Guest Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 No ładnie się to prezentuje. Z tymi dyszami , trzeba pamiętać ze takie jakie są na fotkach to już są eksploatowane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 ak pisałem wcześniej postanowiłem zaszpachlować okienka i użyć kalek oszklenie kabiny pilotów też będziesz robił z kalek czy zostawisz przezroczyste? Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Z tymi dyszami , trzeba pamiętać ze takie jakie są na fotkach to już są eksploatowane. tak pamiętam o tym doskonale, analizowałem wiele zdjęć i moje malowanie nie wyszło moim zdaniem bardzo źle oszklenie kabiny pilotów też będziesz robił z kalek czy zostawisz przezroczyste? niestety nie, bardzo mi na tym zależało, dlatego na początku temetu rozwodziłem się nad tym co zrobić z szybkami pasżerów bo lubię jak wszystko jest przeźroczyste. Nie znalazłem jednak sensownego rozwiązania, żeby "oszklić" szybki, a przyjmuję zasadę "wszystko albo nic" także zostanie tam położona kalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 przyjmuję zasadę "wszystko albo nic" także zostanie tam położona kalka też się pomału ku tej zasadzie skłaniam więc nie jesteś sam Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 (edited) Ja nie mam nic przeciwko kalkom na szybce pilotów.I używam takiej opcji. Edited December 26, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 (edited) jeszcze jeden mały update na dziś skleiłem wszystkie możliwe połówki, czyki kadłub i silniki. Wszystko połączyło się bardzo ładnie, także szpachli za wiele szpachli nie zużyje Znalazłem piękne zdjęcia czystych wlotów silnika i zaraz zabieram się do pracy. Jednak teraz widzę że mogłem lepiej poszperać i dysze też zrobić jako nowiutkie... Nie mogę jednak nigdzie znaleść jaki powinien to być kolor , może któryś z kolegów dysponuje taką dokumentacją? to szybciutko bym przemalował Edited December 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 No i idziemy do przodu Co do tych dysz to będzie to połączenie srebrzanki z jakimś szarym , srebrnym. Miałem kiedyś fotki nowych samolotów ale był reset kompa... Jak już ci się naprawdę pomysły skończą to metalizer lub wymieszaj go z jakimś szarm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Koledzy pomocy czy istnieje cos takiego jak kolor specyficzny dla danej firmy? jak czerwień dla ferrari? Mam na myśli kolor skrzydeł, czy każdy boeing jaki opuszcza fabrykę ma skrzydła pomalowane tym samym szarym, czy jest to uwarunkowane barwami linii lotniczych (pomijam przypadki w których skrzydła mają zupełnie inny kolor). Nie wiem czy wyraziłem się na tyle jasno, żeby ktoś mnie zrozumial podam przykład: w projekcie grupowym boeing sklejamy różne modele, większość lini ma takie malowanie że skrzydła pozostają szare. Pytanie brzmi czy każdy z boeingów sklejonych w projekcie powinien byc pomalowany tym samym szarym? Jeśli tak to chciałbym w przyszłości wszystkie boeingi malować tym samym kolorem, żeby były z jednej fabryki jednak instrukcja podaje miksturę dwóch kolorów, mniemam że tyle ile zbuduję boeingów, tyle strwożę różnych odcieni szarości, a bardzo chciałbym tego uniknąć. Teraz w końcu do sedna sprawy czy jest jakiś kolor którego używacie, który najbardziej odpowiada oryginałowi, który stosujecie do każdego boeinga? Trochę namotałem ale myślę, że jest wszystko jasne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 tak na chłopski rozum to wydaje się, że powinny być jednakowego koloru ale konkretnej wiedzy w tym kierunku nie posiadam Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 tak na chłopski rozum to wydaje się, że powinny być jednakowego koloru ale konkretnej wiedzy w tym kierunku nie posiadam Jędrek W domu mam numer FS tego koloru. To jest bardzo jasny odcień. Prawie biały, neutralny, bez błękitnego, czy brązowego odcienia. X301 z katalogu Xtracolor ma odpowiedac tej szarości albo VooDoo Grey z X150 katalogu Xtra i Testors FS 16515 , ten drugi trochę za ciemny moim zdaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordDisneyland Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Chyba ten sam kolor... Podobno ta ciemna szarość boeinga to RAL7043, jasna - RAL7040. Cóż, wydaje się, że pozostaje mieszanie... a może dałoby się taki spray samochodowy znaleźć, sam już nie wiem :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 12, 2009 Author Share Posted November 12, 2009 (edited) prace powolutku posuwają się do przodu. Wkleiłem komorę podwozia głównego oraz skrzydło. większośc juz wyszpachlowana, jedynie muszę popracować jeszcze nad połączeniem skrzydła z karłubem. Edited December 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b.aleksandrowicz Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Dociążyłeś dziób ? Psikałeś czymś już kadłub , strasznie się świeci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 12, 2009 Author Share Posted November 12, 2009 oczywiście, że dociążyłem kadłub psikałem podkładem żeby sprawdzić jak wyglądają połączenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 kadłub psikałem podkładem żeby sprawdzić jak wyglądają połączenia Gdy się to zrobi aerografem to ta cieniutka warstwa farby ukarze każde niedoskonałość jak małe luki w połączeniach , za gruby papier ścierny itp. Sam to wczoraj robiłem a i przy okazji poćwiczyłem malowanie aerografem Jakiego podkładu używasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 13, 2009 Author Share Posted November 13, 2009 Używam motipa, taki samochodowy akryl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Ja maluje jakąś szarą farbą bo nie spotkałem się z podkładem Model Master Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 27, 2009 Author Share Posted November 27, 2009 (edited) Robota idzie tak mozolnie że szkoda gadac dokończyłem wloty powietrza w silnikach. ciemny szary to 47 wzmocnoiny czarnym, a jasny szary to 47 rozjasniony białym Edited December 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jędrek Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Robota idzie tak mozolnie że szkoda gadac ważne, że idzie do przodu Jędrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Ten biały "zygzak" na "deklu" to twojej roboty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 27, 2009 Author Share Posted November 27, 2009 Ten biały "zygzak" na "deklu" to twojej roboty nie przeceniasz mnie troche? to kalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 28, 2009 Share Posted November 28, 2009 Wygląda jak malowane :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted November 28, 2009 Author Share Posted November 28, 2009 (edited) Moje prace nabierają koloru winglety i osłony silników zostały pomalowane na żółto (revell 12 z dosłownie odrobiną czerwonego). Jako że jestem leniem i nie chciało mi się czekać aż farba wyschnie to drugą warstwę zrobiłem nieco gęstszą i pokryła bardzo ładnie całość, jednak faktura nie jest jednolita (mikro grudki), także będę musiał popracować trochę z delikatnym papierkiem ściernym i zamiast połysku będzie satyna, ale lakierem to nadrobię Edited December 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted December 9, 2009 Author Share Posted December 9, 2009 (edited) Krok do przodu i dwa do tyłu czasem tak bywa, miałem pomalowane winglety,a tu nagle w bliźniaczym projeknie RAV podał informację że winglety revellowskich 737 znacznie różnią się od oryginału... tak więc grzebałem w sieci i znalazłem dokładnie co z nimi nie tak i jak je przerobic najpierw zdrapałem farbę i zacząłem obcinać przednią krawędź, w tym czasie prawy winglet odpadł od skrzydła ale to tylko ułatwłoi mi pracę obecnie są już wydłużone i schną sobie czekając na ostateczną obróbkę Edited December 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydlo Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 (edited) Wracam do stanu poprzedniego winglety, przerobione, pomalowane i mogę działać dalej! skrzydła są wstepnie pomalowane 371 revella, kolor jest jasny, ale obserwując zdjęcia oryginału nawet zbliżony (wg mnie) co sądzicie o tym kolrze? Edited December 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.