Skocz do zawartości

Mi-24D z PKW Irak


Leta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum a na przywitanie postanowiłem walnąć tu relację z budowy Mi-24D nr 457 z 49 PŚB. Nie jestem ekspertem jeżeli chodzi o modelarstwo ale się staram sami ocenicie czy wystarczająco. Do tej pory głównie bawiłem się papierem ale teraz biorę się za plastik z Italeri. Model kupiłem 3 lata temu razem z blaszkami Parta. Dopiero teraz poczytałem opinie, i mogę je teraz potwierdzić, jakość modelu jest raczej tragiczna, niespasowane części i oczywiście błędy merytoryczne.

Model będzie przedstawiał wspomniany wcześniej egzemplarz z okresu irackiego.

 

eb9b9e1f906e76ffm.jpg

 

Na lewej burcie pod kabiną pilota znajdzie się charakterystyczny emblemat z czasów służby w PKW Irak.

 

a617a13f7e312ad3m.jpg

 

Podczas służby na misji śmigłowiec latał bez prowadnic kpr i z pustymi belkami 1 i 4. Na belkach 2 i 3 były zasobniki UB-32A-24. W modelu planuję podwiesić prowadnice, ponieważ są zrobione w blaszkach Parta i bardzo ładnie się prezentują. Model już jest zaawansowany w budowie więc relacja rusza z lekkim opóźnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Model jest z Italeri (było w pierszym poście) No 014 MIL-24 "HIND" D/E skala 1:72. Na temat tej literki "D" w omawianym modelu było już wiele dyskusji. Ja właśnie D robię więc będzie co poprawiać.

Na poczętek zdjęcia kabiny ładunkowej:

9f2b225a486aef06m.jpg 508191b6055cfcd0m.jpg 92ad5f1014145ab2m.jpg 06155401af2b9ff4m.jpg

 

I pierwsze przeróbki: w modelu mamy wyrzutnie (podobne do) B8W20, podczas gdy mój model potrzebuje dwa "ubeki". Na szczęście Poxilina i izolacja z kabelka rozwiązały problem. Lufy wyszły trochę nierówno, jednak w Poxilinie nie rzeźbi się tak dobrze jak mi się wydawało :/

7d2e748b11da1b27m.jpg 99d99a343f6b7070m.jpg ff0a6608b6f8862em.jpg

 

Sorki za marną jakość zdjęć. Robię je telefonem i aparatem, który chyba pamięta jeszcze Gierka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wytrzymałem! jeszcze przed sklejeniem kadłuba mojego wiatraka zabrałem się za PZU i prowadnice. Efekt prac na zdjęciach poniżej.

5039267bb3f1eb66m.jpg 23eb8317afb8c6cfm.jpg 64cd2d1e7e3f2dd9m.jpg

 

PZU będę jeszcze rozcinał i usunę te dziwne wypustki z tyłu, które zapewne służą do przyklejenia filtrów do kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Osobiście robiłem ten model. Kupa roboty przy sklejaniu i spasowaniu części do siebie. Jak u mnie sporo roboty było z połączeniem połówek kadłuba wraz z częściami kokpitu: przedniej i cześci desantowej. Jak u ciebie to widze że ci nieźle idzie. Zobaczymy jak będzie dalej ;P

Gorąco kibicuję i pordrawiam!

ps. Jak coś to dorzucę swój własny wątek warsztatowy Mi-24 z Italki

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robylem ten model 8 lat temu, co prawda u mnie byla Zvezda, ale to jest to samo.

Zrobylem to v wersji Mi-24V, pszystosowalem kabine od Pavla,kilka detali od Eduard Zoom, kalkomania od HDL, a inne detale robylem sam albo užylem z 'zapasow'.

P1030573.jpg

P1030574.jpg

P1030582.jpg

 

Wiencei zdjenc jest tu

http://www.modelizmas.com/forumas/viewtopic.php?t=2193

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna maszyna (mam do niej sentyment) a i model śliczny (jakby mi tak wyszedł to byłbym zadowolony). Mam tylko kilka pytań:

1. Czy wypraski w modelu Zvezdy są takie same jak w Italce?

2. Wyposażenie kabiny pilota-operatora jest dorabiane czy było w standardzie? (widze że jest dosyć bogate)

3. Czy taka konfiguracja uzbrojenia (B8W20 + bomby 50kg) jest dopuszczalna czy to wizja autora?

I taka uwaga (nie żebym się czepiał): km chyba powinien być cały czarny (oksydowany) a nie jak na zdjęciach błękitny przy kadłubie.

A teraz troche o moich wypocinach. Po sklejeniu kabłuba zacząłem szaleć ze szpachlą (nie mam z tym doświadczenia więc idzie mi jak po grudzie). Przy szlifowaniu troszkę się zapędziłem i pościerałem nity i (wypukłe) linie podziału blach. Jeżeli chodzi o linie to zawsze można je wytrasować, będą wklęsłe, inne od pozostałych, ale można... można też wszystkie linie zrobić wklęsłymi ale mi się NIE CHCE. A co zrobić z nitami? Nie mam koncepcji więc proszę o porady. A teraz kilka zdjęć:

6dd533476c5d8dc7m.jpg f1c5e31ce340c06dm.jpg 201156a6c79fea7cm.jpg e6e59033434bc5e2m.jpg b4a8e5d808fc720dm.jpg

 

I jeszcze jedno, kabiny pilotów wkleiłem bez doklejonych tablic przyrządów i teraz nie wiem czy uda mi się to zrobić bez stawania na uszach. Pożyjemy... zobaczymy... chyba będę musiał zainwestować w jakąś wygiętą pęsetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zvezda to pszepack Italeri, plastyk identiczny, jakosc nie tak..

2.Kabina dorabialem, takie ružne drobiazgi (celownic, ronzcki..), konkrietnie juž niebardzo pomientam, alie troche dorobic musialem..

3.Rosjanie užywajo bomb od 50kg do 500kg , jak w Afganistanie, tak i w Chechnia byli stosowane, na Mi-8MT i Mi-24..

Z tym blenkytnim na Km to prawda, nie powynno byc, niewiem co to my odbylo 8 lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, też sprawdziłem i jest to możliwe. Trzeba mieć jednak świadomość że w lotnictwie nie można dowolnie łączyć różnych typów uzbrojenia, a jedynie stosować konfiguracje przewidziane przez producenta. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich którzy tutaj zajrzeli. To ostatni post przed moim urlopem Prace hangarowe staną na jakieś 3 tygodnie ale proszę o cierpliwość. Wrzucam kolejne zdjęcia. Na pierwszym wirnik, jak widać odwrócony w prawidłowym kierunku i delikatnie wygięty do dołu... nie wiem czy nie zbyt delikatnie... proszę o opinie.

4dbc32c7bde931b5m.jpg

 

Tutaj blaszki z elementami kokpitu...

6d722ff4c480df5dm.jpg

 

...i lewe drzwi desantu. Po ich wstawieniu była duuuża szczelina więc znowu poszła szpachla... moja plaga egipska...

5ddd05e7c76f1f2cm.jpg 3f230982f6b35270m.jpg

 

Prawe drzwi desantu jak i drzwi do kabin pilotów planuję wykonać otwarte. Wnikliwy obserwator zauważy, że w drzwiach desantu nie oszkliłem jednego okna. Ono także będzie otwarte a w nim (jeżeli mi sił i umiejętności wystarczy) znajdzie się karabin PK. Tyle marzeń na dzisiaj, URLOP CZAS ZACZĄĆ!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wytrzymałem! jeszcze przed sklejeniem kadłuba mojego wiatraka zabrałem się za PZU i prowadnice. Efekt prac na zdjęciach poniżej.

5039267bb3f1eb66m.jpg 23eb8317afb8c6cfm.jpg 64cd2d1e7e3f2dd9m.jpg

 

PZU będę jeszcze rozcinał i usunę te dziwne wypustki z tyłu, które zapewne służą do przyklejenia filtrów do kadłuba.

 

Końcówki(te ,,kółeczka,,) wyrzutni rakiet kierowanych (9M11) skleiłeś odwrotnie...

 

U1335P27T28D2138F430DT20050829151345.jpg

 

 

MI24-plane2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm... Te pociski rakietowe to 9M17, a na zdjęciach w Walkaround prowadnice wyglądją tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/da902bffcbea2a0f.html

 

Prawda jest taka, że te ukośne elementy to część zaślepek "tych kółeczek". W momencie zakładania pocisku na prowadnice są one zdejmowane, więc nie przeszkadzają w dosunięciu pocisku do końca prowadnicy. Chyba że chodziło o coś innego "sklejonego odwrotnie" ale w takim wypadku proszęo sprecyzowanie lub zaznaczenie na zdjęciu. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie jeszcze nie wiem. Na początku myślałem żeby to namalować farbami ale może spróbuję kalki zrobić. Gdzieś kiedyś czytałem że można na papierze pomalować klejem wodnym, lakierem i na to nadruk zrobić ale nie wiem czy to ma przyszłość. Będę wdzięczny za porady w tej materii.

Ten sam problem dotyczy numeru burtowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm... Te pociski rakietowe to 9M17, a na zdjęciach w Walkaround prowadnice wyglądją tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/da902bffcbea2a0f.html

 

Prawda jest taka, że te ukośne elementy to część zaślepek "tych kółeczek". W momencie zakładania pocisku na prowadnice są one zdejmowane, więc nie przeszkadzają w dosunięciu pocisku do końca prowadnicy. Chyba że chodziło o coś innego "sklejonego odwrotnie" ale w takim wypadku proszęo sprecyzowanie lub zaznaczenie na zdjęciu. Pozdrawiam!

 

 

Faktycznie zwracam honor i się kajam

Gdzieś na forum są rady jak samemu ,,wyprodukować,, kalki z dostępnego na rynku czystego papieru kalkowego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam po dłuższej, urlopowej nieobecności. Widzę że moja relacja nie wzbudza większego zainteresowania ale i tak postaram się dociągnąć ją do końca. Po powrocie pierwszą rzeczą jaką zrobiłem były przewody przy dawno już wykonanych prowadnicach. Teraz wygląda to mniej więcej tak:

a84bdba7d268a6bcm.jpg 1ecd560305340218m.jpg

Mała rzecz a jakoś przyjemniej to teraz wygląda. Wykonałem je z cienkiej nici pomalowanej farbą.

 

Po tych skromnych pracach zabrałem się za kabiny. No i pierwsze problemy. Blaszki które mam dokupione jakoś nie bardzo pasowały do plastikowych elementów modelu. Przednia tablica przyrządów w górnej kabinie jest chyba zbyt nisko. Niestety nie ma tam miejsca żeby zamontować ją wyżej więc tak chyba zostanie. I tak żeby ją wkleić musiałem odciąć kawałek kadłuba, stąd na zdjęciach ciemna, nieobrobiona jeszcze szpachla. Lewy pulpit pilota-operatora także jest zdecydowanie za duży. Mieści się w kabinie na styk a powinno być pod nim jeszcze trochę przestrzeni. Myślałem że cały plastikowy element kabiny wkleiłem zbyt wysoko ale faktycznie chyba nie można było inaczej ze względu na luk przedniego podwozia poniżej. Nie wiem czy to ja zrobiłem coś nie tak czy ten typ tak ma. Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie z blaszkami Parta do tego modelu to proszę o podzielenie się uwagami.

59829884f0a8c0cbm.jpg 9ab695b22382e4c2m.jpg 04e48d2300e9800fm.jpg fc810a0c8f7e100cm.jpg

 

Zdjęcia wychodzą jak wychodzą. Kupiłem nowy aparat ale jeszcze nie potrafię nim zdjęć robić więc łapie on ostrość gdzie chce a nie gdzie ja chcę.

A teraz mam dylemat: niedługo zajmę się malowaniem całości z zewnątrz i nie wiem czy wcześniej dokleić owiewkę czy zrobić to dopiero po malowaniu. Nie wiem czy to infornacja istotna ale będę robił kabiny otwarte a malowanie za pomocą aerografu.

 

Patrzyłem, patrzyłem i wypatrzyłem... mój problem z kabiną zaczął się od lewego pulpitu pilota, powinien on być przesunięty do tyłu, tylko że żeby to zrobić musiałbym go przyciąć na ukos z tyłu bo tylna ścianka w kabinie nie jest pionowa. Po takim zabiegu tablica przyrządów powędrowałaby kawałek do tyłu a tam byłaby troszke wyżej. Teraz jest za nisko i za daleko od fotelu pilota. Tylko żeby to teraz poprawić musiałbym rozpruć na nowo całą kabinę... robić czy nie robić? Oto jest pytanie... A zainteresowania tematem dalej brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne postępy, może małe ale powoli do celu. W przerwach pomiędzy walką z kabinami zabrałem się za drukowanie kalek. Głównym celem jest iracki emblemat o którym już była wcześniej mowa. Na kalkach Techmodu nr 72056 (biała kalkomania) wydrukowalem już tydzień temu ww znaczek. Mam atramentówkę więc schło to równo tydzień (sic!). W międzyczasie wydrukowałem to samo na laserówce. Uczucia mam mieszane... na laserze wygląda to gorzej niż atramentem. Kolory jakieś niewyraźne. Nie chiałem przeprowadzać więcej eksperymentów na laserówce bo szkoda mi było uszkodzić roztopioną kalką nie swoją drukarkę. A efekty wyglądają mniej więcej tak:

82f4ef5fc7164deem.jpg

Średnica jednego "obrazka" to ok 6mm. To rozmazane to próby "czy już wyschło" wykonane paluchem. Na zbliżeniach wygląda to jeszcze straszniej, ale gołym okiem wynik z atramentówki jest do przyjęcia. Pomalowałem to już lakierem bezbarwnym ale do nakładania kalki na model jeszcze dłuuuuga droga.

 

Laser:

7993818a05cf0199m.jpg

 

Atrament:

e463d6e58f992cfam.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiem Ci kolego, że szału nie ma z tymi kalkami. a może rozejrzyj się za kims na forach kto za kilka dyszek Ci druknie cos bardziej przypominającego emblematy...? ale to tylko moja sugestia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć że szału nie ma... na dostępnym mi sprzęcie lepiej to chyba nie wyjdzie więc faktycznie jeżeli któryś z kolegów jest w stanie mnie wesprzeć to proszę o kontakt. Z drugiej jednak strony to na zdjęciach jest spore powiększenie, a każdy wydruk atramentem jak wiemy składa się z kropelek. Może jednak niepotrzebnie inwestowałem w lepszy aparacik bo teraz niczego nie ukryję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj pokryć arkusz kalkomanii lakierem bezbarwnym, po wyschnięciu połóż gdzieś na próbę na plastiku pomalowanym jak kamuflaż, tak, żeby zobaczyć, jakby to miało finalnie wyglądać na modelu. Jak Twoim zdaniem będzie ok, to na Twoim miejscu wydrukowałbym kalki jeszcze raz, je kładł na model. 6mm średnicy całego godła to niewiele, a wiadomo, że makro w aparacie wyciągnie wszystko na wierzch ;)

Przetestuj kalki i wtedy oceniaj efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.