnice są one zdejmowane, więc nie przeszkadzają w dosunięciu pocisku do końca prowadnicy. Chyba że chodziło o coś innego "sklejonego odwrotnie" ale w takim wypadku proszęo sprecyzowanie lub zaznaczenie na zdjęciu. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 16 Września 2009 Share Napisano 16 Września 2009 Godełko Irackie jak bedziesz robił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 17 Września 2009 Autor Share Napisano 17 Września 2009 Tego właśnie jeszcze nie wiem. Na początku myślałem żeby to namalować farbami ale może spróbuję kalki zrobić. Gdzieś kiedyś czytałem że można na papierze pomalować klejem wodnym, lakierem i na to nadruk zrobić ale nie wiem czy to ma przyszłość. Będę wdzięczny za porady w tej materii. Ten sam problem dotyczy numeru burtowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Egon Napisano 17 Września 2009 Share Napisano 17 Września 2009 Hymm... Te pociski rakietowe to 9M17, a na zdjęciach w Walkaround prowadnice wyglądją tak:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/da902bffcbea2a0f.html Prawda jest taka, że te ukośne elementy to część zaślepek "tych kółeczek". W momencie zakładania pocisku na prowadnice są one zdejmowane, więc nie przeszkadzają w dosunięciu pocisku do końca prowadnicy. Chyba że chodziło o coś innego "sklejonego odwrotnie" ale w takim wypadku proszęo sprecyzowanie lub zaznaczenie na zdjęciu. Pozdrawiam! Faktycznie zwracam honor i się kajam Gdzieś na forum są rady jak samemu ,,wyprodukować,, kalki z dostępnego na rynku czystego papieru kalkowego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 6 Października 2009 Autor Share Napisano 6 Października 2009 Witam po dłuższej, urlopowej nieobecności. Widzę że moja relacja nie wzbudza większego zainteresowania ale i tak postaram się dociągnąć ją do końca. Po powrocie pierwszą rzeczą jaką zrobiłem były przewody przy dawno już wykonanych prowadnicach. Teraz wygląda to mniej więcej tak: Mała rzecz a jakoś przyjemniej to teraz wygląda. Wykonałem je z cienkiej nici pomalowanej farbą. Po tych skromnych pracach zabrałem się za kabiny. No i pierwsze problemy. Blaszki które mam dokupione jakoś nie bardzo pasowały do plastikowych elementów modelu. Przednia tablica przyrządów w górnej kabinie jest chyba zbyt nisko. Niestety nie ma tam miejsca żeby zamontować ją wyżej więc tak chyba zostanie. I tak żeby ją wkleić musiałem odciąć kawałek kadłuba, stąd na zdjęciach ciemna, nieobrobiona jeszcze szpachla. Lewy pulpit pilota-operatora także jest zdecydowanie za duży. Mieści się w kabinie na styk a powinno być pod nim jeszcze trochę przestrzeni. Myślałem że cały plastikowy element kabiny wkleiłem zbyt wysoko ale faktycznie chyba nie można było inaczej ze względu na luk przedniego podwozia poniżej. Nie wiem czy to ja zrobiłem coś nie tak czy ten typ tak ma. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie z blaszkami Parta do tego modelu to proszę o podzielenie się uwagami. Zdjęcia wychodzą jak wychodzą. Kupiłem nowy aparat ale jeszcze nie potrafię nim zdjęć robić więc łapie on ostrość gdzie chce a nie gdzie ja chcę. A teraz mam dylemat: niedługo zajmę się malowaniem całości z zewnątrz i nie wiem czy wcześniej dokleić owiewkę czy zrobić to dopiero po malowaniu. Nie wiem czy to infornacja istotna ale będę robił kabiny otwarte a malowanie za pomocą aerografu. Patrzyłem, patrzyłem i wypatrzyłem... mój problem z kabiną zaczął się od lewego pulpitu pilota, powinien on być przesunięty do tyłu, tylko że żeby to zrobić musiałbym go przyciąć na ukos z tyłu bo tylna ścianka w kabinie nie jest pionowa. Po takim zabiegu tablica przyrządów powędrowałaby kawałek do tyłu a tam byłaby troszke wyżej. Teraz jest za nisko i za daleko od fotelu pilota. Tylko żeby to teraz poprawić musiałbym rozpruć na nowo całą kabinę... robić czy nie robić? Oto jest pytanie... A zainteresowania tematem dalej brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 12 Października 2009 Autor Share Napisano 12 Października 2009 Kolejne postępy, może małe ale powoli do celu. W przerwach pomiędzy walką z kabinami zabrałem się za drukowanie kalek. Głównym celem jest iracki emblemat o którym już była wcześniej mowa. Na kalkach Techmodu nr 72056 (biała kalkomania) wydrukowalem już tydzień temu ww znaczek. Mam atramentówkę więc schło to równo tydzień (sic!). W międzyczasie wydrukowałem to samo na laserówce. Uczucia mam mieszane... na laserze wygląda to gorzej niż atramentem. Kolory jakieś niewyraźne. Nie chiałem przeprowadzać więcej eksperymentów na laserówce bo szkoda mi było uszkodzić roztopioną kalką nie swoją drukarkę. A efekty wyglądają mniej więcej tak: Średnica jednego "obrazka" to ok 6mm. To rozmazane to próby "czy już wyschło" wykonane paluchem. Na zbliżeniach wygląda to jeszcze straszniej, ale gołym okiem wynik z atramentówki jest do przyjęcia. Pomalowałem to już lakierem bezbarwnym ale do nakładania kalki na model jeszcze dłuuuuga droga. Laser: Atrament: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1323 Napisano 12 Października 2009 Share Napisano 12 Października 2009 no powiem Ci kolego, że szału nie ma z tymi kalkami. a może rozejrzyj się za kims na forach kto za kilka dyszek Ci druknie cos bardziej przypominającego emblematy...? ale to tylko moja sugestia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leta Napisano 12 Października 2009 Autor Share Napisano 12 Października 2009 Nie da się ukryć że szału nie ma... na dostępnym mi sprzęcie lepiej to chyba nie wyjdzie więc faktycznie jeżeli któryś z kolegów jest w stanie mnie wesprzeć to proszę o kontakt. Z drugiej jednak strony to na zdjęciach jest spore powiększenie, a każdy wydruk atramentem jak wiemy składa się z kropelek. Może jednak niepotrzebnie inwestowałem w lepszy aparacik bo teraz niczego nie ukryję ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 12 Października 2009 Share Napisano 12 Października 2009 Spróbuj pokryć arkusz kalkomanii lakierem bezbarwnym, po wyschnięciu połóż gdzieś na próbę na plastiku pomalowanym jak kamuflaż, tak, żeby zobaczyć, jakby to miało finalnie wyglądać na modelu. Jak Twoim zdaniem będzie ok, to na Twoim miejscu wydrukowałbym kalki jeszcze raz, je kładł na model. 6mm średnicy całego godła to niewiele, a wiadomo, że makro w aparacie wyciągnie wszystko na wierzch ;) Przetestuj kalki i wtedy oceniaj efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.