Skocz do zawartości

[PBG] USS Aaron Ward - Guadalcanal 1942 - 1:350 - Dragon


Marcin Rogoza

Rekomendowane odpowiedzi

Do mnie niedawno do tych bulai przyszedł jakiś specjalista z Wamodu, Putty się przedstawił i zaspawał jakimś własnym sposobem bulaje.

Potem przyszedł szlifierz, żeby tu i tam trochę kątową, potem płaskim szlifem pojechać i mu jeden bulaj się skruszył. No i zaczęła się afera, szlifierz na Puttiego, tamten spec, że szlifierz za bardzo forsował sprzęt. W efekcie stanęło na tym, że ten z Wamodu uniósł się honorem i powiedział że z baranami nie pracuje. To go zwolniłem i wziąłem jakiegoś z Tamiya, podobno lepszy spec, kolega mi go polecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Super Moderator

Kadłub zamknięty. Ale po kolei...

 

1. W pierwszej kolejności, w punktach mocowania przyszłej podstawki, przykleiłem nakrętki fi 3 mm - śruba przechodzić będzie od spodu poprzez drewnianą podstawkę, przez środek stojaczków i wkręcać się będzie w owe nakrętki - mocowanie pewne

th_aaron_ward_043.jpg th_aaron_ward_044.jpg

 

2. Wreszcie zamkniecie kadłuba - czeka na szpachlowanie miejsca połaczeń obu części...

th_aaron_ward_045.jpg th_aaron_ward_046.jpg th_aaron_ward_047.jpg

 

2a. ...oraz widok od spodu...

th_aaron_ward_048.jpg th_aaron_ward_049.jpg th_aaron_ward_050.jpg

 

CDN...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Przygotowales miejsce na podstawke , czy kupiles jakas gotowa , zrobisz sam ?
Podstawki nie mam jeszcze gotowej - będzie samorobiona Póki co staram się wykoncypować jakąś formę, która będzie charakterystyczna i jednakowa dla wszystkich moich modeli pływających jakie zrobię. Na razie pomysłem konkretnym nie dysponuję...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

1. Kadłub otrzymał szpachlę i szlify - szpachlówka został nałożona m.in na cały obwód łączenia części dolnej i górnej kadłuba. Okazało się jednak, że po oszlifowaniu niewiele z niej zostało a właściwie, na łączeniu zostały jedynie ilości śladowe - kadłub elegancko jest spasowany - na zdjęciach widać co nieco z efektu pracy.

 

Większą ilość szpachli potrzebował dziób, szczególnie obie strony krawędzi natarcie - tam były niewielkie wgłębienia formy. Motip + Surfacer + szlifowanie - wyprowadzone już na gotowo.

th_aaron_ward_051.jpg th_aaron_ward_052.jpg th_aaron_ward_053.jpg th_aaron_ward_054.jpg th_aaron_ward_055.jpg th_aaron_ward_056.jpg th_aaron_ward_057.jpg

 

2. Nadbudówki doczekały się wyszlifowanych miejsc połączeń oraz przewiercone zostały wszystkie bulaje. Poniżej zestawienie "na sucho"...

th_aaron_ward_058.jpg th_aaron_ward_059.jpg th_aaron_ward_060.jpg th_aaron_ward_061.jpg th_aaron_ward_062.jpg th_aaron_ward_063.jpg

 

...C.D.N...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie wyszło Ci szlifowanie, ja niestety poniszczyłem trochę szczegóły i teraz walczę lenistwem, odtwarzać czy nie...

Drzwi będziesz robił zamknięte czy otwarte ? a jeśli otwarte, to wytniesz je na 'wylot', czy zostawisz takie zagłębione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Przy okazji prac przy mostku dowodzenia pojawiła się kolejna wątpliwość - kształt osłony mostka... W zdecydowanej większości osłony wyglądają tak jak poniżej, a Dragon przygotował ją zdecydowanie bardziej wyciętą - owszem, spotyka się (bardzo rzadko) tak uformowane osłony, jednak dotyczą one zdecydowanie innej konfiguracji nadbudówek i wyposażenia, spotykane m.in po przeróbkach.

aaron_ward_064.jpg

 

Ktoś, z Was, koledzy, ma jakiś pomysł na to? Póki co skłaniam się do poprawienia tej części i uzupełnienia osłony o dodatkowy kawałek polistyrenu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów serdecznie! Z uwagą śledzę wszystkie relacje z projektu grupowego.

 

Jeśli chodzi o Twoje pytanie w związku z osłoną mostka, to w to wcięcie Dragon przewidział dodatkowe części do wklejenia (w modelu Livermore, to bodajże części N8 i N9).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcięcie zarówno w USS Aaron Ward jak i USS Buchanan jest jednakowe więc poniżej zdjęcie tego drugiego (Warship Pictorial), w modelu wygląda faktycznie jakby na zbyt głębokie (choć dla mnie raczej akceptowalne znaczy się poprawiać nie będę), trzeba jeszcze sprawdzić jak się wklejają pomosty przy tym wcięciu - na równi z nim czy może wchodzą w wcięcie zmniejszając jego głębokość

 

PBGA010.jpg

 

Jędrek

ps. Witaj Piotrze wyciągaj swojego Livermore i dołączaj do zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
wcięcie zarówno w USS Aaron Ward jak i USS Buchanan jest jednakowe więc poniżej zdjęcie tego drugiego (Warship Pictorial), w modelu wygląda faktycznie jakby na zbyt głębokie (choć dla mnie raczej akceptowalne znaczy się poprawiać nie będę),
Dzięki za zdjęcie - nie wiem, co mnie podkusiło, żeby nie zajrzeć do WP Powyższa fotka wyjaśnia sprawę - w obecnym świetle też nie będę poprawiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie skuszę się na wykonanie tych osłon z aluminiowej blachy offsetowej. Plastik wygląda trochę grubo...

 

akurat oba okręty były zbudowane w tej samej stoczni w tym samym czasie więc myślę, że tu można się spokojnie wspomagać zdjęciami jak nie jednego to drugiego

Dokładnie, w Warship Pictorialu podeszli w podobny sposób do sprawy.

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Nie wiem czy nie skuszę się na wykonanie tych osłon z aluminiowej blachy offsetowej. Plastik wygląda trochę grubo...
Oj, wygląda grubo, wygląda. Ja również się zastanawiam nad ich całkowitym przerobieniem - do wyboru mam wykonanie z blachy offsetowej 0,3mm, arkusza polistyrenu 0,25mm lub arkusza kalki technicznej zagruntowanej CA - jeszcze nie wiem, na czym się skończy. Generalnie mostek uzyska kilka detali tak, żeby nabrał nieco życia...

 

Póki co zaszpachlowana zastała szczelina połączenia mostka i pomostu (na zdjęciu jeszcze przed końcowym szlifem)...

th_aaron_ward_065.jpg th_aaron_ward_066.jpg

 

...z tylnej ściany nadbudówki rufowej zniknęła poręcz (zgodnie z dokumentacją USS Aaron Ward)...

th_aaron_ward_069.jpg

 

...oraz został przyklejony pokład główny; szczelina pomiędzy krawędzią a pionową ścianką "zalepiona" Surfacerem i wyszlifowana. W myśl kilku zdjęć i pomysłów kolegów donalyah00 i Jędrek, do wycinki idą zaznaczone elementy (zdjęcie powyżej, przedstawiające nadbudówkę rufową wyraźnie ukazuje, że wzdłuż bocznej ściany owej nadbudówki, do pokładu nie ma przymocowanego elementu, który znalazł się na pokładzie wg Dragona - w przypadku Aarona nie ma również żadnych elementów przypominających rury, o których, przy okazji swojej relacji wspomina donalyah00 - spróbuję na podstawie powyższej fotki odwzorować "życie" wokół ścian nadbudówki). Poniżej kadłub i pokład, razem nabierające rumieńców...

th_aaron_ward_067.jpg th_aaron_ward_068.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej okazji zwracam uwagę na zaznaczony element - zdaje się, że to kanał wentylacyjny... Po analizie dostępnych zdjęć pojawia się wniosek, że ów kanał albo nie występował na niektórych jednostkach, albo miał inny kształt albo miał kształt zaproponowany przez Dragona. Nie mam zdjęć Aarona w tym szczególe, zatem postanowiłem nie przerabiać tego elementu - zostaje jak jest.

th_aaron_ward_015.jpg

jeszcze raz przeanalizowałem ten element wczoraj ale pod katem jedynie USS Buchanan i wyszło mi, że zarówno w tym okręcie jak i Twoim (widać to na zdjęciach) ten element wyglądał inaczej, najlepiej pokazuje to "cytowane" już zdjęcie z WP

 

th_PBGA011.jpg

 

teraz rozglądam się za jakimś zbliżeniem detalu z innego kierunku

 

Ja również się zastanawiam nad ich całkowitym przerobieniem - do wyboru mam wykonanie z blachy offsetowej 0,3mm, arkusza polistyrenu 0,25mm lub arkusza kalki technicznej zagruntowanej CA - jeszcze nie wiem, na czym się skończy.

u mnie w pierwszej kolejności w grę wchodzi metoda "optycznego oszustwa" czyli np. zeszlifowanie barier tak by od góry krawędź wyglądała na cieniutką (tam gdzie się oczywiście da)

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Marcin na co będziesz się decydował z wywietrznikami? sam myślę, że na bakburcie przerobię na wysoki a na 80% sterburta zostanie z dragonowskim grzybkiem
hmmmm Na Bakburcie przerobię, podobnie jak ty; natomiast jeśli chodzi o sterburcie to nie wiem czy nie zostanie on całkowicie usunięty... Skoro na bakburcie Dragon wykonał zły wywietrznik, to sądzę, że jest duże prawdopodobieństwo że po prawej stronie również jest zły...

 

Jednak można w rozważaniach pójść w drugą stronę - na sterburcie wywietrznik jest prawidłowy a po lewej stronie Dragon go po prostu przekopiował... Bliski jestem usunięciu i pozostawieniu płaskiej ścianki - spotyka się również i takie fotki... Z drugiej strony nie chcę by wywietrznik na sterburcie spędzał mi sen z powiek hahhaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba się jeszcze muszę przespać z tematem

jak zerkam na zdjęcie sterburty Buchanana w WP to mam wrażenie, że kolory w tym miejscu się załamują sugerując występowanie grzybka, podobnie jak oglądam zdjęcia kolejnych okrętów z tej stoczni (DD485, DD486) to widzę, że mają zastosowane grzybkowo-fajkowe rozwiązanie tzn. na zdjęciach z kamuflażem tego typu sterburta z grzybkiem, bakburta z fajką

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Pora na kolejną porcję rozważań i dolanie oliwy do ognia

 

Analiza ścianek nadbudówki dziobowej ujawnia brak kolejnych bulajów (miejsca, w których powinny być zaznaczyłem w ramkach) - zdjęcia USS WILKES DD441.

 

aaron_ward_070.jpg

aaron_ward_071.jpg

 

Koledzy, ciekaw jestem waszego zdania w tym zakresie

 

EDIT: Zwróćcie uwagę na rozmieszczenie bulajów na ściankach dolnego poziomu nadbudówki dziobowej - przynajmniej na lewej ściance Buchanana - nie wiem czy nie powinno to wyglądać inaczej niż proponuje Dragon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy kwadracik popieram, drugi nie wiem - poniżej USS Buchanan po zwodowaniu, jakieś cienie są ale mam wrażenie iż w innym miejscu (bardziej w prawo) i co one oznaczają ciężko powiedzieć (może to być związane z pracami stoczniowymi)

PBGA018.jpg

 

w tej kwestii okręty chyba też będą się różnić, myślę że taki drobnych różnic to będzie pełno

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.