Halsey Napisano 21 Września 2009 Share Napisano 21 Września 2009 Do mnie niedawno do tych bulai przyszedł jakiś specjalista z Wamodu, Putty się przedstawił i zaspawał jakimś własnym sposobem bulaje. Potem przyszedł szlifierz, żeby tu i tam trochę kątową, potem płaskim szlifem pojechać i mu jeden bulaj się skruszył. No i zaczęła się afera, szlifierz na Puttiego, tamten spec, że szlifierz za bardzo forsował sprzęt. W efekcie stanęło na tym, że ten z Wamodu uniósł się honorem i powiedział że z baranami nie pracuje. To go zwolniłem i wziąłem jakiegoś z Tamiya, podobno lepszy spec, kolega mi go polecił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 21 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 21 Września 2009 To go zwolniłem i wziąłem jakiegoś z Tamiya, podobno lepszy spec, kolega mi go polecił.U mnie pracował duet: Motip wraz z Surfacerem. Współpraca ułożyła się dość gładko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 23 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 23 Września 2009 Kadłub zamknięty. Ale po kolei... 1. W pierwszej kolejności, w punktach mocowania przyszłej podstawki, przykleiłem nakrętki fi 3 mm - śruba przechodzić będzie od spodu poprzez drewnianą podstawkę, przez środek stojaczków i wkręcać się będzie w owe nakrętki - mocowanie pewne 2. Wreszcie zamkniecie kadłuba - czeka na szpachlowanie miejsca połaczeń obu części... 2a. ...oraz widok od spodu... CDN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romek Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 Moge popatrzec , czasem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 24 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 24 Września 2009 Moge popatrzec , czasem ?Patrz bez przerwy - to miejsce dla wszystkich zainteresowanych oraz tych mniej zainteresowanych Miło, gdy publika się powiększa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romek Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 A zapytac sie ? Przygotowales miejsce na podstawke , czy kupiles jakas gotowa , zrobisz sam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 24 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 24 Września 2009 Przygotowales miejsce na podstawke , czy kupiles jakas gotowa , zrobisz sam ?Podstawki nie mam jeszcze gotowej - będzie samorobiona Póki co staram się wykoncypować jakąś formę, która będzie charakterystyczna i jednakowa dla wszystkich moich modeli pływających jakie zrobię. Na razie pomysłem konkretnym nie dysponuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 26 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 26 Września 2009 1. Kadłub otrzymał szpachlę i szlify - szpachlówka został nałożona m.in na cały obwód łączenia części dolnej i górnej kadłuba. Okazało się jednak, że po oszlifowaniu niewiele z niej zostało a właściwie, na łączeniu zostały jedynie ilości śladowe - kadłub elegancko jest spasowany - na zdjęciach widać co nieco z efektu pracy. Większą ilość szpachli potrzebował dziób, szczególnie obie strony krawędzi natarcie - tam były niewielkie wgłębienia formy. Motip + Surfacer + szlifowanie - wyprowadzone już na gotowo. 2. Nadbudówki doczekały się wyszlifowanych miejsc połączeń oraz przewiercone zostały wszystkie bulaje. Poniżej zestawienie "na sucho"... ...C.D.N... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 26 Września 2009 Share Napisano 26 Września 2009 na zdjęciach widać co nieco z efektu pracy elegancko Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rhayader Napisano 26 Września 2009 Share Napisano 26 Września 2009 ładnie wyszło Ci szlifowanie, ja niestety poniszczyłem trochę szczegóły i teraz walczę lenistwem, odtwarzać czy nie... Drzwi będziesz robił zamknięte czy otwarte ? a jeśli otwarte, to wytniesz je na 'wylot', czy zostawisz takie zagłębione ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 26 Września 2009 Share Napisano 26 Września 2009 Niezły postęp prac. Powoli będę się starał nadrobić opóźnienie. Dodam jeszcze, że podoba mi się rozwiązanie mocowania modelu do podstawki - coś takiego będę chciał zastosować przy większych łajbach (przyszłość...). Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 27 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 27 Września 2009 Drzwi będziesz robił zamknięte czy otwarte ?Wszystkie drzwi będą pozamykane - przy tym projekcie nie chcę się angażować dodatkowo w przygotowywaniu wnętrz dla pootwieranych drzwi - i tak sporo będzie przeróbek i dorobek własnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 27 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 27 Września 2009 Przy okazji prac przy mostku dowodzenia pojawiła się kolejna wątpliwość - kształt osłony mostka... W zdecydowanej większości osłony wyglądają tak jak poniżej, a Dragon przygotował ją zdecydowanie bardziej wyciętą - owszem, spotyka się (bardzo rzadko) tak uformowane osłony, jednak dotyczą one zdecydowanie innej konfiguracji nadbudówek i wyposażenia, spotykane m.in po przeróbkach. Ktoś, z Was, koledzy, ma jakiś pomysł na to? Póki co skłaniam się do poprawienia tej części i uzupełnienia osłony o dodatkowy kawałek polistyrenu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MASTER Napisano 27 Września 2009 Share Napisano 27 Września 2009 Witam szanownych kolegów serdecznie! Z uwagą śledzę wszystkie relacje z projektu grupowego. Jeśli chodzi o Twoje pytanie w związku z osłoną mostka, to w to wcięcie Dragon przewidział dodatkowe części do wklejenia (w modelu Livermore, to bodajże części N8 i N9). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 27 Września 2009 Share Napisano 27 Września 2009 wcięcie zarówno w USS Aaron Ward jak i USS Buchanan jest jednakowe więc poniżej zdjęcie tego drugiego (Warship Pictorial), w modelu wygląda faktycznie jakby na zbyt głębokie (choć dla mnie raczej akceptowalne znaczy się poprawiać nie będę), trzeba jeszcze sprawdzić jak się wklejają pomosty przy tym wcięciu - na równi z nim czy może wchodzą w wcięcie zmniejszając jego głębokość Jędrek ps. Witaj Piotrze wyciągaj swojego Livermore i dołączaj do zabawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 27 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 27 Września 2009 wcięcie zarówno w USS Aaron Ward jak i USS Buchanan jest jednakowe więc poniżej zdjęcie tego drugiego (Warship Pictorial), w modelu wygląda faktycznie jakby na zbyt głębokie (choć dla mnie raczej akceptowalne znaczy się poprawiać nie będę), Dzięki za zdjęcie - nie wiem, co mnie podkusiło, żeby nie zajrzeć do WP Powyższa fotka wyjaśnia sprawę - w obecnym świetle też nie będę poprawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 27 Września 2009 Share Napisano 27 Września 2009 akurat oba okręty były zbudowane w tej samej stoczni w tym samym czasie więc myślę, że tu można się spokojnie wspomagać zdjęciami jak nie jednego to drugiego Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donalyah00 Napisano 27 Września 2009 Share Napisano 27 Września 2009 Nie wiem czy nie skuszę się na wykonanie tych osłon z aluminiowej blachy offsetowej. Plastik wygląda trochę grubo... akurat oba okręty były zbudowane w tej samej stoczni w tym samym czasie więc myślę, że tu można się spokojnie wspomagać zdjęciami jak nie jednego to drugiego Dokładnie, w Warship Pictorialu podeszli w podobny sposób do sprawy. Pozdrawiam, Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 29 Września 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 29 Września 2009 Nie wiem czy nie skuszę się na wykonanie tych osłon z aluminiowej blachy offsetowej. Plastik wygląda trochę grubo...Oj, wygląda grubo, wygląda. Ja również się zastanawiam nad ich całkowitym przerobieniem - do wyboru mam wykonanie z blachy offsetowej 0,3mm, arkusza polistyrenu 0,25mm lub arkusza kalki technicznej zagruntowanej CA - jeszcze nie wiem, na czym się skończy. Generalnie mostek uzyska kilka detali tak, żeby nabrał nieco życia... Póki co zaszpachlowana zastała szczelina połączenia mostka i pomostu (na zdjęciu jeszcze przed końcowym szlifem)... ...z tylnej ściany nadbudówki rufowej zniknęła poręcz (zgodnie z dokumentacją USS Aaron Ward)... ...oraz został przyklejony pokład główny; szczelina pomiędzy krawędzią a pionową ścianką "zalepiona" Surfacerem i wyszlifowana. W myśl kilku zdjęć i pomysłów kolegów donalyah00 i Jędrek, do wycinki idą zaznaczone elementy (zdjęcie powyżej, przedstawiające nadbudówkę rufową wyraźnie ukazuje, że wzdłuż bocznej ściany owej nadbudówki, do pokładu nie ma przymocowanego elementu, który znalazł się na pokładzie wg Dragona - w przypadku Aarona nie ma również żadnych elementów przypominających rury, o których, przy okazji swojej relacji wspomina donalyah00 - spróbuję na podstawie powyższej fotki odwzorować "życie" wokół ścian nadbudówki). Poniżej kadłub i pokład, razem nabierające rumieńców... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 Przy tej okazji zwracam uwagę na zaznaczony element - zdaje się, że to kanał wentylacyjny... Po analizie dostępnych zdjęć pojawia się wniosek, że ów kanał albo nie występował na niektórych jednostkach, albo miał inny kształt albo miał kształt zaproponowany przez Dragona. Nie mam zdjęć Aarona w tym szczególe, zatem postanowiłem nie przerabiać tego elementu - zostaje jak jest. jeszcze raz przeanalizowałem ten element wczoraj ale pod katem jedynie USS Buchanan i wyszło mi, że zarówno w tym okręcie jak i Twoim (widać to na zdjęciach) ten element wyglądał inaczej, najlepiej pokazuje to "cytowane" już zdjęcie z WP teraz rozglądam się za jakimś zbliżeniem detalu z innego kierunku Ja również się zastanawiam nad ich całkowitym przerobieniem - do wyboru mam wykonanie z blachy offsetowej 0,3mm, arkusza polistyrenu 0,25mm lub arkusza kalki technicznej zagruntowanej CA - jeszcze nie wiem, na czym się skończy. u mnie w pierwszej kolejności w grę wchodzi metoda "optycznego oszustwa" czyli np. zeszlifowanie barier tak by od góry krawędź wyglądała na cieniutką (tam gdzie się oczywiście da) Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 1 Października 2009 Share Napisano 1 Października 2009 Marcin na co będziesz się decydował z wywietrznikami? sam myślę, że na bakburcie przerobię na wysoki a na 80% sterburta zostanie z dragonowskim grzybkiem Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 1 Października 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 1 Października 2009 Marcin na co będziesz się decydował z wywietrznikami? sam myślę, że na bakburcie przerobię na wysoki a na 80% sterburta zostanie z dragonowskim grzybkiem hmmmm Na Bakburcie przerobię, podobnie jak ty; natomiast jeśli chodzi o sterburcie to nie wiem czy nie zostanie on całkowicie usunięty... Skoro na bakburcie Dragon wykonał zły wywietrznik, to sądzę, że jest duże prawdopodobieństwo że po prawej stronie również jest zły... Jednak można w rozważaniach pójść w drugą stronę - na sterburcie wywietrznik jest prawidłowy a po lewej stronie Dragon go po prostu przekopiował... Bliski jestem usunięciu i pozostawieniu płaskiej ścianki - spotyka się również i takie fotki... Z drugiej strony nie chcę by wywietrznik na sterburcie spędzał mi sen z powiek hahhaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 1 Października 2009 Share Napisano 1 Października 2009 chyba się jeszcze muszę przespać z tematem jak zerkam na zdjęcie sterburty Buchanana w WP to mam wrażenie, że kolory w tym miejscu się załamują sugerując występowanie grzybka, podobnie jak oglądam zdjęcia kolejnych okrętów z tej stoczni (DD485, DD486) to widzę, że mają zastosowane grzybkowo-fajkowe rozwiązanie tzn. na zdjęciach z kamuflażem tego typu sterburta z grzybkiem, bakburta z fajką Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Marcin Rogoza Napisano 2 Października 2009 Autor Super Moderator Share Napisano 2 Października 2009 Pora na kolejną porcję rozważań i dolanie oliwy do ognia Analiza ścianek nadbudówki dziobowej ujawnia brak kolejnych bulajów (miejsca, w których powinny być zaznaczyłem w ramkach) - zdjęcia USS WILKES DD441. Koledzy, ciekaw jestem waszego zdania w tym zakresie EDIT: Zwróćcie uwagę na rozmieszczenie bulajów na ściankach dolnego poziomu nadbudówki dziobowej - przynajmniej na lewej ściance Buchanana - nie wiem czy nie powinno to wyglądać inaczej niż proponuje Dragon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 3 Października 2009 Share Napisano 3 Października 2009 pierwszy kwadracik popieram, drugi nie wiem - poniżej USS Buchanan po zwodowaniu, jakieś cienie są ale mam wrażenie iż w innym miejscu (bardziej w prawo) i co one oznaczają ciężko powiedzieć (może to być związane z pracami stoczniowymi) w tej kwestii okręty chyba też będą się różnić, myślę że taki drobnych różnic to będzie pełno Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.