Skocz do zawartości

S-3 Viking ERTL 1/48 - relacja z budowy


jajen

Rekomendowane odpowiedzi

A co byś powiedział na doklejenie na dziobie cienkich pasków "odgromników" jak na załączonym zdjeciu i zrezygnowaniu z obecnych wyrytych lini podziałowych..by niejako zbliżyć do stanu rzeczywistego jak na załączonym zdjęciu poniżej...????

 

new-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Wznawiam prace nad modelem. Dobilem targu z kolega Patyk i mam nowa sprezarke. Przy okazji nowej sprezarki zbudowalem nowy kompresor w wersji full wypas - zawor zwrotny, zawor bezpieczenstwa, wylacznik cisnieniowy , dwa wyjscia jedno regulowane pod aerograf, drugie do pompowania kol, podstawa na kolach itp. Pochwale sie zdjeciem:

 

1.jpg

 

Niebawem kolejne zdjecia z zbudowy modelu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello. W sumie te odgromniki mógłbyś wkleic na dziobie z cienkiej folii samoprzylepnej, nie było by fajniej ? Ale i tak mi sie podoba. Poczekam az skończysz i rusze ze swoim. Nigdzie nie mogę dostać mechanizmu składania skrzydeł (żywicznego oczywiście) W Polsce nieosiągalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce nie dostaniesz. Ja kupilem tutaj http://obchod.valka.cz Ok 5 tyg. czekania. Kupilem tez ostatnio u nich kalki i kabine vacu do vikinga. Czekam teraz na nie. Maja tam sporo dodatkow do vikinga (sciagaja to z Hannants).

 

Co do odgromnikow to jak trafie na tasme to moze i wkleje.

 

Silniki skonczone.

 

51.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Nie zmarl Prace zwolnily bo dostalem maila , ze na kabine i kalki kolejne 4 tyg czekania (a czekam od wrzesnia), wiec sie nie spiesze. Jak narazie modelik tak sie prezentuje:

 

52.jpg

 

53.jpg

 

58.jpg

 

54.jpg

 

55.jpg

 

56.jpg

 

57.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Po 2,5 m-cach oczekiwania na kabine i kalki wreszcie dostalem maila , ze towar gotowy do wysylki. W przeciagu tygodnia powinien do mnie dotrzec. Model wlasciwie na ukonczeniu. Zostalo tylko pomalowac krawedzie tylnych statecznikow (umknelo mi to wczesniej), dokleic silniki i pylony , polozyc kalk i zamontowac kabinke. Wszystko to zrobie jak dotrze przesylka. Nic wczesniej zrobic sie juz nie da. Przedstawiam zdjecia obecnego stanu modelu.

 

Zastanawiam sie czy podwiesic harpoony czy zostawic gole pylony. Sam nie wiem. Jak sadzicie?

 

60.jpg

 

61.jpg

 

62.jpg

 

63.jpg

 

64.jpg

 

65.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skala? Ta sama (ERTL - a jakże!). W sumie, to kupiłem ES-3A Viking Shadow, ale wypraski są te same co S-3A (dodatkowo dorzucaja osobno elementy do ES-3), więc pozastaje jedynie dokupic kalki... i kokpit... i wnęki podwozia... i balchy...

 

Sam model nabyłem dość okazyjnie - 12 funtów

 

Ale kiedy się za niego wezmę to nie mam pojęcia. Njapierw obiecałem sobie skończyć F-4D, a później albo F-8, albo HH-65...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie otrzymalem dlugo oczekiwana paczke zagraniczna z kalkami i kabina. Paczka przyszla z protokolem poczty polskiej sporzadzonym na okolicznosc stwierdzenia, ze opakowanie paczki zostalo naruszone (odklejona tasma i rozerwane pudelko). Mam nieodparte wrazenie, ze ktos z pracownikow poczty chcial sprawdzic czy paczka nie zawiera czegos wartosciowego. No chyba , ze sluzby specjalne zagladaja do moich paczek . W kazdym razie komisyjnie sprawdzilem , ze w paczce jest to co byc mialo i nic nie zostalo uszkodzone.

 

No wiec fotka kalek:

 

66.jpg

 

Kabinka zrobiona jest ze stosunkowo grubego materialu. Niestety trzeba bedzie ja wyciac i tu pytanie do bardziej doswiadczonych forumowiczow, czy ciac po linii niebieskiej czy czerwonej? Wg mnie po czerwonej bo ten rant wydaje mi sie nieopotrzebny, ale wole sie upewnic. Samo ciecie tez latwe nie bedzie ze wzgledu na grubosc materialu. Nie wiem jak skalpel poradzi sobie z tym.

 

 

67.jpg

 

68.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2 godzinach wycialem kabine. Niestety doszlo do minimalnego pekniecia na skutek zbyt silnego docisniecia slkalpela. Na szczescie czesc rysy przykryje malowanie krawedzi oszklenia. Kabina wycinala sie tragicznie. Strasznie twardy rant. Do tego po wycieciu kabina bardzo duzo stracila na sztywnosci. Odpada szpchlowanie polaczenia oszklenia z kadlubem bo przy szlifowaniu tak gietkiej kabiny szpachla popeka. W ogole zastanawiam sie dlaczego producent nie sprzedaje wycietej kabiny, tylko trzeba sie z tym meczyc domowymi sposobami. W kazdym razie teraz czeka mnie oszlifowanie krawedzi i malowanie oszklenia.

 

Wycieta kabina:

 

69.jpg

 

70.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pasuje Ci to tam jakoś znośnie do modelu?

 

Niespecjalnie. Chyba jednak bede musial uzyc szpachli, a kabinke juz psiknalem. Troche przeraza szpachlowanie modelu na tym etapie prac. Ale nie ma wyjscia przerwa przy laczeniu oslony z kadlubem jest zbyt duza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.