Jump to content

Boeing 737-800 / revell 1:144 - Projekt Grupowy Boeing


mydlo
 Share

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Z tymi dyszami , trzeba pamiętać ze takie jakie są na fotkach to już są eksploatowane.

 

tak pamiętam o tym doskonale, analizowałem wiele zdjęć i moje malowanie nie wyszło moim zdaniem bardzo źle

 

oszklenie kabiny pilotów też będziesz robił z kalek czy zostawisz przezroczyste?

 

niestety nie, bardzo mi na tym zależało, dlatego na początku temetu rozwodziłem się nad tym co zrobić z szybkami pasżerów bo lubię jak wszystko jest przeźroczyste. Nie znalazłem jednak sensownego rozwiązania, żeby "oszklić" szybki, a przyjmuję zasadę "wszystko albo nic" także zostanie tam położona kalka

Link to comment
Share on other sites

jeszcze jeden mały update na dziś skleiłem wszystkie możliwe połówki, czyki kadłub i silniki. Wszystko połączyło się bardzo ładnie, także szpachli za wiele szpachli nie zużyje

Znalazłem piękne zdjęcia czystych wlotów silnika i zaraz zabieram się do pracy. Jednak teraz widzę że mogłem lepiej poszperać i dysze też zrobić jako nowiutkie... Nie mogę jednak nigdzie znaleść jaki powinien to być kolor , może któryś z kolegów dysponuje taką dokumentacją? to szybciutko bym przemalował

dsc0030c.jpg

dsc0036p.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

No i idziemy do przodu

Co do tych dysz to będzie to połączenie srebrzanki z jakimś szarym , srebrnym. Miałem kiedyś fotki nowych samolotów ale był reset kompa...

Jak już ci się naprawdę pomysły skończą to metalizer lub wymieszaj go z jakimś szarm.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy pomocy czy istnieje cos takiego jak kolor specyficzny dla danej firmy? jak czerwień dla ferrari? Mam na myśli kolor skrzydeł, czy każdy boeing jaki opuszcza fabrykę ma skrzydła pomalowane tym samym szarym, czy jest to uwarunkowane barwami linii lotniczych (pomijam przypadki w których skrzydła mają zupełnie inny kolor). Nie wiem czy wyraziłem się na tyle jasno, żeby ktoś mnie zrozumial podam przykład: w projekcie grupowym boeing sklejamy różne modele, większość lini ma takie malowanie że skrzydła pozostają szare. Pytanie brzmi czy każdy z boeingów sklejonych w projekcie powinien byc pomalowany tym samym szarym? Jeśli tak to chciałbym w przyszłości wszystkie boeingi malować tym samym kolorem, żeby były z jednej fabryki jednak instrukcja podaje miksturę dwóch kolorów, mniemam że tyle ile zbuduję boeingów, tyle strwożę różnych odcieni szarości, a bardzo chciałbym tego uniknąć. Teraz w końcu do sedna sprawy czy jest jakiś kolor którego używacie, który najbardziej odpowiada oryginałowi, który stosujecie do każdego boeinga? Trochę namotałem ale myślę, że jest wszystko jasne

Link to comment
Share on other sites

tak na chłopski rozum to wydaje się, że powinny być jednakowego koloru ale konkretnej wiedzy w tym kierunku nie posiadam

 

Jędrek

 

W domu mam numer FS tego koloru. To jest bardzo jasny odcień. Prawie biały, neutralny, bez błękitnego, czy brązowego odcienia.

X301 z katalogu Xtracolor ma odpowiedac tej szarości albo VooDoo Grey z X150 katalogu Xtra i Testors FS 16515 , ten drugi trochę za ciemny moim zdaniem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

prace powolutku posuwają się do przodu. Wkleiłem komorę podwozia głównego oraz skrzydło. większośc juz wyszpachlowana, jedynie muszę popracować jeszcze nad połączeniem skrzydła z karłubem.

dsc0016s.jpg

dsc0017uo.jpg

dsc0018gp.jpg

dsc0019.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

kadłub psikałem podkładem żeby sprawdzić jak wyglądają połączenia

Gdy się to zrobi aerografem to ta cieniutka warstwa farby ukarze każde niedoskonałość jak małe luki w połączeniach , za gruby papier ścierny itp.

Sam to wczoraj robiłem a i przy okazji poćwiczyłem malowanie aerografem

Jakiego podkładu używasz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moje prace nabierają koloru winglety i osłony silników zostały pomalowane na żółto (revell 12 z dosłownie odrobiną czerwonego).

Jako że jestem leniem i nie chciało mi się czekać aż farba wyschnie to drugą warstwę zrobiłem nieco gęstszą i pokryła bardzo ładnie całość, jednak faktura nie jest jednolita (mikro grudki), także będę musiał popracować trochę z delikatnym papierkiem ściernym i zamiast połysku będzie satyna, ale lakierem to nadrobię:D

dsc0067n.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Krok do przodu i dwa do tyłu czasem tak bywa, miałem pomalowane winglety,a tu nagle w bliźniaczym projeknie RAV podał informację że winglety revellowskich 737 znacznie różnią się od oryginału... tak więc grzebałem w sieci i znalazłem dokładnie co z nimi nie tak i jak je przerobic najpierw zdrapałem farbę i zacząłem obcinać przednią krawędź, w tym czasie prawy winglet odpadł od skrzydła ale to tylko ułatwłoi mi pracę:) obecnie są już wydłużone i schną sobie czekając na ostateczną obróbkę

intheprocess2.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Wracam do stanu poprzedniego winglety, przerobione, pomalowane i mogę działać dalej!

dsc0091jk.jpg

dsc0089b.jpg

skrzydła są wstepnie pomalowane 371 revella, kolor jest jasny, ale obserwując zdjęcia oryginału nawet zbliżony (wg mnie) co sądzicie o tym kolrze?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.